110 km/h
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 23 gru sob, 2006 6:37 pm
- Numer Gadu-gadu: 4341749
- Lokalizacja: Wrocław
110 km/h
Peugeocik 1.1 gaznik , 148 tys km przebiegu, Objawy: w trakcie jazdy miejskiej autko zbiera sie jak na swoj wiek i mozliwosci calkiem ok, ale wystepuja odczuwalne spadki mocy (wcisniecie gazu nie daje takiego przyspieszenia jak trzeba), kolejna sprawa to ze na autostradzie maxem bylo 110 km/h, wystapuja trudnosci z uruchomieniem cieplego silnika (powinno byc na dotyk a nie krecenie 5 sek), po uruchomieniu poleci czasem czarny, czasem taki jasny dymek i czuc paliwo zawsze, za bogata mieszanka nie jest bo jak zwieksze to rosnie tylko zuz paliwa (teraz jest w miescie 7,5)
Obczytalem cale forum jednak nie bedzie to ani pasek rozrzadu zle zalozony bo nigdy nie bylo tam nic zmieniane, ani tez problem ze zlej jakosci paliwem,
Swiece ogladalem ale sa jeszcze znosne,(przypomnialo mi sie ze pewnego razu odlaczylem jeden kabel od swiecy i silnik zgasl - czyli tak jakby juz przed jego wyciagnieciem chodzil na 3 cyl. , kiedys wyciagalem i nie gasl - czyli ze na 3 chodzi a tego jednego razu pewnie chodzil na 2.) Czy w trakcie jazdy moze sie tak po prostu wylaczyc z pracy jeden cylinder? Gdzie szukac powodu?
Obczytalem cale forum jednak nie bedzie to ani pasek rozrzadu zle zalozony bo nigdy nie bylo tam nic zmieniane, ani tez problem ze zlej jakosci paliwem,
Swiece ogladalem ale sa jeszcze znosne,(przypomnialo mi sie ze pewnego razu odlaczylem jeden kabel od swiecy i silnik zgasl - czyli tak jakby juz przed jego wyciagnieciem chodzil na 3 cyl. , kiedys wyciagalem i nie gasl - czyli ze na 3 chodzi a tego jednego razu pewnie chodzil na 2.) Czy w trakcie jazdy moze sie tak po prostu wylaczyc z pracy jeden cylinder? Gdzie szukac powodu?
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: 110 km/h
przy gazniku nie ma sondy lambda205Wrocek pisze:Peugeocik 1.1 gaznik ,
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Proponuję sprawdzić stan palca rozdzielacza i kopołki. Oraz można przy pomocy kolegi i jednej świecy zapasowej sprawdzić czy jest iskra na przewodach.
Przy czarnym lub innym dymku to albo paliwo go zalewa, ale ta sprawę już teoretycznie odstrzeliłeś.
Albo co gorsze, niema kompresji i bierze olej na wszystkie strony... Pierścienie tuleje głowica.... czyli prawie cały remont.
Oby to był układ zasilania świec. Jeszcze przy padającej cewce lub module przy rozgrzanym aucie są jaja. Swiece mogą wyglądac dobrze a jak jest mimo to zbyt duża szparka to będą problemy. Wykręcić i zmierzyć...
Sprawdzić u mechanika kompresję nie zaszkodzi a odstrzeli jeden prawdopodobny powód.
Przy czarnym lub innym dymku to albo paliwo go zalewa, ale ta sprawę już teoretycznie odstrzeliłeś.
Albo co gorsze, niema kompresji i bierze olej na wszystkie strony... Pierścienie tuleje głowica.... czyli prawie cały remont.
Oby to był układ zasilania świec. Jeszcze przy padającej cewce lub module przy rozgrzanym aucie są jaja. Swiece mogą wyglądac dobrze a jak jest mimo to zbyt duża szparka to będą problemy. Wykręcić i zmierzyć...
Sprawdzić u mechanika kompresję nie zaszkodzi a odstrzeli jeden prawdopodobny powód.
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Proponuję zrobić pełną regulację gaźnika, tzn :
1 Ustawienie luzu zaworów
2 Ustawienie zapłonu
3 Umycie ,regulacja gaźnika
4 Wymień świece .
Sprawdź miernikiem czy kable wys. napięcia mają przejcie tzn. czy żyła nie jest pęknięta.
Następnie sprawdź czy przewód regulacji wyprzedzenia kąta zapłonu nie ma luzu lub pęknięć. Jeżeli tak to skróć o 10 mm lub wymień .
