Znowu nie rozwiązane hamulce :(
-
- Junior
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Cz-wa.
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Moim zdaniem mozna troszke sie wspomóc ręcznym podczas długiego zjazdu...byle nie przesadzić...
Ale jest tez taka opszyn, w samochodach ciężarowych ( starszy typ miał na bank, a co w nowoczesnych to nie wiem ) były montowane hamulce silnikowe..uruchamiane ręcznie w kabinie, swego rodzaju zawory montowane na kolektorach wydechowych które ograniczały wypływ spalin z silnika...
Ale jest tez taka opszyn, w samochodach ciężarowych ( starszy typ miał na bank, a co w nowoczesnych to nie wiem ) były montowane hamulce silnikowe..uruchamiane ręcznie w kabinie, swego rodzaju zawory montowane na kolektorach wydechowych które ograniczały wypływ spalin z silnika...
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
-
- Junior
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Cz-wa.
zgadza sie co do ciezarowek, ale reczny to bzduraOrfister pisze:Moim zdaniem mozna troszke sie wspomóc ręcznym podczas długiego zjazdu...byle nie przesadzić...
Ale jest tez taka opszyn, w samochodach ciężarowych ( starszy typ miał na bank, a co w nowoczesnych to nie wiem ) były montowane hamulce silnikowe..uruchamiane ręcznie w kabinie, swego rodzaju zawory montowane na kolektorach wydechowych które ograniczały wypływ spalin z silnika...
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
No dobra...przystaje na wasze...w zasadzie jaka naciskasz na pedał hamulca to i tylne koła hamują, a nie tylko przednie...
...
...
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- MistrzuGT
- Junior
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Walbrzych City
no jest taka roznica, ze jak hamujesz samym recznym to przod sie chlodzi...
a po drugie w wieszkosci aut z tylu sa bebny, ktore trudniej nagrzac tak,zeby grzaly plyn hamulcowy (a w szczegolnosci zeby go zagotowaly)
a po trzecie nawet jak z tylu sa tarcze, to tez ciezej ten plyn zagotowac, bo sa duzo dluzsze przewody hamulcowe
a po czwarte hamulce duzo slabiej hamuja z tylu niz z przodu... wiec sie tez duzo mniej nagrzewaja...
A w nowych ciezarowkach hamowanie silnikiem jest na automacie
a po drugie w wieszkosci aut z tylu sa bebny, ktore trudniej nagrzac tak,zeby grzaly plyn hamulcowy (a w szczegolnosci zeby go zagotowaly)
a po trzecie nawet jak z tylu sa tarcze, to tez ciezej ten plyn zagotowac, bo sa duzo dluzsze przewody hamulcowe
a po czwarte hamulce duzo slabiej hamuja z tylu niz z przodu... wiec sie tez duzo mniej nagrzewaja...
A w nowych ciezarowkach hamowanie silnikiem jest na automacie
Ostatnio zmieniony 20 kwie pt, 2007 5:51 pm przez MistrzuGT, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 Coupe ;]
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
-
- Junior
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Cz-wa.
ad1. ale tyl nagrzewa, wiec jeden ch**.MistrzuGT pisze:no jest taka roznica, ze jak hamujesz samym recznym to przod sie chlodzi...
a po drugie w wieszkosci aut z tylu sa bebny, ktore trudniej nagrzac tak,zeby grzaly plyn hamulcowy (a w szczegolnosci zeby go zagotowaly)
a po trzecie nawet jak z tylu sa tarcze, to tez ciezej ten plyn zagotowac, bo sa duzo dluzsze przewody hamulcowe
a po czwarte hamulce duzo slabiej hamuja z tylu niz z przodu... wiec sie tez duzo mniej nagrzewaja...
A w nowych ciezarowkach hamowanie silnikiem jest na automacie
ad2. wcale nie jest je trudniej nagrzac. (ad4)
ad3. faktycznie masa cieplna sie baardzo zwiekszy, bo bedzie do nagrzania jakies 100ml plynu wiecej, ktory i tak zanim odda cieplo dalej, to sie zagotuje.
zreszta z konstrukcji hamulcow bebnowych w pugu wynika, ze predzej wyplynie smar z lozyska nim zagotuje sie plyn.
ad4. duzo slabiej hamuja ->mocniej zaciagasz reczny->hamuja tak samo->energia nie znika tylko idzie w temp*
- MistrzuGT
- Junior
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Walbrzych City
..dobra, nie bede sie z Wami klocil...
Ja wiem swoje, Wy swoje
Poprostu o uzywaniu recznego slyszalem nie jeden raz
Az rzecznym tez sie trzeba nauczyc jezdzic, bo to pewnie jakos na zmiane sie uzywa...
Ale wracajac do tematu to fakt ze najlepiej hamowac silnikiem, pod warunkiem, ze daje rade
"No to nie dosc ze tyl sie zagrzeje, to jeszcze w dodatku samym recznym g...no zdzialasz ;P"
Zalezy jaki masz rzeczny
Ja wiem swoje, Wy swoje
Poprostu o uzywaniu recznego slyszalem nie jeden raz
Az rzecznym tez sie trzeba nauczyc jezdzic, bo to pewnie jakos na zmiane sie uzywa...
Ale wracajac do tematu to fakt ze najlepiej hamowac silnikiem, pod warunkiem, ze daje rade
"No to nie dosc ze tyl sie zagrzeje, to jeszcze w dodatku samym recznym g...no zdzialasz ;P"
Zalezy jaki masz rzeczny
Peugeot 205 Coupe ;]
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
-
- Junior
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Cz-wa.
- plaski
- Nowicjusz
- Posty: 78
- Rejestracja: 02 sty wt, 2007 2:48 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1.8 GRD `92 ---> Peugeot 306 1.8 16V `00
- Numer Gadu-gadu: 944242
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
No właśnie, a jak to jest z tą odcinką paliwa. Jak to działa na przykład u mnie w dieslu? Odrazu po puszczeniu gazu odcina dopływ i już aż do naciśnięcia sprzęgła nie podaje paliwa? Czy w zakresie jakiś obrotów?
Był sobie 205 1.8 Diesel Teraz większy LEW! 306 1.8 16V Ten lepiej przyspiesza i hamuje! Czyli ideał?
http://plaski.peugeot205.pl/<br />
http://www.inew.pl/
http://plaski.peugeot205.pl/<br />
http://www.inew.pl/