Dodatki do olejów

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
daro900
Junior
Posty: 186
Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skwierzyna

Dodatki do olejów

Post autor: daro900 »

Witam
Musze wymienić olej w swoim pugu wiec mam pytanko dotyczace doadatkow do olejow

-otoz warto to stosowac ? gosciu w sklepie mowil mi ze warto to stosowac w starszych autach bo to dziala uszczelniajaco i wogole polepsza wlasciwosci oleju . Nazwy tego specyfiku niestety nie pamietam bo narazie go nie kupywalem .

czekam na Wasze opinie na ten temat

aha olej mineralny bede kupywal LOTOS 15W40 dobry ?
no i odrazu filterek oleju ,powietrza bede zmienial moze paliwa tez?? co ile sie zmienia filtr paliwa? i jak sprawdzic czy juz trzeba?


pzdr.daro
rotel1

Post autor: rotel1 »

Ja osobiście nie polecam dodatków do oleju silnikowego, bo rzadko cokolwiek poprawiają, a przeważnie szkodzą, zamulają i niszczą silnik. Przy okazji wymiany oleju najlepiej zmieniać wszystkie filtry, tj. oleju, paliwa i powietrza.
Lotos 15W40 jest bardzo dobrym olejem do takich aut, jak Peugeot 205 (a szczególnie do Diesla, choć nie tylko).
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

No filtra paliwa to nie trzeba znowu az tak czesto zmieniac. W dieslu co 20.000km a w benzynowym chyba jeszcze rzadziej. Zreszta to tez zalezy od samochodu.

A wracajac do tematu to o dadatkach do oleju nie slyszalem nic dobrego, podobnie o olejach Lotosa...
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
misiek22
Junior
Posty: 168
Rejestracja: 23 sty pt, 2004 11:06 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misiek22 »

Hej,
ja jeżdżę na pełnym syntetyku ELF i szykuję się do wymiany oleju tylko tak się zastanawiam czy dalej śmigać na syntetyku, czy może zalać mineralnym :?:
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Lotos = syf! Nie lal bym go!!

Dobre oleje to: Castrol, Mobil, Elf, Total, Sheel, Esso, a nie jakis tam Lotos! No chyba ze nie zamierzasz dlugo jezdzic swoim autkiem.

Olej jest najwazniejsza ciesza w silniku, i nie ma co na nim oszczedzac.


Misiek jak jezdzisz na Syntetyku to jezdzij na nim jak najdluzej. Wlewanie Minerala to najwieksza GLUPOTA!!

Nasze silniki Peugeotowskie sa bardzo wrazliwe na olej!! Uzywanie oleju niskiej jakosci konczy sie bardzo szybkim uzyciem sie krzywek walka rozrzadu, popychaczy, oraz zjezdzania sie panewek. Kazdy dobry mechanik, znajacy sie na Peugeotach wam to powie.

Zreszta to wasze silniczki i robcie jak uwazacie, ale ja na takich rzeczach nie oszczedzam.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
rotel1

Post autor: rotel1 »

Częstsza zmiana filtra paliwa niż np. 20 tys km jeszcze nikomu nie zaszkodziła, jak najwięcej profilaktyki. Dotyczy to szczególnie potencjonalnych klientów nieuczciwych stacji benzynowych. A jeśli już "szczypiemy się" na te 8-10 złotych (cena filtra paliwa do Diesla), to przynajmniej wyciągnijmy filtr i zobaczmy, czy nie jest brundy jakąś dziwna mazią, itp. Dotyczy to głównie okresu zimowego, choć nie tylko. Często bowiem słychać zupełnie bezpodstawne narzekania na auta z silnikami wysokoprężnymi, że "nie palą" zimą, a to niekiedy wina usyfionego filtra paliwa.

Natomiast jeśli chodzi o kwestię związaną z olejami silnikowymi, to należy zauważyć, że jestem posiadaczem auta z silnikiem wysokoprężnym, który nie służy do katowania go, a raczej do spokojne jazdy. Moje uwagi odnoszą się więc do aut nazwijmy to "codziennego, normalnego użytku" (bez szczególnych tuningów i upgrade'ów). Od 1996 roku jestem posiadaczem mego autka z silnikiem wysokoprężnym, który to samochodzik jeździł na oleju Shell Helix 15W40. Mój P 205 ma przejechane ponad 275 tys.km, a na jedną zmianę oleju (7500 km) wymagał dolewki ok. 1 litra. Stosując olej Lotosa nie spotkałem się z potrzebą uzupełniania ubytków (jak do tej pory), miejmy też nadzieję, że tak będzie też później. Nie potrafie wyjaśnić z czego wynika ta różnica, może to tylko "początkowe uniesienia", które niebawem przeminą :) Może ew. wady Lotosa wyjdą dopiero za jakiś czas? Trudno powiedzieć. Jedno jest pewne: Na pewno dziś nie odważę się na stwiedzenie - "Lotos to syf"

