Nie wiesz jaki masz silnik? Ile koni? Jaki mode? Kliknij...
- Rychu
- Uzalezniony
- Posty: 609
- Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Niestety nie obejmuje Pugow po `90 roku
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Poczytaj ten topic:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=590
Tam byla dyskusja o tabliczkach i oznaczeniach.
Generalnie tabelka ktora Para zarzucil jest fajna bo mozna zidentyfikowac dane silnika, ale pod warunkiem ze znasz jego symbol.
Tabliczka, ktora znajduje sie na bloku silnika ma zupelnie inne oznaczenia, do ktorych trzeba miec oddzielne katalogi. Te oznaczenia dopiero pozwalaja na okreslenie symbolu silnika i dopiero wtedy mozna zajrzec do tabelki w tym topicu czy w ksiazce Etzolda i cieszyc sie ze w koncu znamy parametry naszej furki.
Jeszcze raz powtarzam, na czarnej tabliczce umieszczonej na bloku silnika nie ma oznaczen typu XU9JA czy XUD7 czy TU3CP czy jakie tam jeszcze te silniki byly. Tam sa zupelnie inne, wewnetrzne oznaczenia, ktore trzeba dodatkowo rozszyfrowywac.
Wiec jezeli ktos nie ma pojecia jaki ma silnik, to do jego identyfikacji tabelka Etzolda lub ta, ktora zaserwowal Para jest bezuzyteczna.
Oczywiscie, jak ktos sie zna to moze sobie zidentyfikowac silnik na podstawie jego cech (np. usytuowanie bloku w komorze - XY i XW roznily sie pod tym wzgledem od XU i TU, albo sposob zasilania - wtrysk czy gaznik i jakiego dokladnie typu tenze gaznik czy wryska sa itd. itp.).
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=590
Tam byla dyskusja o tabliczkach i oznaczeniach.
Generalnie tabelka ktora Para zarzucil jest fajna bo mozna zidentyfikowac dane silnika, ale pod warunkiem ze znasz jego symbol.
Tabliczka, ktora znajduje sie na bloku silnika ma zupelnie inne oznaczenia, do ktorych trzeba miec oddzielne katalogi. Te oznaczenia dopiero pozwalaja na okreslenie symbolu silnika i dopiero wtedy mozna zajrzec do tabelki w tym topicu czy w ksiazce Etzolda i cieszyc sie ze w koncu znamy parametry naszej furki.
Jeszcze raz powtarzam, na czarnej tabliczce umieszczonej na bloku silnika nie ma oznaczen typu XU9JA czy XUD7 czy TU3CP czy jakie tam jeszcze te silniki byly. Tam sa zupelnie inne, wewnetrzne oznaczenia, ktore trzeba dodatkowo rozszyfrowywac.
Wiec jezeli ktos nie ma pojecia jaki ma silnik, to do jego identyfikacji tabelka Etzolda lub ta, ktora zaserwowal Para jest bezuzyteczna.
Oczywiscie, jak ktos sie zna to moze sobie zidentyfikowac silnik na podstawie jego cech (np. usytuowanie bloku w komorze - XY i XW roznily sie pod tym wzgledem od XU i TU, albo sposob zasilania - wtrysk czy gaznik i jakiego dokladnie typu tenze gaznik czy wryska sa itd. itp.).