A czy ktoś wogóle jeździ na silniku 1.0?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Roberto

A czy ktoś wogóle jeździ na silniku 1.0?

Post autor: Roberto »

Nie wiem czy to nie wstyd się przyznawać, ale właśnie przyszło mi jeździć na silniczku 1.0. Osobiście nie narzekam, ale słyszałem, że nie jest to motorek zbyt często spotykany. Mój mechanik również bardzo cierpiał, kiedy zapragnąłem wymienić łańcuch rozrządu. Bardzo zgadkowy jest tu też filtr powietrza. Nie wiem czy to oryginał, czy jakiś żart, ale w metalowej bańce znajduje się zwinięta w rulon gąbka. Może to trzeba prać? Śmieszne co? A ja naprawdę nie wiem co to za wynalazek ten 1.0. Na szczęście wszystko hula jak trza... Jak włącze radio to jest jak w cytrynie XM...
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

zobacz w moim profilu
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... nik&id=115
ja mam 1,1 ale jest kilka slabszych jeszcze i nik sie ich nie wstydzi :D wazne ze sie ma puga :) :) :) a takie filtry sprzedają w norauto jako zamienniki do tych papierpwych orginalnych
peugeot 205 a zarazem audi B3
Roberto

Post autor: Roberto »

To znaczy że ta pozwijana gąbka to żart? To jest dosłownie plaster gąbki o szerokości takiej jak obwód bańki. Proste to jak cep i chyba pranie jest niezwykle słyszną czynnościa serwisową...
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

ja osobiscie nie wiem jak jest z praniem filtra :lol: ale probowac mozna :D
peugeot 205 a zarazem audi B3
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

hehehe
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Roberto

Post autor: Roberto »

To wcale nie jest śmieszne... Musiałbym zobaczyć co oryginalnie jest pakowane do filtra w 1.0. Narazie jest po prostu... gąbka.
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

nie no spoko to sa wuasnie takie filtry i n/p u mnie dobrze sie to sprawuje (nie jest konieczna zmiana na inny )
peugeot 205 a zarazem audi B3
Roberto

Post autor: Roberto »

A co z praniem... no, kiedy jest bardzo brudny?
Roberto

Post autor: Roberto »

SORRY - już nie będe o tym marudził
STM
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 27 kwie wt, 2004 11:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STM »

Nie wiem z ktorego roku masz swoją 205 ale ja też mam 1.0. Z ta gąbką to nie żart.Miałem wcześniej 305 1.9 diesel i po otworzeniu poudełka z orginalnym filtrem Purfluxa(!) zobaczyłem kawal okragłej gąbki z metalową siatką w środku. Swego czasu Peugeot stosował takie patenty. W moim silniku juz mam wkład papierowy. Co do pojemności silnika - bez kompleksów.
Zmień świece i przewody na jakieś dobre(polecam NGK tylko made in japan bo francuskie są kiepskie), zmien wkład gąbkowy na tzw. "mokrą wkładke" i wytnij katalizator jak masz. Da Ci to troche więcej mocy ale GTI to z tego nie zrobisz.Dasz troche oddechu silnikowi, poprawi Ci sie spalanie.Ja tak zrobiłem i czuc roznice.
Jedziesz Czesiu?...Jade jade...a nie z Toba to nie jade bo nie dojade!!!....
Roberto

Post autor: Roberto »

Mój to juz prehistoria - 1987, ale i tak nikt nie wierzy, że ma tyle lat. Kupiłem od starszego gościa (raczej od jego dzieci bo gość nie żyje i nie mieli co zrobic z autkiem) i już na pierwszy rzut oka było widać, że nie był dużo jeżdżony (80 000 km). O katalizatorze to chyba w nim nikt nie słyszał. W styczniu wyjmowałem oryginalny tłumik i rurę i nic więcej juz tam nie było. Teraz z powodu braku kaski jeżdżę na tłumikach od dużego fiata. Komplet tzn. tłumik końc., środkowy i kawałki rury od Poloneza kosztowały łącznie ok. 40 zł!!! Ale muszę to wreszcie wypieprzyć bo odgłos 125p jest mało podniecający - szczególnie powyżej 80 km/h.
Powiedz STM czy wymiana tej gąbki na filtr o którym mówisz będzie miało jakiś korzystny wpływ na pracą motorka?
ODPOWIEDZ