Pytanko o wodziki przy TU1M+MA

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Pytanko o wodziki przy TU1M+MA

Post autor: tomek »

Słuchajcie, mam nadzieje że obędzie się bez fotek.

Chodzi o wodzik włączania biegu, który idzie od spodu lewarka do słynnego "L" czy bumerangu.

Przy silnikach XU wszystkie te połączenia są na zasadzie sworzni kulowych.

Chodzi mi głównie o połączenie tego wodzika z elementem "L"

W TU natknąłem się tam na coś w stylu silentblocka. Czy on powinien się obracać swobodnie i dawać się zsunąć??

Bo w moim przypadku nie sposób go zsunąć, nie obraca się, cały ruch to wyłącznie sprężysta praca gumy... tak ma być?

Zajrzałem tam oczywiście z powodu wyskakującej "2" ale pomijając samą skrzynie, że mogłaby zakleszczać tą pozycje mocniej, to przez ten silentblock lewarek mocno sprężyście "chce" wracać zawsze na "luz" !!!

Ta sprężystość wyciąga biegi dość mocno!! Po odpięciu tego od skrzyni "2" zakleszcza się całkiem ok i wogóle nie wyskakuje!!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

To jak jest, ma się obracać czy nie?

Czy wszyscy tylko narzekają na wodziki, a nikt tam nie zaglądał ? :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Od gory zabezpieczone wsuwka (aby sie nie zsunelo), ale na boki powinno sie minimalnie ruszac -w kazdym razie tak jest u mnie, a na lewarku nie ma absolutnie zadnych luzow.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

No!! dzięki!

Czyli w XU też tak jest?, a może to kwestia roczników, bo w starym XUD są wszędzie kulki.

Tak jak mówisz, wystaje sworzeń, na tym ta śmieszna tulejka, i zawleczka.

I u Ciebie to się obraca bez pracy gumy?

U mnie po zdjęciu zawleczki ani drgnie, ani obrócić ani zsunąć.. dlatego mnie zaciekawiło..
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Z zawleczka da sie lekko przekrecac jak na kulce -ale w zdecydowanie mneijszym stopniu.
w XU mam na kulce, a w TU na tym 'bolcu'

XU starszy o rok i z 92 (no ale jaka ja mam gwarancje, ze przede mna nikt tego nei wymienial?

W kazdym razie w TU jest oryginal.
ODPOWIEDZ