Chłodzenie - 1.9 GTI..
- Hypia
- Junior
- Posty: 116
- Rejestracja: 09 kwie ndz, 2006 3:30 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
Chłodzenie - 1.9 GTI..
Witam..
Chciałem się zapytać posiadaczy pugów z takim silnikiem o pare rzeczy Mianowicie ile powinna wynosic temp. wody przy rozgrzanym silniku, przy jakiej temp. zaczyna u Was chodzić wiatrak, a jakiej przestaje? Byłem ostatnio w Warszawie i stałem dosyć sporo w korkach. Nie wiem, czy to normalne, ale praktycznie przez cały czas chodził mi wiatrak. Temp. oscylowala w granicach 88 i 92 stopni. Podczas normalnej jezdy trzyma 80, ale jak tylko dojade do świateł zaczyna się grzanko.. Wymieniłem już włącznik wentylatora i termostat, cały układ jest odpowietrzony. Do tej pory jeździłem w podobnych warunkach tylko Ojca tdi i z nim nie było takich jaj Może czas wymienić chłodnice?
Chciałem się zapytać posiadaczy pugów z takim silnikiem o pare rzeczy Mianowicie ile powinna wynosic temp. wody przy rozgrzanym silniku, przy jakiej temp. zaczyna u Was chodzić wiatrak, a jakiej przestaje? Byłem ostatnio w Warszawie i stałem dosyć sporo w korkach. Nie wiem, czy to normalne, ale praktycznie przez cały czas chodził mi wiatrak. Temp. oscylowala w granicach 88 i 92 stopni. Podczas normalnej jezdy trzyma 80, ale jak tylko dojade do świateł zaczyna się grzanko.. Wymieniłem już włącznik wentylatora i termostat, cały układ jest odpowietrzony. Do tej pory jeździłem w podobnych warunkach tylko Ojca tdi i z nim nie było takich jaj Może czas wymienić chłodnice?
Insane In The Brain!
- JASIEK1
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
U mnie 72 stopnie podczas jazdy ale chwila w korku i przy 88 włacza wiatrak a przy 82 wyłącza.
Szybkie grzanie spowodowane jest zapewne zamulona juz ze starości chłodnicą.
Brat mial to samo, wymienił chłodnicę i jest ok, mozna nawet wyłączyc nagrzewnice i puscic zimne powietrze
Ja własnie jestem w trakcie wymiany chłodnicy.
PS:nic innego nie może byc, bo silnik mam świezo złozony, pompa wody tez nowa takze tylko chłodnica.
PZDR
Szybkie grzanie spowodowane jest zapewne zamulona juz ze starości chłodnicą.
Brat mial to samo, wymienił chłodnicę i jest ok, mozna nawet wyłączyc nagrzewnice i puscic zimne powietrze
Ja własnie jestem w trakcie wymiany chłodnicy.
PS:nic innego nie może byc, bo silnik mam świezo złozony, pompa wody tez nowa takze tylko chłodnica.
PZDR
- JASIEK1
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
Na wyzszych obrotach podczas jazdy wiatr chłodzi chłodnice i pompa lepiej pompuję, wiec i płyn szybciej zasuwa w obiegu i nie ma bata aby sie nie schłodził.
Dodano po 5 minutach:
Warunek oczywiście jeśli uszczelka pod głowicą nie jest walnięta, bo jesli jest to masz rację, ze podczas jazdy zgrzeje sie najwięcej.
PZDR
Dodano po 5 minutach:
Warunek oczywiście jeśli uszczelka pod głowicą nie jest walnięta, bo jesli jest to masz rację, ze podczas jazdy zgrzeje sie najwięcej.
PZDR
No wlasnie sam sobie zaprzeczasz -skoro chlodnica jest zapchana, to przeplyw nie zwieksza sie proporcjonalnie do szybkosci z jaka nagrzewa sie silnik przy wyzszych obrotach.
Skoro stojac w korku 'wiatr nie chlodzi' to zapchana czy nie zapchana -bedzie sie grzal. Jesli bylaby zapchana -wiatraki pracowalyby caly czas lub w ogole, a wskaznik temp. wedrowalby coraz wyzej i wyzej
Skoro stojac w korku 'wiatr nie chlodzi' to zapchana czy nie zapchana -bedzie sie grzal. Jesli bylaby zapchana -wiatraki pracowalyby caly czas lub w ogole, a wskaznik temp. wedrowalby coraz wyzej i wyzej
- JASIEK1
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
Woda na wolnych orotach krąży marnie ale na wyższych ma duzo wieksze cisnienie więc przez zapchana chłodnice sobie poradzi jakoś.
Ale nieważne, nie mamy co sie sprzeczać
Najgorsze jest to, że aby utrzymać normalna temperature to w upał 30 stopni, stojąc w korku trzeba dodatkowo włączyc nawiew ciepłego powietrza do środka, bo beż tego wiatrak chodzi cały czas.
A wątpie, zeby taka firma jak Peugeot wypuściła z fabryki samochód, który się przegrzewa. Cos jest nie tak ......
Ale nieważne, nie mamy co sie sprzeczać
Najgorsze jest to, że aby utrzymać normalna temperature to w upał 30 stopni, stojąc w korku trzeba dodatkowo włączyc nawiew ciepłego powietrza do środka, bo beż tego wiatrak chodzi cały czas.
A wątpie, zeby taka firma jak Peugeot wypuściła z fabryki samochód, który się przegrzewa. Cos jest nie tak ......
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 26 paź śr, 2005 11:04 am
- Posiadany PUG: ???
- Numer Gadu-gadu: 4666801
- Login tlen: pstelm
- Lokalizacja: wawa
a moim zdaniem to temperatura pracy silnika powinna wynosić w granicach 88 stopni dla 1.9 GTI (dla 1.6 też pewnie coś w tym zakresie). za to odpowiada termostat przy warunku że cały układ jest ok. a temperatura załączenia wentylatorów to zależy od czujnika i np wynosi I bieg: 92-88 i II bieg 97-92.
ale to tylko moje zdanie najlepiej zajrzeć do książki
ale to tylko moje zdanie najlepiej zajrzeć do książki
205 1.9TD GTI
205-TEAM-CELESTYNÓW
205-TEAM-CELESTYNÓW