Powinno pomóc.
1 Ustawienie luzu zaworów
2 Ustawienie zapłonu
3 Umycie ,regulacja gaźnika
4 Wymień świece .
Sprawdź miernikiem czy kable wys. napięcia mają przejcie tzn. czy żyła nie jest pęknięta.
Następnie sprawdź czy przewód regulacji wyprzedzenia kąta zapłonu nie ma luzu lub pęknięć. Jeżeli tak to skróć o 10 mm lub wymień .
Powinno pomóc.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
I to wszystko znajduje się w gaźnikuborek_wpr pisze:Proponuję zrobić pełną regulację gaźnika, tzn :
1 Ustawienie luzu zaworów
2 Ustawienie zapłonu
3 Umycie ,regulacja gaźnika
4 Wymień świece .
A co ma przewód regulacji wyprzedzenia zapłonu wspólnego z problemami przy odpaleniu?borek_wpr pisze: Następnie sprawdź czy przewód regulacji wyprzedzenia kąta zapłonu nie ma luzu lub pęknięć. Jeżeli tak to skróć o 10 mm lub wymień .
Powinno pomóc.
Wracając do tematu.. od kiedy pojawiły się takie objawy? Stało się to nagle czy tak sobie słabł systematycznie?
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
borek_wpr pisze:Proponuję zrobić pełną regulację gaźnika, tzn :
1 Ustawienie luzu zaworów
2 Ustawienie zapłonu
3 Umycie ,regulacja gaźnika
4 Wymień świece .
Sprawdź miernikiem czy kable wys. napięcia mają przejcie tzn. czy żyła nie jest pęknięta.
Następnie sprawdź czy przewód regulacji wyprzedzenia kąta zapłonu nie ma luzu lub pęknięć. Jeżeli tak to skróć o 10 mm lub wymień .
Powinno pomóc.
a jestes w stanie bardziej opisac bo mam tem sam klopot ... tez na gazniku solex i przy 120 samochod sie dlawi , tak jaby mial za duzo paliwka i nie nadrabia spalanie, zreszta zawsze jak ruszam to extra smierdzi paliwem ... czy polaczenie silnika z gaznikiem mzona jakos uszczelic bo jest tam jakas uszczelka brazowa ale to ejst chyba jakas szmata i pewlno paliwa nasiaknietego jest tam grrr
aha problem z odpalaniem tez mam musze go dosc dlugo krecic i gazu dodawac nawet jak sie rozgrzeje ...
swiece wymienione na ngk ....
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
hyhy na tej stronie nic nie ma jset pusto poszperam
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
może masz inną wersję. Chciałem tylko zaznaczyć, że sprawa nie jest trudna. Najlepiej podnieśc sobie auto od strony pasażera. wówczas na biegu obracając kołem obracasz sobie silnikiem i jednocześnie ustawiasz do danego zaworu.
Tutaj jeden temat http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... +zawor%F3w
Można ustawić tak i zobaczyć jak będzie chodził :
ssacy 0,20
wydechowy 0,25
Tutaj jeden temat http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... +zawor%F3w
Można ustawić tak i zobaczyć jak będzie chodził :
ssacy 0,20
wydechowy 0,25
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 23 gru sob, 2006 6:37 pm
- Numer Gadu-gadu: 4341749
- Lokalizacja: Wrocław
Dzieki serdecznie za porady, wiec nie dzieje się tez to zawsze, sa momenty kiedy czuc ze to jest to przyspieszenie co potrzeba a wyraznie odczuwa sie roznice kiedy zmieniam biegi wciskajac mocno gaz a samochod slabiutenko przyspiesza. Generalnie stalo sie to nagle, wczesniej tego nie bylo, oleju nie pobiera bo nie zauwazam jego ubytku w zastraszajacej ilosci a i tez korek wlewu oleju od dolu jest ladny.
Sprawdze ten gaznik, podobno warto przedmuchac jakies kanaliki tam wystepujace , byc moze srubki od mieszanki i wolnych obrotow tez sa zle ustawione bo bawie sie nimi osobiscie, tak, zeby palil jak najmniej a i zapalal zima. Byc moze tez cos z ta iskra jest nie tak, jesli wspomniane wyciagniecie kabla od swiecy spowodowalo zgasniecie silnika, napisze jak cos wypatrze.
