Termowyłącznik
- bipi
- Junior
- Posty: 451
- Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
- Kontakt:
Termowyłącznik
Mam taki problem: po paru minutach na pełnym słońcu w korku zapalała mi się kontrolka temperatury cieczy chłodzącej. Wiatrak się nie kręcił, chyba że spiąłem na krótko. Więc kupiłem nowy włącznik temperatury, czy jakoś tak, takie malutkie coś z trzema nóżkami hehe. No i wykręcam stare z chłodnicy i zaczęło coś wypływać. To normalne? Wystarczy to wymienić i będzie ok? Coś jeszcze sprawdzić? Jak to w ogóle może działać skoro tylko płaska metalowa ścianka tego czujnika dotyka tej wody?
To jest termostat - takie urządzenie, które posiada wewnątrz bimetal, który pod wpływem temperatury zamyka obwód włączający wiatraki przy chłodnicy.
Co do wymiany - po odkręceniu wylał Ci się płyn chłodzący. Na 100% będziesz musiał uzupełnić jego poziom. Nie wiem jak jest w Pugach, ale w niektórych samochodach należy jeszcze odpowietrzyć układ chłodniczy.
Co do wymiany - po odkręceniu wylał Ci się płyn chłodzący. Na 100% będziesz musiał uzupełnić jego poziom. Nie wiem jak jest w Pugach, ale w niektórych samochodach należy jeszcze odpowietrzyć układ chłodniczy.
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Termowyłącznik
bipi pisze:...nowy włącznik temperatury, czy jakoś tak, takie malutkie coś z trzema nóżkami hehe.
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
bipi pisze: No i wykręcam stare z chłodnicy.Jak to w ogóle może działać skoro tylko płaska metalowa ścianka tego czujnika dotyka tej wody?
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
To normalne,ze zaczyna leciec-a wycieka plyn z ukladu chlodzenia,a dokladnie z chlodnicy
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Jak wkrecisz to nowe,to powinno byc OK!
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
Nic nie musisz odpowietrzać. Po wkręceniu termowłącznika wiatraka uzupełnij płyn chłodzący w chłodnicy i tyle. Obok zbiornika wyrównanczego jest przewód-otwór, przez który wycieka nadwyżka płynu i ew. powietrze. Wiadomo bowiem, że gdy układ mocniej się nagrzeje płyn w chłodnicy zwiększy nieco swoją objętość i coś się musi z nim stać.
- bipi
- Junior
- Posty: 451
- Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
- Kontakt:
już teraz wszystko rozumiem, dzięki za wyjaśnienia. mam nadzieję że z resztą sobie poradzę. acha, tak przy okazji: jak wyjąłem filtr powietrza razem z tą gumową rurą o dużym przekroju to zauważyłem w niej trochę oleju, czy ma tam prawo być olej. może jakieś odprowadzenie nadmiaru, czy co?
bipi.205.pl
- bipi
- Junior
- Posty: 451
- Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
- Kontakt:
jeszcze jedno: wszystko pasuje, płyn uzupełniłem ale jest inny problem. nie smiejcie sie, prosze. bo kiedyś mechanik mi wyjął tą kostkę potrójną żebym mógł sobie w razie czego spiąć na krótko ten wiatrak, ale teraz już działa, więc gdzie podpiąć tą kostkę????wszędzie szukałem i nie mam nigdzie wolnej!!! prosze pomóżcie!!
bipi.205.pl
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
\spokojnie, to jest odma z odpowietrzania ukladu korbowego...lubi tam czasem plunac olej...bez paniki, starsze autka tak maja...bipi pisze:już teraz wszystko rozumiem, dzięki za wyjaśnienia. mam nadzieję że z resztą sobie poradzę. acha, tak przy okazji: jak wyjąłem filtr powietrza razem z tą gumową rurą o dużym przekroju to zauważyłem w niej trochę oleju, czy ma tam prawo być olej. może jakieś odprowadzenie nadmiaru, czy co?
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"