jakie przewody zapłonowe i świece do 1.6 GTi
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Mialem na mysli to, ze stosujac takie kable iskra bedzie mocna czyli prawidlowa, bez zadnych przebic i zaklocen.
Taki przewod ma rdzen syntetyczny na bazie wlokna szklanego, wokol niego znajduje sie material ferromagnetyczny, ktory odpowiada za pochłanianie zakłócen elektromagnetycznych. Jednoczenie wlasciwosci ferromagnetyczne pozwalaja na poprawe warunkow przeplywu pradu, co przeklada sie na mocniejsza i dluzej trwajaca iskre! Na "rdzen" jest gesto nawiniety drut (ok 50 zwojow na cm) zapewniajacy przewodzenie pradu wys. napiecia z cewki przez aparat zaplonowy do swiec. Takie nawiniecie drutu sprzyja utrzymaniu pola magnetycznego wewnatrz kabla, co niesie minimalizacje zaklocen. Nastepnie mamy powłoke izolacyjna wykonana z syntetycznego elastomeru, ktory posiada silne wlasnosci izolacyjne. Ta wlasnie powloka stanowi glowna bariere zapobiegajaca tzw przebiciom. Na koncu przewod jest pokryty warstwa silikonu, ktory zapewnia im odpornosc na zmiany temp. oraz chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi.
I wlasnie taka budowa przewodu odpowiada za prawidlowa prace ukladu zaplonowego.
Taki przewod ma rdzen syntetyczny na bazie wlokna szklanego, wokol niego znajduje sie material ferromagnetyczny, ktory odpowiada za pochłanianie zakłócen elektromagnetycznych. Jednoczenie wlasciwosci ferromagnetyczne pozwalaja na poprawe warunkow przeplywu pradu, co przeklada sie na mocniejsza i dluzej trwajaca iskre! Na "rdzen" jest gesto nawiniety drut (ok 50 zwojow na cm) zapewniajacy przewodzenie pradu wys. napiecia z cewki przez aparat zaplonowy do swiec. Takie nawiniecie drutu sprzyja utrzymaniu pola magnetycznego wewnatrz kabla, co niesie minimalizacje zaklocen. Nastepnie mamy powłoke izolacyjna wykonana z syntetycznego elastomeru, ktory posiada silne wlasnosci izolacyjne. Ta wlasnie powloka stanowi glowna bariere zapobiegajaca tzw przebiciom. Na koncu przewod jest pokryty warstwa silikonu, ktory zapewnia im odpornosc na zmiany temp. oraz chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi.
I wlasnie taka budowa przewodu odpowiada za prawidlowa prace ukladu zaplonowego.
Te kable sa specjalnie dedykowane do mojego silnika! Wiec najwidoczniej jest ku temu potrzeba i nie mow, ze kupno takich przewodow to przegiecie bo nie masz racji:)krzycho-g pisze: Te kable sa dedykowane do modułów CDI z bardzo wysokm napieciem iskry rzędu 60 kV. A u Ciebie jest ledwie 20kV a kupiłes kable na 85 kV
Ostatnio zmieniony 12 maja sob, 2007 11:36 pm przez stef, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
gdzieś czytałem test na necie gdzie przyrównywali te kable do fabrycznych i niestety nie było żadnej różnicy w jakosci iskry a fabryczne kable 10 lat wytrzymują lekko.
Pieknie jest napisane co te kable nie robią ale niestety nie przekłada sie to na jakość iskry. Jezeli chcesz naprawde polepszyć jakość iskry jak i zastosować bajery typu multi iskra to zainwestuj w zapłon CDI a wtedy te kable Ci sie naprawde przydadzą. Inaczej są tylko elementem dekoracyjnym i to bardzo drogim.
A skąd o tym wiem ? Bo od wielu lat wykonuje moduły zapłonowe zarówno tradycyjne jak i CDI i miałem do czynienia z wiekszoscią przewodów zapłonowych.
Pieknie jest napisane co te kable nie robią ale niestety nie przekłada sie to na jakość iskry. Jezeli chcesz naprawde polepszyć jakość iskry jak i zastosować bajery typu multi iskra to zainwestuj w zapłon CDI a wtedy te kable Ci sie naprawde przydadzą. Inaczej są tylko elementem dekoracyjnym i to bardzo drogim.
A skąd o tym wiem ? Bo od wielu lat wykonuje moduły zapłonowe zarówno tradycyjne jak i CDI i miałem do czynienia z wiekszoscią przewodów zapłonowych.
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Widze, ze jestes specem i Ciebie nie przekonam Reasumujac - jezeli macie u siebie tradycyjne moduly zaplonowe kupujcie najtansze kable bo i tak lepsze (drozsze) nie polepsza iskry
Z mojej strony EOT
Z mojej strony EOT
Ostatnio zmieniony 12 maja sob, 2007 10:27 pm przez stef, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
posłuchaj to Twoje pieniądze, mozesz je wydać na co chcesz, ja po prostu mówie ze te kable kosztują tyle co 3 inne komplety kabli które będą działać identycznie jak te w warunkach zastosowania przy fabrycznym osprzecie.
Wiesz to jest tak toche jak do Juniora założysz fele 16 z oponami 205/45 ZR 16 to niby powinny poprawić bezpieczenstwo w zakretach przy 2G i prowadzenie powyżej 200 km/h tyle że ten samochód niestety tyle nie osiąga.
I nie mów ze ja jestem specem bo niestety ty też jesteś specem od chwalenia swego.
