jak sie nie wybierasz na równik to olej to
Dziwny klekot
- TO-MI
 - Maniak
 - Posty: 1273
 - Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
 - Posiadany PUG: XU9J4
 - Numer Gadu-gadu: 604584106
 - Lokalizacja: Krosno/okol
 
łożysko ,panewki oporowe i wszystkie inne pierdoły co sie kręcą są podejrzane  
 
jak sie nie wybierasz na równik to olej to
			
			
									
						
							jak sie nie wybierasz na równik to olej to
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? 
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
			
						http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- 
				MakroSerwis
 
Re: Dziwny klekot
W moim P405 XU9JAZ jest podobnie. Jak się rozgrzeje, to chodzi, jak diesel. Klekot jest słyszalny najgłośniej (oczywiście za pomocą stetoskopu) na końcu silnika (czwarty cylinder, przy sprzęgle), w miejscu połączenia bloku z miską. Jakiś czas temu zdejmowałem miskę olejową - kontrolnie, oraz w celu wymiany cieknącej uszczelki. Zgrubne oględziny nie pozwoliły wyczuć luzu na panewkach korbowodowych, jednak często opisywany jest fakt obrócenia panewki w tych silnikach. Luz wtedy jest trudny do wyczucia, trzeba zdemontować stopy korbowodów. Luzu osiowego wału też nie zauważyłem. Może to być ostatnia panewka główna, lecz wał jest podpierany w pięciu punktach, więc nie powinna aż tak twardo stukać. Stwierdziłem jeszcze dość duży luz czwartego tłoka w cylindrze. Pomiar oczywiście na oko, lecz podczas ręcznego obracania wałem (oczywiście przy wykręconych świecach), wyraźnie było widać, jak tłok odkleja się od jednej ścianki i z "mlaśnięciem" przykleja do przeciwległej w czasie przejścia przez GMP. Wielkość tej szczeliny określam na max. 0,3mm, czyli w zasadzie w normie. Auto ma automatyczną skrzynię biegów, więc zastanawiam się, czy sprzęgło hydrokinetyczne nie może wydawać takich odgłosów, ponieważ tego tematu akurat nigdy nie rozbierałem i nie znam. 
Komu się udało wyeliminować stuk - piszcie.
			
			
									
						
										
						Komu się udało wyeliminować stuk - piszcie.