przekladka silnika na 1,9td
- neon forever
- Nowicjusz
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 gru sob, 2006 4:41 pm
- Posiadany PUG: 1,9 D forever
- Numer Gadu-gadu: 7986249
- Lokalizacja: poznan / swarzedz
przekladka silnika na 1,9td
witam, mam pytanko ile jest roboty zeby wsadzic zamiast 1,9 d silnik 1,9 td, od czego najlepiej 405,306,bx czy skrzynie tez trzeba przekladac?? jakie moga byc tego koszty?? pozdro
nie ważne jaki masz samochód.... ważne jak nim jeździsz....
- neon forever
- Nowicjusz
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 gru sob, 2006 4:41 pm
- Posiadany PUG: 1,9 D forever
- Numer Gadu-gadu: 7986249
- Lokalizacja: poznan / swarzedz
U mnie było tak:
-wydech - zdobyłem rurę od 205TD
-zbiorniczek wyrównawczy "jajko" się nie zmieści, musi być czarny prostokątny i w dodatku musiałem przesunąć mocowania.
-filtr paliwa jeśli jeszcze nie jest na termostacie to trzeba gdzieś przenieść
-mogą być różne rozwiązania z podłączeniem chłodniczki oleju.
-w TD sprzęgło ma 215mm i też są dwa rodzaje zwykłe i "ciągnione", to drugie ma inną łapę łożyska w skrzyni, zdarzały się też wersje TD 200mm, ja jeżdze na zwykłym 200mm i narazie żyje
-skrzynie TD generalnie są nieco "dłuższe", na zwykłej skrzyni jedziesz już na piątce a myślisz że masz 4 i ciągle sięgasz wbić kolejny bieg
-chłodnice w TD były grubsze, ale radzi sobie na zwykłej
-może być problem z wężami powietrza filtr-turbo, nie wiem czy wersja z 405 nad obudową rozrządu zmieści się w 205, ja zastosowałem z 306 idącą przy grodzi, ale w samych 306 było też różnie
-Trzeba się zdecydować czy chce się rzeźbić maskę dla IC... dla mniej wymagających mam gdzies kolektor ssący do wersji bez IC
A jeśli iśc na całość, to szukałbym dawcy 406 z kolektorem ssącym fajnie zgranym do podpięcia zewnętrznego IC
-TD były na wtrysku Lucasa i Boscha, w dodatku różnie "zelektronizowane" od sterowania tylko EGR, po sterowanie wyprzedzieniem wtrysku, wtedy pierwszy wtryskiwacz ma czujnik i kabelek, no i może być dla kogoś dużym utrudnieniem ta kablomania.
Do zabaw z podkręcaniem przyjemniejszy jest Bosch, szybciej i wygodniej daje się regulować i modyfikować
-wydech - zdobyłem rurę od 205TD
-zbiorniczek wyrównawczy "jajko" się nie zmieści, musi być czarny prostokątny i w dodatku musiałem przesunąć mocowania.
-filtr paliwa jeśli jeszcze nie jest na termostacie to trzeba gdzieś przenieść
-mogą być różne rozwiązania z podłączeniem chłodniczki oleju.
-w TD sprzęgło ma 215mm i też są dwa rodzaje zwykłe i "ciągnione", to drugie ma inną łapę łożyska w skrzyni, zdarzały się też wersje TD 200mm, ja jeżdze na zwykłym 200mm i narazie żyje
-skrzynie TD generalnie są nieco "dłuższe", na zwykłej skrzyni jedziesz już na piątce a myślisz że masz 4 i ciągle sięgasz wbić kolejny bieg
-chłodnice w TD były grubsze, ale radzi sobie na zwykłej
-może być problem z wężami powietrza filtr-turbo, nie wiem czy wersja z 405 nad obudową rozrządu zmieści się w 205, ja zastosowałem z 306 idącą przy grodzi, ale w samych 306 było też różnie
-Trzeba się zdecydować czy chce się rzeźbić maskę dla IC... dla mniej wymagających mam gdzies kolektor ssący do wersji bez IC
A jeśli iśc na całość, to szukałbym dawcy 406 z kolektorem ssącym fajnie zgranym do podpięcia zewnętrznego IC
-TD były na wtrysku Lucasa i Boscha, w dodatku różnie "zelektronizowane" od sterowania tylko EGR, po sterowanie wyprzedzieniem wtrysku, wtedy pierwszy wtryskiwacz ma czujnik i kabelek, no i może być dla kogoś dużym utrudnieniem ta kablomania.
Do zabaw z podkręcaniem przyjemniejszy jest Bosch, szybciej i wygodniej daje się regulować i modyfikować
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne