skrzynia z 405 td do 205d?
-
- Nowicjusz
- Posty: 85
- Rejestracja: 27 lut wt, 2007 7:08 pm
- Posiadany PUG: RG cabrio,GTI,Green
- Numer Gadu-gadu: 437816
- Lokalizacja: Biecz/Kraków
skrzynia z 405 td do 205d?
Mam pytanie czy skrzynia z 405td podejdzie do 205d roczniki te same 92'(wsteczny w 205 do tył bez grzybka)
Chodzi mi o wodziki,czy nie trzeba przerabiać?
Chodzi mi o wodziki,czy nie trzeba przerabiać?
-
- Nowicjusz
- Posty: 85
- Rejestracja: 27 lut wt, 2007 7:08 pm
- Posiadany PUG: RG cabrio,GTI,Green
- Numer Gadu-gadu: 437816
- Lokalizacja: Biecz/Kraków
Przelożeniem sie nie martwie,bo mam założony silnik od 405 1.9td tylko została mi w aucie stara skrzynia z poprzedniego silnika od "205D" tylko że w dośc kiepskim stanie i chcę załozyć od 405td.W sumie już ją kupiłem ale jej nie widziałem bo jest jeszcze za granicą i coś mnie pikło odnośnie wodzików.Ja mam 2 wyjścia na wodziki do mieszka a tam niewiem czy nie ma trzech,oby nie
Ostatnio zmieniony 15 maja wt, 2007 5:47 pm przez gila205, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 85
- Rejestracja: 27 lut wt, 2007 7:08 pm
- Posiadany PUG: RG cabrio,GTI,Green
- Numer Gadu-gadu: 437816
- Lokalizacja: Biecz/Kraków
To git,ic myśle ze chodzi ci o intercoler,jeśli tak to mam.
zieki za info
zieki za info
Ostatnio zmieniony 15 maja wt, 2007 5:51 pm przez gila205, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jaca1984
- Junior
- Posty: 121
- Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
Witam! Przekładałem do swojego Gita skrzynię z MI16 i są małe różnice: W mechanizmie zmiany biegów i wyłączania sprzęgła. Jeśli chodzi o sprzęgło, wystarczyło skrócić pancerz(ostrożnie na linkę) , bo brakowało regulacji i pedał był bardzo wysoko. Natomiast jedno z mocowań wodzika w 405 jest wyżej i nie ma kulki. Potrzebna była szlifierka i spawarka - rezultat widać na zdjęciu. Początkowo chciałem założyć cały ten uchwyt z 205 , ale są inaczej mocowane na wałku..
Mam nadzieję, że Cię trochę przygotowałem do zamiany. Pozdrawiam JC
Mam nadzieję, że Cię trochę przygotowałem do zamiany. Pozdrawiam JC
- Załączniki
-
- skrzynia.jpg (32.33 KiB) Przejrzano 5388 razy
-
- skrzynia2.jpg (67.17 KiB) Przejrzano 5389 razy
Co do przełożeń faktycznie TD ma dłuższe i na trasie będzie fajniej, sam się zastanawiam nad taką skrzynką bo mi troche krótko...
Ale trzeba uważać, w 405TD (a zazwyczaj one są dawcami) prócz możliwych różnic z wodzikami, może być pułapka ze sprzęgłem.
W nowszych modelach, choć tu pewnie też nie ma reguły, były stosowane sprzęgła "ciągnone" !
Łożysko wyciskowe jest wtedy wewnątrz docisku, a łapa sprzęgła pociąga za nie!
To może skomplikować podłączenie, a i wymaga takiego sprzęgła.
Wodziki zawsze są dwa potrzebne, trzeci jeśli nawet jest, to jest na sztywno do obudowy i jeśli u Ciebie nie ma to nim się nie martw.
A co do kształtu wodzików, faktycznie bywało różnie, widać po fotkach skrzyń np. na allegro...
Ale trzeba uważać, w 405TD (a zazwyczaj one są dawcami) prócz możliwych różnic z wodzikami, może być pułapka ze sprzęgłem.
W nowszych modelach, choć tu pewnie też nie ma reguły, były stosowane sprzęgła "ciągnone" !
Łożysko wyciskowe jest wtedy wewnątrz docisku, a łapa sprzęgła pociąga za nie!
To może skomplikować podłączenie, a i wymaga takiego sprzęgła.
Wodziki zawsze są dwa potrzebne, trzeci jeśli nawet jest, to jest na sztywno do obudowy i jeśli u Ciebie nie ma to nim się nie martw.
A co do kształtu wodzików, faktycznie bywało różnie, widać po fotkach skrzyń np. na allegro...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne