Centralny zamek padł :(

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
daro900
Junior
Posty: 186
Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skwierzyna

Centralny zamek padł :(

Post autor: daro900 »

Witam mam u siebie w pugu zamontowany oryginalny centarny zamek ktory niestety padl :( i teraz nie mam pojecia za bardzo gdzie szukac usterki:(
objaw jst taki ze po przewkreceniu kluczykiem nic sie nie dzieje , czasem zadziala czasami nie :(

- dzis rozebralem tapicerke i dobralem sie do "sterownika " zeby zobaczyc co jest grane
-no i wydaje mi sie ze padl wlasnie ten sterownik z drzwi od kierowcy ale pewnosci nie mam :( wiec mam pytanko:

-do sterownika dochodza cztery przewody , do silownika w drugich drzwiach dochodza ( i klapie bagaznika chyba tez ) dochodza tylko dwa przewody
-jak sprawdzic tzn . ktore przewody w sterowniku (we wtyczkach do sterownika)zewrzec ze soba zeby zobaczyc czy silowniki prawidlowo dzialaja ? no bo powinno sie tak dac sprawdzic? jak rusza silowniki to bedzie pewnosc ze sterownik padnal :(
-i jeszcze jedno pytanko czy do silownika moge podac bezposrednio napiecie 12V zeby sprawdzic czy jest dobry? a pytam bo silownik z drzwi pasazera wyglada mi podejzanie :|

no troche namieszlem ale chyba idzie sie polapac o co mi chodzi ;) hehe
niestetyy na forum bede mogl zajzec dopiero pozno w nocy bo zaraz idem do roboty :(

tak wiec prosze a o jakas porade :) a jak nic nie doradzicie to jutro bede walczyl od rana :)


a i ile na szrocie moze kosztawac taki sterownik ? zreszta silownik tez?

pzdr daro
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Nie wiem,czy warto wogole meczyc sie i szukac,skoro juz miales z nim problemy-nowy to koszt okolo 20-25 zl za mastera i 15-20 za slave. Master to ten,ktory ma wiecej przewodow-podaje rowniez sygnal na inne silowniki w tym przypadku na drzwi pasazera i klape,gdzie z tego co piszesz masz slave'y.Co do sprawdzenia silownika w drzwiach kierowcy- sprobuj ruszyc silownikiem w jedna i w druga strone(wsunac i wysunac ciegno)-powinny sie otwierac i zamykac pozostale zamki.
Pozdrawiam,
Robakkk
daro900
Junior
Posty: 186
Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skwierzyna

Post autor: daro900 »

tak wiem tak wlasnie sprawdzalem silownik master ale mi chodzilo o ten slave u pasazera :) no ale i tak wzielem do robty i sprawdzilem dalem mu 12V z prostownika i ladnie chodzil :) no ale piszesz ze te silowniczki takie tanie ?? az mi sie wierzyc nie chce :| ale Ty piszez o silowniczkach master oryginalnych od peugeota? czy o takich uniwesalnych co to je na allegro sprzedaja w zestawach ? ano wlasnie warto sie nimi interesowac? bo moze lepiej taki uniwersalny zastosowac i nie brac jakiegos szmelca ze szrotu? i jak wyglada sprawa z podlaczniem? tyle samo kabelkow maja ? bo jakoc nie bardzo mi sie chce mocno grzebac w instalacji:|
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Czyli ktory nie chodzi,jak powinien-master(od kierowcy),bo przy przekrecaniu nie odbija i nie daje impulsu na slave(od pasazera)-czyli central nie dziala wogole,czy slave,bo nie zamyka drzwi pasazera?? :roll:
Co do silownikow-mam na mysli uniwersalne-sprawuja sie wg mnie bardzo dobrze,zwlaszcza,ze w Pugu rygle chodza bardzo lekko.
Z tego co sobie przypominam master uniwersalny ma 5 przewodow(jeszcze sprawdze,jesli temat aktualny)
W razie czego dzisiaj jestem na GG474861-pozniej dopiero w niedziele :(
Pozdrawiam,
Robakkk
daro900
Junior
Posty: 186
Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skwierzyna

Post autor: daro900 »

chyba pisze nieskladnie :) hehe

mam spierdzielony silownik (a raczej wlacznik) master poprostu on nie podaje napiecia (sygnalu) na pozostale i dlatego nie dzial

ale dodatkow zauwazylem ze ten silownik(slave) w drzwiach pasazera tez cos fiksuje wiec zamiast kupywac uzywaneo mastera i slave`a to kupie caly zestawik na allegro. A w sklad zestawiku wchodza dwa silowniki (master) i dwa (slave) wiec calkiem fajny zestawik a w dodatku bede mial jednego mastera na zapas :P wiec bire to w poniedzialek zamawiam :)

Tylko mam pytanko czy przy instalacji nowych silowniczkow bede mogl wykorzystac stara instalacje elektryczna ktora teraz obslugiwala centralny zamek?