Pozdrawiam,
M.$.
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

W dieslu filtr oplaca sie zmieniac na zime, bo wtedy najbardziej jest potrzebny.
A tak w ciagu roku wystarczy ze go odwodnisz co te 10.000 km.
Takie wymienianie filtra paliwa co 7.500 czy co 10.000 nazwalbym raczej marnotrawstwem niz profilaktyka :wink:

A co do pytania daro, to on ma benzynowy 1.4 XS, wiec i tak wymienia filtr duzo rzadziej niz my, a odwadnianie w ogole go nie dotyczy :)
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

rotel1 - to ze nie musisz dolewac oleju to nie znaczy ze jest on dobry. Moze byc tak kijowy ze wszystkie nieszczelnosci tak ci uszczelnil syfem, ze niedlugo moze byc niedobrze.

Nie koniecznie tak musi byc, ale wiem jedno.... sa przeprowadzane specjalistyczne testy, niezalezne testy, i tam lotos dobrze nie wypada.

Ale ten wybor nalezy do kazdego z nas...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
daro900
Junior
Posty: 186
Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skwierzyna

Post autor: daro900 »

oki dzieki panowie :)wszystko juz wiem :) lotosa juz kupilem :| i troszke lipa:| ale co tam ozenie go mamusce ona ma malucha tam sie swietnie sprawdza :P heheh
ale fakt faktem co do tego oleju to raczej na niego nie nazekaja :)

dobra no to teraz jeszcze raz : to jaki mam se wkoncu olej kupic do swojego auta skoro aktualnie jest w nim taki lotos zalany ? Musicie cos polecic konkretna nazwe ,typ i moze cene jak znacie :)
Awatar użytkownika
misiek22
Junior
Posty: 168
Rejestracja: 23 sty pt, 2004 11:06 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misiek22 »

Dzięki Kaktus za radę dot. oleju,
będę śmigał dalej na ELFie pełnym syntetyku :D
rotel1

Post autor: rotel1 »

Kaktus, ok. O tym, że Lotos jest może "gęściejszy" i ma nieco słabsze właściwości smarowania już myślałem i w celu prób postanowiłem niedawno go zastosować. Będę zatem obserwował auto (czyli jak zwykle) i zobaczymy jak na tym wyjdę (oby nie jak Zabłocki na mydle). :)

Dzięki za miłą wymianę doświadczeń,
pozdrawiam,
M.$.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

daro900 - zalej Mobila 15W40 - mineral, ale bardzo dobry, mozna tez zalac Shella 15W40, ale jest ciezko dostepny na stacjach benzynowych, mozna takze Elfa lub Totala.

Rotel1 - wiesz gestosc to tez nie wszystko, wazne sa jeszcze wlasciwosci smarownicze, temperatury w jakich olej jest w stanie utrzymac staly film olejowy, zakres temperatur w jakich olej wciaz jest gesty, i jak sie jego gestosc zmienia wraz ze wzrostem temperatury.

Ja bym na twoim miejscu zmienil olej, na jakiegos wlasnie Mobila czy Elfa, bo naprawde skutki moga byc oplakane.

Ogolnie jezeli mozecie to jezdzijcie na Syntetykach/Polsyntetykach, bo one sa najlepsze do naszych silnikow. Ale jezeli jezdzicie juz na mineralu dobrych pare lat/miesiecy, to lepiej niech tak juz zostanie.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Do mojego diesla mineral w zupelnosci wystarcza.
Od lat juz ten silnik jezdzi na Castrolu GTX3.
To jest olej mineralny 15W40, ostatnio placilem 23 PLN za litr z beki wiec chyba nie jest az taki drogi, a jest zarabisty, i moj stary jak jeszcze jezdzil tym samochodem to nic innego nie wlewal.
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

A co powiecie,zwlaszcza Kaktus, nt. olejow marki Fuchs??
Jestem bardzo ciekawy opinii :)
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!!

Ja nie mialem takiego oleju nigdy w rekach a co dopiero w silniku, tak wiec wypowiedziec sie nie moge :(
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