dlaczego zbiornik wyrównawczy jest niżej niż poziom wody

Tutaj trafiaja wszystkie dobre posty ktore moga byc przydatne na pozniej.
Awatar użytkownika
pogy
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 17 mar sob, 2007 12:08 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skalmierzyce

dlaczego zbiornik wyrównawczy jest niżej niż poziom wody

Post autor: pogy »

dlaczego zbiornik wyrównawczy jest niżej niż pozim lustra wody w silniku??jakim prawem przez jedną rurke płyn wraca do układu chłodzenia.jak kupiłem peżota to niemiałem korka do zbiornika któru w pugu znajduje sie od razu przy chłodnicy.i tam była tylko jedna ruirka .jak przesuwałem człodnice do przodu żeby zmieścić inne czary i zamontowac inne lampy i zderzak to wyrzuciłem go,i wstawiłem od forda przymocowałem go jak najwyżej sie dało.nbo i jest ok .ale co to ma ze sens montować go niżej????????????????????...czysta teoria
Awatar użytkownika
chaos
Junior
Posty: 351
Rejestracja: 25 maja pt, 2007 6:54 am
Posiadany PUG: sie mota zmota
Numer Gadu-gadu: 3116894
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: chaos »

system z jedną rurką polega na tym, ze jak płyn się nagrzewa i zwiększa objętość to wywala go do zbiornika, jak płyn stygnie to jego objętość maleje i zasysa tą rurką z zbiornika spowrotem do układu, tak przynajmniej działa to u mnie w toyocie LJ70, i tak samo w Nissanie patrolu K160, więc sądze, ze tu podobnie.

a zbiornik wyrównawczy wg mnie powinien być najwyższym punktem w układzie.
sygnatura usunięta ze względu na pokazywanie nagich pośladków i pięknych dorodnych piersi...
Awatar użytkownika
pogy
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 17 mar sob, 2007 12:08 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skalmierzyce

Post autor: pogy »

haha dziękuje kolego.teraz już wiem a ciekawiło mnie to na jakiej to zasadzie. :W
Awatar użytkownika
chaos
Junior
Posty: 351
Rejestracja: 25 maja pt, 2007 6:54 am
Posiadany PUG: sie mota zmota
Numer Gadu-gadu: 3116894
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: chaos »

oczywiście pod warunkiem, że cały układ jest szczelny, bo miałem taką sytuacje, ze w chłodnicy po każdej jeździe brakowało wody, se już myśle uszczelka pod głowicą pewnie, a okazało się że korek miał wyparciałą uszczelke, i jak się nagrzał to wywalał płyn do zbiornika a jak stygł to zasysał powietrze bo było łatwiej niż płyn ;)
sygnatura usunięta ze względu na pokazywanie nagich pośladków i pięknych dorodnych piersi...
Awatar użytkownika
pogy
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 17 mar sob, 2007 12:08 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skalmierzyce

Post autor: pogy »

aaa no widzisz a ja właśnie korka na początku niemiałem i był pekniety ten gwint i dziwiło mnie to co sie dzieje że płyn tylko spadał do zbiornika a nie wroacał spowrotem do silnika i myślałem że czegoś mi tam brakuje jakiejś rurki


:idea:
ODPOWIEDZ