w naszych centranych zamkach silowniki master maja na pewno 4 przewody dwa z nich to zasilanie czyli +12V i GND
dwa pozostale przewody podaja napiecie na silowniki SLAVE tak wiec do silownikow slave ida po dwa kabelki .
A jak to jest w tych zestawach uniwersalnych ? zauwazylem tam ze silowniki maja inna budowe i jakis modol sterujacy ktory jest na kabelkach ( w pugach wszystko jest schowane w sterowniku master )

tak wiec narazie dzieki mam nadzieje ze za bardzo nie namieszalem znowu :P
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Masz GG ??
Albo maila daj,to Ci podesle schemat dla uniwersalnych.
Pozdrawiam,
Robakkk
daro900
Junior
Posty: 186
Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skwierzyna

Post autor: daro900 »

schemacik znalazlem na necie :) i wyglada na to ze nie bede musial sie bawic z kablami poniewz bede mogl wykorzystac te ktore juz sa zainstalowane w samochodzie :) ulzylo mi :) ale mam tylko jedno pytaie jakie mocne silowniki kupic?? ile maja miec uciagu ? 3,5,7 kg? moze kto wie?
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Trojki w zupelnosci wystarcza do Puga,o czym juz pisalem :evil: ...ale sie powtorze- w 205 rygle chodza bardzo lekko!!
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Marshal
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 17 cze wt, 2003 2:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marshal »

Jesli ktos chce to mam oryginalnego master'a do sprzedania za male pieniadze.
205 XS 1.4 grafit metalik
daro900
Junior
Posty: 186
Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skwierzyna

Post autor: daro900 »

No to ja chyba zamykam temat :) zakupilem na allegro komplecik centranego zameczka (komplecik na cztery drzwi 2 mastery 2 slave`y) zaplacilem razem z przesylka 67 zloty :) .

zameczek polezal cale dwa dni i doczekal sie dzis montazu :)
-tak wiec rozebralem drzwi od kierowcy i zaczynam zabawe :) i odrazy bardzo mily suprajsik :) a minowicie NIC NIE TRZEBA PRZERABIAĆ -chodzi o mechanike i montaz :P wszystko idealnie pasuje trza tylko wkrety mocujace silowniki zmienic na nieco ciensze , dlugosc ciegien pasuje idealnie :)
-co do bagaznika to jest maly problem bo ja zostawilem oryginalny silownik (byl w idealnym stanie ,a chcac instalowac ten co zakupilem byloby troszke zabawy z cieganami wiec se odpuscilem
-no a "najwiecej roboty bylo z instalacja elektryczna :) ale poszlo szybko i sprwawnie wykorzystalem stara instalacje centralnego zamka tak wiec zadnych kabli nie musialem ciagac przez samochod :)

podsumowujac :
jak sie nie boisz i umisz lutownica sie pobawic to dasz sobie rade :)
-po calym montazu pozostal mi jeden silownik master i jeden slave :) tak wiec mam na zapas jakby jakis padl :P
-a caly montaz zajal mi okolo 2,5 godzinki ale bylo w tym sporo sciemy :P

no i na koniec jak dziala? ano dzial pieknie :) smiem powiedziec ze lepiej jak oryginalny :P

tak wiec za 67 zeta ekstra wygoda :) polecam :)


daro
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Tak sobie przegladam to forum w poszukiwaniu jakiegos artykulu na temat centralki seryjnej ale nie znalazlem tego co nie interesuje,a mianowicie gdzie jest sterownik?|Nie mam pojecia jak to wyglad wiec samo szukanie nic tu nie pomoze a chcialbym zobaczyc czy przypadkiem kable nie sa zdjete lub zasniedziale,bo jak sie juz pewnie domyslacie nie dziala :(
Pozdro i z gory dzieki za informacje :W
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

sprawdz kostke przy drzwiach kierowcy i silownik( to jest wlasnie sterownik) w owych drzwiach
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Aha.Dzieki wielkie. :W
Awatar użytkownika
Damian1p
Uzalezniony
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Damian1p »

daro900 wywnioskowalem ze masz od kierowcy master a od pasazera slave, skoro juz troszke kabinowales przy zestawie nie lepiej bylo zalozyc i po stronie pasazera master? duzo wygodniejsze w koncu centralny to sama wygoda, ja niedawno u siebie zakladalem i szczerze mowiac gdyby nie problemy z kablami oraz to ze nie przemyslalem wczesniej zeby kupic dodatkowy master (mialem tez zestaw 2xmas. 2x slave) do bagaznika. To juz by byla calkiem wygoda ;)
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Zrobilem ten zamek i jak narazie dziala bez problemowo :) Okazalo sie ze byl przelamany kabelek zaraz przed wtyczka drzwi/karoseria.Wprawdzie jest to zrobione prowizorycznie bo z tego co zauwazylem to ta wtyczka jest nierozbieralna :( Pozdro :W
ODPOWIEDZ