Chłodzenie - 1.9 GTI..

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Hypia
Junior
Posty: 116
Rejestracja: 09 kwie ndz, 2006 3:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubelskie

Chłodzenie - 1.9 GTI..

Post autor: Hypia »

Witam..

Chciałem się zapytać posiadaczy pugów z takim silnikiem o pare rzeczy :? Mianowicie ile powinna wynosic temp. wody przy rozgrzanym silniku, przy jakiej temp. zaczyna u Was chodzić wiatrak, a jakiej przestaje? Byłem ostatnio w Warszawie i stałem dosyć sporo w korkach. Nie wiem, czy to normalne, ale praktycznie przez cały czas chodził mi wiatrak. Temp. oscylowala w granicach 88 i 92 stopni. Podczas normalnej jezdy trzyma 80, ale jak tylko dojade do świateł zaczyna się grzanko.. Wymieniłem już włącznik wentylatora i termostat, cały układ jest odpowietrzony. Do tej pory jeździłem w podobnych warunkach tylko Ojca tdi i z nim nie było takich jaj :) Może czas wymienić chłodnice?
Insane In The Brain!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

wszystko jest ok
Awatar użytkownika
Hypia
Junior
Posty: 116
Rejestracja: 09 kwie ndz, 2006 3:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Hypia »

Heh :) To nie chce myślec co będzie jak kiedyś wiatraczek nie ruszy :D
Insane In The Brain!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Bedzi glowica do roboty, -tym bardziej, ze nowe czujniki zalaczaja wiatrak przy 95* :wink:
Awatar użytkownika
pki205
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pki205 »

Albo trzeba sobie sprawic drugi wiatrak odpalany recznie :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Chyba trzeci :lol:
po prostu osobny wlacznik- tez musze :wink:
Awatar użytkownika
pki205
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pki205 »

Ja mam narazie tylko jeden (drugi lezy na polce wiec sie nie liczy) :lol:
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

U mnie 72 stopnie podczas jazdy ale chwila w korku i przy 88 włacza wiatrak a przy 82 wyłącza.
Szybkie grzanie spowodowane jest zapewne zamulona juz ze starości chłodnicą.
Brat mial to samo, wymienił chłodnicę i jest ok, mozna nawet wyłączyc nagrzewnice i puscic zimne powietrze :D
Ja własnie jestem w trakcie wymiany chłodnicy.

PS:nic innego nie może byc, bo silnik mam świezo złozony, pompa wody tez nowa takze tylko chłodnica.
PZDR :wink:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

a co ma chlodnica do grzania sie samochodu w korkach? 8)7
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Hehe, jak jest zamulona i ma słaby przepływ to ma bardzo duzo, bo woda słabo krąży - logiczne :)
Tym bardziej ma bardzo duzo do szybszego grzania sie.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

jesli chlodnica jest zapchana to grzeje sie wlasnie podczas jazdy -logiczne :)
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Na wyzszych obrotach podczas jazdy wiatr chłodzi chłodnice i pompa lepiej pompuję, wiec i płyn szybciej zasuwa w obiegu i nie ma bata aby sie nie schłodził.

Dodano po 5 minutach:

Warunek oczywiście jeśli uszczelka pod głowicą nie jest walnięta, bo jesli jest to masz rację, ze podczas jazdy zgrzeje sie najwięcej.

PZDR
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

No wlasnie sam sobie zaprzeczasz -skoro chlodnica jest zapchana, to przeplyw nie zwieksza sie proporcjonalnie do szybkosci z jaka nagrzewa sie silnik przy wyzszych obrotach.
Skoro stojac w korku 'wiatr nie chlodzi' to zapchana czy nie zapchana -bedzie sie grzal. Jesli bylaby zapchana -wiatraki pracowalyby caly czas lub w ogole, a wskaznik temp. wedrowalby coraz wyzej i wyzej :)
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Woda na wolnych orotach krąży marnie ale na wyższych ma duzo wieksze cisnienie więc przez zapchana chłodnice sobie poradzi jakoś.

Ale nieważne, nie mamy co sie sprzeczać :D

Najgorsze jest to, że aby utrzymać normalna temperature to w upał 30 stopni, stojąc w korku trzeba dodatkowo włączyc nawiew ciepłego powietrza do środka, bo beż tego wiatrak chodzi cały czas.
A wątpie, zeby taka firma jak Peugeot wypuściła z fabryki samochód, który się przegrzewa. Cos jest nie tak ...... :?
stelmi
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 26 paź śr, 2005 11:04 am
Posiadany PUG: ???
Numer Gadu-gadu: 4666801
Login tlen: pstelm
Lokalizacja: wawa

Post autor: stelmi »

a moim zdaniem to temperatura pracy silnika powinna wynosić w granicach 88 stopni dla 1.9 GTI (dla 1.6 też pewnie coś w tym zakresie). za to odpowiada termostat przy warunku że cały układ jest ok. a temperatura załączenia wentylatorów to zależy od czujnika i np wynosi I bieg: 92-88 i II bieg 97-92.
ale to tylko moje zdanie najlepiej zajrzeć do książki
205 1.9TD GTI
205-TEAM-CELESTYNÓW
ODPOWIEDZ