Sprawdze ten gaznik, podobno warto przedmuchac jakies kanaliki tam wystepujace , byc moze srubki od mieszanki i wolnych obrotow tez sa zle ustawione bo bawie sie nimi osobiscie, tak, zeby palil jak najmniej a i zapalal zima. Byc moze tez cos z ta iskra jest nie tak, jesli wspomniane wyciagniecie kabla od swiecy spowodowalo zgasniecie silnika, napisze jak cos wypatrze.
była 205, 1.1 '90, jest DU matiz
- JASIEK1
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
Najprawdopodobniej pływak w gaźniku sie utopił i przelewa (stąd długie kręcenie na ciepłym silniki, niebieski dym zaraz po czarnym to poprostu spłukanie dużą ilościa paliwa cienkiej warstwy oleju z cylindrów itp).
Druga mozliwość - ssanie się zacieło lub nie wyłącza sie do końca.
Takie rzeczy jak luzy zaworowe, kable zapłonowe czy tez ustawienie zaplonu nie maja nic do rzeczy kopcenia na czarno i zalewania.
No może późny zapłon miałby troche do rzeczy ale mało prawdopodobne aby sie przestawił.
Druga mozliwość - ssanie się zacieło lub nie wyłącza sie do końca.
Takie rzeczy jak luzy zaworowe, kable zapłonowe czy tez ustawienie zaplonu nie maja nic do rzeczy kopcenia na czarno i zalewania.
No może późny zapłon miałby troche do rzeczy ale mało prawdopodobne aby sie przestawił.
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 23 gru sob, 2006 6:37 pm
- Numer Gadu-gadu: 4341749
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 110 km/h
Nic nie wymieniałem oprócz filtra pow, teraz jest stozkowy, w miejscu starego, zmiescil sie do tej plastikowej obudowy. Podkrecilem tez srube od mieszanki paliwa - dostaje wiecej paliwa - nie mam problemow z uruchamianiem cieplego silnika (latem nawet po 1,5h, czasami moze wystarczylo lekko kopnac w gaz przy rozruchu, zima natomiast raz powtorzyla mi sie ta syt, gdy samochod stal ok 15 min pochylony do przodu na podjezdzie), wzroslo zuz paliwa o ok 0,3 - 0,5l. Jezdze wylacznie po miescie, ale wczoraj o 23 gdy we Wroclawiu swiatla juz sa wył. probowalem go rozbujac ale skonczylo sie na 90 km/h - to max, dalsze wciskanie pedalu gazu powodowalo wzrost glosnosci ale nie przenosilo sie to na predkosc, slychac bylo tez swist jakby zasysanego powietrza, moze to jednak regulacja gaznika nadal jest nie taka jak powinna? jaka powinna byc kompresja silnika 1.1 Tu1 '90 gaznik , w przyszl tyg wybieram sie to sprawdzic bo drazniacy jest ten brak mocy przy wyzsz predk.
Ps na 2 biegu i tylkol na tym podczas przyspieszania jest specyficzny odglos - jakby kolatania, ocierania, najczesciej przy zimnym i chlodnym silniku. Wskazowki mile widziane
Ps na 2 biegu i tylkol na tym podczas przyspieszania jest specyficzny odglos - jakby kolatania, ocierania, najczesciej przy zimnym i chlodnym silniku. Wskazowki mile widziane
była 205, 1.1 '90, jest DU matiz
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 23 gru sob, 2006 6:37 pm
- Numer Gadu-gadu: 4341749
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 110 km/h
Przyczyna znaleziona: nie była to kompresja:13,5 13,5 13,5 14;
nie gaznik, lecz powaznie zapchany tzw katalizator uniwersalny w srodkowym ukladzie wydechowym, zostal wyciety i w jego miejsce wstawiona zwykla rura, teraz na "dwojce" lapie 70kmh. Moze ta uwaga komus sie przyda. Pozdrawiam dzieki za pomoc
nie gaznik, lecz powaznie zapchany tzw katalizator uniwersalny w srodkowym ukladzie wydechowym, zostal wyciety i w jego miejsce wstawiona zwykla rura, teraz na "dwojce" lapie 70kmh. Moze ta uwaga komus sie przyda. Pozdrawiam dzieki za pomoc
była 205, 1.1 '90, jest DU matiz
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 23 gru sob, 2006 6:37 pm
- Numer Gadu-gadu: 4341749
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 110 km/h
za szybko sie ucieszylem... dzis na A-4 co prawda deszcz ale autko powinno poleciec szybciej niz 120-130 prawda? Prosze o pomoc w dalszym poszukiwaniu zrodla..
była 205, 1.1 '90, jest DU matiz