Wyścigi równoległe...

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
joker
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 09 kwie pn, 2007 11:16 pm
Posiadany PUG: brak
Numer Gadu-gadu: 2028006
Lokalizacja: Płock

Post autor: joker »

Gti niezajeżdżone powinno ze świateł skopać tyłki większości seryjnych aut czy to pb czy on. No niestety jak się natniemy na coś zgrzebanego to gorzej. Po autach benzynowych jeszcze da się poznać że to jakaś szybka wersja, bo znaczące wzmocnienie jest kosztowne i rzadkie i raczej mamy doczynienia z tuningiem fabrycznym a to da się zuważyć znającym temat. Trudniej poznać diesla po tuningu bo wyglądają najnormalniej a mają chipy spokojnie do 200 KM albo więcej z 1.9 TDI np. Moje auto do najwolniejszych nie należy , a jak ostatnio jechałem na trening przed KJS-em i stanąłem na światłach ze zwykłą ibizą tdi to nie wiedziałęm co się dzieje jak gość przy prędkośći ok 50 km/h i trzecim biegu depnął...
Były : 205 GTi (Rajdówka)
Obecny : 208 GTi FL
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

Ciekawe czy obecne silniki peugeota 1.6 16v dały by sie wsadzić do 205-tki niesą tak wielkie jak 1.9 czy 2.0 a potrafią naprawde mieć niezłe osiągi. Kumpel napalił sie na honde CRX - japońce wycisneły z silniczka 1.6 nawet ponad 160 koników ( coprawda przy 7 tysiach obrotów ale zawsze)
Właściwie wiele silników można wsadzić do puga tylko koszt w większości kosmiczny
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Post autor: Munne »

Archer pisze:Ciekawe czy obecne silniki peugeota 1.6 16v dały by sie wsadzić do 205-tki niesą tak wielkie jak 1.9 czy 2.0 a potrafią naprawde mieć niezłe osiągi. Kumpel napalił sie na honde CRX - japońce wycisneły z silniczka 1.6 nawet ponad 160 koników ( coprawda przy 7 tysiach obrotów ale zawsze)
Właściwie wiele silników można wsadzić do puga tylko koszt w większości kosmiczny
No jabym sie nie zgodzil co do kosztow swapa,uwazam ze jest o wiele taniej wstawic mocniejszy motor niz przeprowadzic tuning mechaniczny aby uzyskac ta sama moc.
Kazda morda pasuje do Forda!
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

Jeśli taką przekładke robi się na GTI ale jak ja ze swojego XSa 1.4 chciałbym powiększyć o już pewnie za droga zabawa , bo i zawieszenie i hamulce nie takie jak trzeba i chłodzenie i elektryka i cholera wie co jeszcze .
Ale mieć taki motorek 1.6 i całe stado koników pod maską :)
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

eeee tam zawieszenie hamulce to nie jest jakis wielki koszt.... :) ja bym tam wkladal odrazu 2.0 turbo 8)
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Post autor: Munne »

kubas pisze:eeee tam zawieszenie hamulce to nie jest jakis wielki koszt.... :) ja bym tam wkladal odrazu 2.0 turbo 8)
Tez tak uwazam,graty sa teraz za grosze.
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
joker
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 09 kwie pn, 2007 11:16 pm
Posiadany PUG: brak
Numer Gadu-gadu: 2028006
Lokalizacja: Płock

Post autor: joker »

wbrew pozorom koszty swapa nie są takie niskie, niech się wypowiedzą osoby które to profesjonalnie zrobiły. Najtańszą opcją jest kupno drugiego samochodu jako dawcę części, bo każda pierdoła sporo kosztuje a będą potrzebne przenajróżniejsze drobiazgi.
Zakładając nowy motor zaczynamy bawić się w przeróbkę mocowań,komory silnika, potem przednie zawieszenie,komputer, elektronika, lepsze hamulce, mocniejsze skrzynia, półosie, przeguby, koszty robocizny no i auto dawca.
Wydaje mi się i takie moje zdanie że chyba lepiej oddać do firmy tuningowej całe auto i żeby zestroili 1.9 w wersji wolnossącej na jakieś 160 KM i zeszperowali skrzynie,
Koszt tuningu łącznie z remontem silnika i innymi nieprzewidzianymi wydatkami powinien zamknąć się w kwocie 4500-5000 pln. Auto będzie jeździć w okolicach 6 s do 100km/h i jakieś 14,5 na 1/4 mili, i dalej będziemy mieli seryjne auta, i jak coś się zepsuje to będzie prosta naprawa. A w swapach jak się zaczną dziać cuda to nie wiadomo za co się zabrać...
Były : 205 GTi (Rajdówka)
Obecny : 208 GTi FL
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

A ja dam sobie reke uciac, ze po takiej firmie tuningowej ktos bedzie musial poprawiac/samochod sie zaraz spier**/bedzie jechac gorzej niz fabryczny.

Zastosowania z golfa czy skody nie sprawdza sie w pugu i na odwrot, a wiekszosc firm to rutyniarze.
Awatar użytkownika
joker
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 09 kwie pn, 2007 11:16 pm
Posiadany PUG: brak
Numer Gadu-gadu: 2028006
Lokalizacja: Płock

Post autor: joker »

dostajesz gwarancję po takiej modyfikacji, silnik będzie po remoncie więc pojeździ ..... Masz rację to rutyniarze ale markowe firmy nie pozwolą sobie na fuszerkę bo nikt by więcej do nich nie przyjechał

Jeśli znasz takie nieuczciwe firmy to podaj ich nazwy, albo poprzyj jakimś przykładem swoją opinię.