A foldery reklamowe to jedno a rzeczywistosć i fizyka to drugie i trzezwe spojrzenie pomaga...
i masz racje - czas na EOT
Wiesz to jest tak toche jak do Juniora założysz fele 16 z oponami 205/45 ZR 16 to niby powinny poprawić bezpieczenstwo w zakretach przy 2G i prowadzenie powyżej 200 km/h tyle że ten samochód niestety tyle nie osiąga.
I nie mów ze ja jestem specem bo niestety ty też jesteś specem od chwalenia swego.
A foldery reklamowe to jedno a rzeczywistosć i fizyka to drugie i trzezwe spojrzenie pomaga...
i masz racje - czas na EOT
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
A jednak nie moglem sie powstrzymac i jeszcze dorzuce swoje
Twoim zdaniem lepiej jest kupic tansze kable i wymienic je za 3 lata lub co 50kkm (bo tak sie zaleca).
Co do fizyki nie bede sie wypowiadal bo to nie moja broszka, aczkolwiek zapytam sie mojego brata i pewnie jeszcze dorzuci swoje 3grosze
A po przejsciu na 4 cewki te przewody bylyby zbedne
Nie no moich pieniedzy w to nie mieszaj bo po co Nie wiem dlaczego twierdzisz, ze te kable sa drogie sa zaledwie drozsze o 100zl powiedzmy od BOSCH, nie wspominajac juz o oryginalnych z ASO, ktore sa nawet drozsze. Do tego masz 10-letnia gwarancje.krzycho-g pisze:posłuchaj to Twoje pieniądze, mozesz je wydać na co chcesz, ja po prostu mówie ze te kable kosztują tyle co 3 inne komplety kabli które będą działać identycznie jak te w warunkach zastosowania przy fabrycznym osprzecie.
Twoim zdaniem lepiej jest kupic tansze kable i wymienic je za 3 lata lub co 50kkm (bo tak sie zaleca).
Tym tekstem to mnie rozwaliles To jest dopiero OTkrzycho-g pisze: Wiesz to jest tak toche jak do Juniora założysz fele 16 z oponami 205/45 ZR 16 to niby powinny poprawić bezpieczenstwo w zakretach przy 2G i prowadzenie powyżej 200 km/h tyle że ten samochód niestety tyle nie osiąga.
To info. nie zostalo wziete z folderow reklamowych ... skad Ci to w ogole przyszlo do glowy. I jak zapewne doskonale wiesz tylko kable z gornej polki maja wlasnie rdzen spiralny, tansze - wykorzystuja technologie rdzenia miedzianego oraz opornikow lub rdzen weglowy.krzycho-g pisze: A foldery reklamowe to jedno a rzeczywistosć i fizyka to drugie i trzezwe spojrzenie pomaga...
i masz racje - czas na EOT
Co do fizyki nie bede sie wypowiadal bo to nie moja broszka, aczkolwiek zapytam sie mojego brata i pewnie jeszcze dorzuci swoje 3grosze
A po przejsciu na 4 cewki te przewody bylyby zbedne
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
no dobra - jedziemy dalej....
48Ł to jest ok 280 zł. Kable NGK do tego sprzeta jak dobrze poszukasz to jest ok 80-90 zł. To daje 3 komplety. Wytrzymują spokojnie 10 lat z palcem w d....
A jeżeli chodzi o Magnecory to mogli w środek włożyć nawet złote nici zawijane w platynę i tak nic to nie dało. Bo jeżeli udowodnisz mi chociaż 0,1 sek w czasie powiedzmy na setke jak zamiast tych Magnecorów założysz NGK - no bo przecie samochód ta kablach grubych jak palec powinien zapier..... az miło a w kazdym razie lepiej niż fabryka, bo spalanie lepsze i takie tam to ci kupie drugi komplet zeby ci na 20 lat starczyły....
Rdzeń w tych magnecorach jest identyko jak w Sentechach, jedyne co dali to baaardzo grubą izolację zeby wytrzymały te 85 kV które są potrzebne tylko wtedy jak dmuchasz ponad 2 bary.
A jezeli chodzi o wyższość jednych rdzeni nad drugimi to jest dyskusja typu co jest lepsze - świeta Bożego narodzenia czy Wielkanoc. Bo jakoś żadna z czołowych firm nie produkuje tego typu kabli tylko Magnecor i Sentech.
Reasumują te kable w twoim Mi16 to coś jak te moje wysmiane przez Ciebie opony w hulajnodze....
48Ł to jest ok 280 zł. Kable NGK do tego sprzeta jak dobrze poszukasz to jest ok 80-90 zł. To daje 3 komplety. Wytrzymują spokojnie 10 lat z palcem w d....
A jeżeli chodzi o Magnecory to mogli w środek włożyć nawet złote nici zawijane w platynę i tak nic to nie dało. Bo jeżeli udowodnisz mi chociaż 0,1 sek w czasie powiedzmy na setke jak zamiast tych Magnecorów założysz NGK - no bo przecie samochód ta kablach grubych jak palec powinien zapier..... az miło a w kazdym razie lepiej niż fabryka, bo spalanie lepsze i takie tam to ci kupie drugi komplet zeby ci na 20 lat starczyły....
Rdzeń w tych magnecorach jest identyko jak w Sentechach, jedyne co dali to baaardzo grubą izolację zeby wytrzymały te 85 kV które są potrzebne tylko wtedy jak dmuchasz ponad 2 bary.
A jezeli chodzi o wyższość jednych rdzeni nad drugimi to jest dyskusja typu co jest lepsze - świeta Bożego narodzenia czy Wielkanoc. Bo jakoś żadna z czołowych firm nie produkuje tego typu kabli tylko Magnecor i Sentech.
Reasumują te kable w twoim Mi16 to coś jak te moje wysmiane przez Ciebie opony w hulajnodze....
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...