Luz sworznia tłokowego lub panewka no bo co innego?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Luz sworznia tłokowego lub panewka no bo co innego?

Post autor: b182 »

Jak sprawdzić czy występuje luz na sworzniu tłokowym w silniku??Czy w GTI zdarza sie taka usterka?Jak rozróżnić ją od klepania panewki czy trzeba rozebrać silnik?
Ostatnio zmieniony 22 cze pt, 2007 6:10 pm przez b182, łącznie zmieniany 1 raz.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Obawiam sie, ze bez rozbierania silnika tego nie sprawdzisz
Obrazek
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

W sumie to bardzo rzadko kiedy spotyka sie we współczesnych samochodach luzy na sworzniach dlatego raczej małoprawdopodone, aby się wybił.
Rozbierałem niedawno silnik 1,9 i po przebiegu 230 tyś. sworznie i tłoki były idealne. Panewki natomiast i tuleje tłokowe były mocno zużyte.

STEF ma rację, bez rozebrania silnika tego nie sprawdzisz.
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

No to co do cholery mi się tłucze jak silnik sie nagrzeje? Brzmi jak panewka ale były robione w styczniu. Ciśnienie nawet na gorącym oleju w czasie jazdy to ok 4,5 bara przy ok 3-3,5 tys obr/min. Na wolnych przy oleju ok 110-120St. C jest na 1,5 bara.
Chyba niemożliwe żeby panewka po ok 5 tys km znowu dawały w dupę. Przecież chyba mechanior widział na co je zakłada i gdyby wał był porysowany to by ich nie włożył. Kurde jeden silnik poszedł na złom kupiłem inny i wymieniłem panewy itp. Czy mam aż takiego pecha?
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Jeżeli ma takie cisnienie to panewki raczej ok.
Tłoki to tez nie są, bo gdy się silnik nagrzewa to tłoki nieco puchna i cichną.

Być może wałek rozrządu jest troche luźny w panewkach i on puka :?:
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

a ten klekot,klepanie czy jak tam to nazwać to tylko na ciepłym :?:
może to od panewek oporowych,potrafi tak klupać :(
jak silnik pracuje bez obciążenia na wolnych obr. lub w czasie jazdy jak ustawisz tak przepustnice że nie bedzie ani przyśpieszał ani hamował silnikiem
taki klekot jakby zawór,zawory 8)7
może to to :idea:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Do Jasiek1 Ok. Jeśli to wałek to czy da sie jakoś to naprawić. Tzn wałek chodzi w tych panewkach ale one są jako całość i sie ich nie wymienia. Czy nie tak? Jeśli to ich wina to co z tym zrobić?

Tak, Tomi 666 to łupanie tylko na ciepłym. Co to są te panewki oporowe? Klekot na wolnych ustaje ale jak mu ruszam bardziej gwałtownie przepustnica to tak koło 2,7-3,0 tyś sie odzywa. Pewnie i tak nic nie wywróżymy bez rozbierania motoru. ale chyba narazie nie ma sensu tego robić zobacze czy sie to zwieksza jesli tak to wtedy znowu rozbiórka.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Witaj, wałek wchodzi w głowicę i dociska sie go tzw. półpanewkami. Jedyną tanią mozliwością jest splanowanie tych górnych półpanewek ale musi zrobic to ktoś co ma o tym pojęcie bo jak spasuje sie za ciasno to lipa totalna bo mozna zerwać nawet pasek.
Tak wogóle żeby sprawdzic luz na wałku rozrządu trzeba zdjąć głowicę i wypiąć zawory i wtedy dopiero mozna sie z tym bawić.

Najlepiej jest rozebrać silnik póki nic sie totalnie nie rozwaliło i sprawdzić, jeżeli coś stuka to napewno znajdzie sie przyczynę.
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Kurcze tylko czy jak zdejme miche olejowa i głowice to da sie wykryc organoleptycznie to cos co stuka czy dac mechanikowi niech sie bawi?
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Wydaje mi sie ze znacznie latwiej wyjąć silnik i wtedy go powoli rozbierać sprawdzając co jest nie tak niz meczyc sie na samochodzie. Troche ciasno wszędzie.
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Dzisiaj jechałem dłuższa trase olej miał ponad 90 st.C i na wolnych prawie 2 bary. Zaczynam watpic wiec czy to panewka. Strasznie trudno ocenić czy dziwek dochodzi z gory silnika czy z dołu. Mi to brzmi jakby gdzieś z okolicy tłoków. Ehhh
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

U mnie przy 1000 obr. na rozgrzanym oleju jest 2,5 bara, a przy jezdzie 5,5 ...... na zimno to 6,5 , więc niewykluczone, że u Ciebie cos sie dzieje z panewkami :(

Wiesz, ciężko jest określić co stuka w silniku a tym bardziej mi przez internet.

Ja bym na Twoim miejscu rozebrał ten silnik póki nie rozwaliło sie cos na maxa.
Awatar użytkownika
wilczak
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 kwie czw, 2007 1:55 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wilczak »

kolega miał kiedyś taki problem w escorcie, że w danym zakresie obrotów, powiedzmy 2,5tyś do 3 tyś też coś mu stukało
pierwsza diagnoza to były panewki
więc zmienił dobre panewki na nowe
a stukanie zostało
pojechał z ojcem do jakiegoś starego mechanika wyjadacza
facet popatrzył, posłuchał i mówi że to łożyska w alternatorze
zrobił i jak ręką odjął

tylko nie pamiętam już czy to miał na zimnym i na ciepłym silniku czy tylko na ciepłym

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Mi od 3 lat napier*** i co? I nico -silnik rozbierany byl juz 2 razy i dalej nie wiem, co tlucze -i na zimno i na cieplo. W gruncie rzeczy... wisi mi to, a ze niektorzy mysla ze mam diesla... 8)
Awatar użytkownika
Lech
Nowicjusz
Posty: 69
Rejestracja: 15 cze pt, 2007 9:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lech »

a moze to pompa wody sie tłucze tak??? miałem tak w oplu kadecie cabrio tukł sie niemiłosiernie jak bym ciepły co sie okazało że to wina była pompy wody
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
ODPOWIEDZ