Nie ma znaczenia czy ktoś przerabia golfa, skodę, puga czy forda....
Były : 205 GTi (Rajdówka)
Obecny : 208 GTi FL
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Oczywiscie, ze ma znaczenie, bo zmienisz zawory na wieksze w golfie 2 1.6 -bedzie lepiej, a zrobisz to w pugu 1.9 122 i juz niekoniecznie :roll: Obrabianie danego silnika, to wiele testow i gwarantuje Ci, ze nikt nie bedzie sprawdzal, czy glowica ma wiekszy, czy mniejszy flow, po danych przerobkach.

Dostaniesz gwarancje, ze jest po remoncie i co? gwarancja taka jak w kia ceed -niby jest, ale np 'nie obejmuje uszkodzen powstalych na skutek zlego stanu drog', a prawie wszystko idzie pod to podciagnac.

Chcesz przyklady z konkretnymi nazwami? Ja sie wypowiedziec nie moge, ale wystarczy poszperac troche po forach motoryzavyjnych. Co chwila jest 'Pomozcie -jak ustawic xxx, bo firma XXX to zrobila i po tygodniu juz nie dziala, a twierdza, ze to nie ich wina.'
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

temat to: wyścigi równoległe
więc bez OT prosze :!:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

joker pisze:wbrew pozorom koszty swapa nie są takie niskie, niech się wypowiedzą osoby które to profesjonalnie zrobiły. Najtańszą opcją jest kupno drugiego samochodu jako dawcę części, bo każda pierdoła sporo kosztuje a będą potrzebne przenajróżniejsze drobiazgi.
Zakładając nowy motor zaczynamy bawić się w przeróbkę mocowań,komory silnika, potem przednie zawieszenie,komputer, elektronika, lepsze hamulce, mocniejsze skrzynia, półosie, przeguby, koszty robocizny no i auto dawca.
Wydaje mi się i takie moje zdanie że chyba lepiej oddać do firmy tuningowej całe auto i żeby zestroili 1.9 w wersji wolnossącej na jakieś 160 KM i zeszperowali skrzynie,
Koszt tuningu łącznie z remontem silnika i innymi nieprzewidzianymi wydatkami powinien zamknąć się w kwocie 4500-5000 pln. Auto będzie jeździć w okolicach 6 s do 100km/h i jakieś 14,5 na 1/4 mili, i dalej będziemy mieli seryjne auta, i jak coś się zepsuje to będzie prosta naprawa. A w swapach jak się zaczną dziać cuda to nie wiadomo za co się zabrać...
Przepraszam Wszystkich, miało być bez OT, ale nie mogę się powstrzymać. Z jednej strony piszesz, że trzeba zrobić to pro (i swap i tuning silnika), wymieniasz co a potem walisz cenę 4500-5000pln ALLACH Cię opuśćił?!. Sama szpera w miarę dobra to koszt około, wałek 1200-1300. Już masz 4000 a gdzie reszta gratów? gdzie opłata za robociznę? i jeszcze remont i strojenie. A silnika miga kupisz ze wszystkim co trzeba za 2000 i trzeba go wsadzić. Co jest tańsze? Będzie bez szpery, ale będzie w miarę dobrze.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

no to teraz ja, wciąż poza tematem, ale rzecz jest bulwersująca :)
joker pisze:oddać do firmy tuningowej całe auto i żeby zestroili 1.9 w wersji wolnossącej na jakieś 160 KM i zeszperowali skrzynie,
Koszt tuningu łącznie z remontem silnika i innymi nieprzewidzianymi wydatkami powinien zamknąć się w kwocie 4500-5000 pln
powiem szczerze - wygląda mi to (to czyli zestrojenie) na osiągnięcie 160 kucy elektroniką. Yeah, rite, powodzenia :D
Joker - zaufaj ludziom, którzy wiedzą z retrospekcji: 160 km to worek pieniędzy...
Awatar użytkownika
joker
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 09 kwie pn, 2007 11:16 pm
Posiadany PUG: brak
Numer Gadu-gadu: 2028006
Lokalizacja: Płock

Post autor: joker »

ok. każdy ma swoje zdanie na ten temat....jak to w Polsce :-)
Co do kwoty 4500 to może rzeczywiście mało trochę..
myśląc o strojeniu źle się wyraziłem, oczywiście elektronika może podnieść 30 km w tdi ale tu też myślałem o ingerencji mechanicznej.
Moje zdanie podtrzymuję, ja bym nie kombinował z wkładaniem innego silnika tylko odpowiednio zrobił ten co mam, możecie się nie zgadzać, macie prawo....
Były : 205 GTi (Rajdówka)
Obecny : 208 GTi FL
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Możesz robić ten co masz i nic nam do tego. Wyraziliśmy swoje opinie, sam zrobisz jak uważasz. What ever. Rób tak, żeby lać WSZYSTKO na mieście. :twisted:
Car Valeting, Car Detailing.
ODPOWIEDZ