Luz sworznia tłokowego lub panewka no bo co innego?
-
- Uzalezniony
- Posty: 689
- Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
- Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
- Numer Gadu-gadu: 6262732
- Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
- Kontakt:
Luz sworznia tłokowego lub panewka no bo co innego?
Jak sprawdzić czy występuje luz na sworzniu tłokowym w silniku??Czy w GTI zdarza sie taka usterka?Jak rozróżnić ją od klepania panewki czy trzeba rozebrać silnik?
Ostatnio zmieniony 22 cze pt, 2007 6:10 pm przez b182, łącznie zmieniany 1 raz.
Pug sprzedany
- JASIEK1
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
W sumie to bardzo rzadko kiedy spotyka sie we współczesnych samochodach luzy na sworzniach dlatego raczej małoprawdopodone, aby się wybił.
Rozbierałem niedawno silnik 1,9 i po przebiegu 230 tyś. sworznie i tłoki były idealne. Panewki natomiast i tuleje tłokowe były mocno zużyte.
STEF ma rację, bez rozebrania silnika tego nie sprawdzisz.
Rozbierałem niedawno silnik 1,9 i po przebiegu 230 tyś. sworznie i tłoki były idealne. Panewki natomiast i tuleje tłokowe były mocno zużyte.
STEF ma rację, bez rozebrania silnika tego nie sprawdzisz.
-
- Uzalezniony
- Posty: 689
- Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
- Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
- Numer Gadu-gadu: 6262732
- Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
- Kontakt:
No to co do cholery mi się tłucze jak silnik sie nagrzeje? Brzmi jak panewka ale były robione w styczniu. Ciśnienie nawet na gorącym oleju w czasie jazdy to ok 4,5 bara przy ok 3-3,5 tys obr/min. Na wolnych przy oleju ok 110-120St. C jest na 1,5 bara.
Chyba niemożliwe żeby panewka po ok 5 tys km znowu dawały w dupę. Przecież chyba mechanior widział na co je zakłada i gdyby wał był porysowany to by ich nie włożył. Kurde jeden silnik poszedł na złom kupiłem inny i wymieniłem panewy itp. Czy mam aż takiego pecha?
Chyba niemożliwe żeby panewka po ok 5 tys km znowu dawały w dupę. Przecież chyba mechanior widział na co je zakłada i gdyby wał był porysowany to by ich nie włożył. Kurde jeden silnik poszedł na złom kupiłem inny i wymieniłem panewy itp. Czy mam aż takiego pecha?
Pug sprzedany
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
a ten klekot,klepanie czy jak tam to nazwać to tylko na ciepłym
może to od panewek oporowych,potrafi tak klupać
jak silnik pracuje bez obciążenia na wolnych obr. lub w czasie jazdy jak ustawisz tak przepustnice że nie bedzie ani przyśpieszał ani hamował silnikiem
taki klekot jakby zawór,zawory
może to to
może to od panewek oporowych,potrafi tak klupać
jak silnik pracuje bez obciążenia na wolnych obr. lub w czasie jazdy jak ustawisz tak przepustnice że nie bedzie ani przyśpieszał ani hamował silnikiem
taki klekot jakby zawór,zawory
może to to
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
-
- Uzalezniony
- Posty: 689
- Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
- Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
- Numer Gadu-gadu: 6262732
- Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
- Kontakt:
Do Jasiek1 Ok. Jeśli to wałek to czy da sie jakoś to naprawić. Tzn wałek chodzi w tych panewkach ale one są jako całość i sie ich nie wymienia. Czy nie tak? Jeśli to ich wina to co z tym zrobić?
Tak, Tomi 666 to łupanie tylko na ciepłym. Co to są te panewki oporowe? Klekot na wolnych ustaje ale jak mu ruszam bardziej gwałtownie przepustnica to tak koło 2,7-3,0 tyś sie odzywa. Pewnie i tak nic nie wywróżymy bez rozbierania motoru. ale chyba narazie nie ma sensu tego robić zobacze czy sie to zwieksza jesli tak to wtedy znowu rozbiórka.
Tak, Tomi 666 to łupanie tylko na ciepłym. Co to są te panewki oporowe? Klekot na wolnych ustaje ale jak mu ruszam bardziej gwałtownie przepustnica to tak koło 2,7-3,0 tyś sie odzywa. Pewnie i tak nic nie wywróżymy bez rozbierania motoru. ale chyba narazie nie ma sensu tego robić zobacze czy sie to zwieksza jesli tak to wtedy znowu rozbiórka.
Pug sprzedany
- JASIEK1
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
Witaj, wałek wchodzi w głowicę i dociska sie go tzw. półpanewkami. Jedyną tanią mozliwością jest splanowanie tych górnych półpanewek ale musi zrobic to ktoś co ma o tym pojęcie bo jak spasuje sie za ciasno to lipa totalna bo mozna zerwać nawet pasek.
Tak wogóle żeby sprawdzic luz na wałku rozrządu trzeba zdjąć głowicę i wypiąć zawory i wtedy dopiero mozna sie z tym bawić.
Najlepiej jest rozebrać silnik póki nic sie totalnie nie rozwaliło i sprawdzić, jeżeli coś stuka to napewno znajdzie sie przyczynę.
Tak wogóle żeby sprawdzic luz na wałku rozrządu trzeba zdjąć głowicę i wypiąć zawory i wtedy dopiero mozna sie z tym bawić.
Najlepiej jest rozebrać silnik póki nic sie totalnie nie rozwaliło i sprawdzić, jeżeli coś stuka to napewno znajdzie sie przyczynę.
- JASIEK1
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
U mnie przy 1000 obr. na rozgrzanym oleju jest 2,5 bara, a przy jezdzie 5,5 ...... na zimno to 6,5 , więc niewykluczone, że u Ciebie cos sie dzieje z panewkami
Wiesz, ciężko jest określić co stuka w silniku a tym bardziej mi przez internet.
Ja bym na Twoim miejscu rozebrał ten silnik póki nie rozwaliło sie cos na maxa.
Wiesz, ciężko jest określić co stuka w silniku a tym bardziej mi przez internet.
Ja bym na Twoim miejscu rozebrał ten silnik póki nie rozwaliło sie cos na maxa.
- wilczak
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 kwie czw, 2007 1:55 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
kolega miał kiedyś taki problem w escorcie, że w danym zakresie obrotów, powiedzmy 2,5tyś do 3 tyś też coś mu stukało
pierwsza diagnoza to były panewki
więc zmienił dobre panewki na nowe
a stukanie zostało
pojechał z ojcem do jakiegoś starego mechanika wyjadacza
facet popatrzył, posłuchał i mówi że to łożyska w alternatorze
zrobił i jak ręką odjął
tylko nie pamiętam już czy to miał na zimnym i na ciepłym silniku czy tylko na ciepłym
pozdrawiam
pierwsza diagnoza to były panewki
więc zmienił dobre panewki na nowe
a stukanie zostało
pojechał z ojcem do jakiegoś starego mechanika wyjadacza
facet popatrzył, posłuchał i mówi że to łożyska w alternatorze
zrobił i jak ręką odjął
tylko nie pamiętam już czy to miał na zimnym i na ciepłym silniku czy tylko na ciepłym
pozdrawiam