Większe koła

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Roberto

Większe koła

Post autor: Roberto »

Pewnie ten temat był już wielokrotnie przerabiany, ale odnalzienie go zajęłoby mi bardzo duzo czasu, więc przynudzę jeszcze raz.
Chcę załozyć większe koła (teraz mam 13/135, a planuje minimum 14/175). Niby nic skomplikowanego, ale gdy przy wymianie przednich wahaczy zobaczyłem jak bardzo są delikatne - zastanowiłem się, czy mają one prawo to wszystko wytrzymać. Przypuszczam, że GTI, który orygnalnie ma inne felgi, ma też zapewne mocniejsze zawieszenie. Krótko mówiąc - czy ktoś montował do Juniorka większe i szersze koła bez szkody dla auta? I jeszcze jedno - czy na większych kołach prędkościomierz nie będzie przekłamywał? Teretycznie większe koła powinny dawać niższe wskazania na liczniku prędkości (oczywiście w stosunku do prędkości rzeczywistej).
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

ja mam 185/60/14 i nic zlego sie nie dzieje
peugeot 205 a zarazem audi B3
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Jak dasz kola o innym rozmiarze niz zalecany to zawsze predkosciomierz bedzie przeklamywal. Ale to jest roznica rzedu kilku doslownie procent predkosci rzeczywistej (moze 6 - 7%).
Gdzies na jakiejs stronie widzialem kiedys fajny "kalkulator" do obliczania rozmiaru opon. Podawales opony zalecane, podawales opony jakie cie interesuja i ci to przeklamanie wyliczal. Z tego co pamietam to wlasnie zawsze byly pojedyncze procenty w jedna albo druga strone.
No chyba ze zalecane dales oponki od malucha a wyliczales dla takich od stara, wtedy przeklamanie moglo byc wieksze :wink:
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Co do wiekszych kolek do juniora...Przy malym silniku mozesz nieco stracic z i tak nie najlepszej dynamiki i bedzie wiecej palil-a o ile,to juz indywidualnie od auta zalezy...no i od rozmiaru kolek :D
Pozdrawiam,
Robakkk
Roberto

Post autor: Roberto »

To może zostawiłbym 13 ale szersze, chociaż 175. To autko fatalnie wygląda na takich wąskich oponach. Czasem przypomina mi... motorower. Chyba taka zmiana nie odbije się specjalnie na skromnym motorku?
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Walnij sobie 15` 205 :lol: jak szaleć to szaleć :mrgreen:
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Archenar

Post autor: Archenar »

tylko że 15'-tki nie zmieszczą sie w tylnych nadkolach (GTi ma inne przetłoczenie tej części nadwozia)..ja włożyłem 185/60/14 i są na styk..lepszy byłby profil 55 a nawet 50, ale cena jest już wysoka..ja przejechałem na swoich oponach juz kilka tysięcy i nie widzę drastycznego złuzycia elementów zawieszenia, ale jest zauważalna poprawa w prowadzeniu z jednym wyjątkiem..auto trzyma się znaczenie lepiej na zakrętach,ale trudniej wyprowadzić go z poślizgu..taki urok..pozatym odczucia wizualne są baaardzo pozytywne :D
Roberto

Post autor: Roberto »

Ja mam na uwadze głównie odczucia wizualne. Koło musi trochę wyjść spod błotników i myślę, że zostawiając 13, ale 175 lub 185 powinno być dobrze. Do krawędzi błotnika jest sporo miejsca, więc nawet koła nie powinny uderzać o tę krawędź.Trochę się nakręce na parkingach, ale coż... Albo uroda, albo zdrowie... Jak Bóg da to może nawet walnę alusy? Tylko, że w Radomiu kradną ładne kółka.
madafaka

Post autor: madafaka »

Archenar pisze:tylko że 15'-tki nie zmieszczą sie w tylnych nadkolach
No nie do końca się z kolegą zgodze, czego przykładem może być przemo, nadia i francuz.
My u nadii poszerzaliśmy minimalnie tył ale tylko po to żeby przy maksymalnym obciążeniu było wszystko ok.
ariel

Post autor: ariel »

ja mam R13/185/55 i nigdzie nie obcierają, natomiast przy obniżonym zawieszeniu jak miałem z tyłu kapcie 185/60 to mi obcierały...
madafaka

Post autor: madafaka »

ariel ale ty to z założenia ciągniesz tyłkiem po ziemi......:)
BubuPN

Post autor: BubuPN »

Archenar pisze:tylko że 15'-tki nie zmieszczą sie w tylnych nadkolach (GTi ma inne przetłoczenie tej części nadwozia)..ja włożyłem 185/60/14 i są na styk..lepszy byłby profil 55 a nawet 50, ale cena jest już wysoka..ja przejechałem na swoich oponach juz kilka tysięcy i nie widzę drastycznego złuzycia elementów zawieszenia, ale jest zauważalna poprawa w prowadzeniu z jednym wyjątkiem..auto trzyma się znaczenie lepiej na zakrętach,ale trudniej wyprowadzić go z poślizgu..taki urok..pozatym odczucia wizualne są baaardzo pozytywne :D
jak chcesz piętnastki ładować to wtedy maksymalny profil opony może być 45mm żeby nie musieć robić zmian w karoserii
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

Ja przepraszam że odkurzam stary temat ale nie chcę zakładać nowego topicu a ten też jest o kołach :oops: Mam takie laicke pytanie: czy większe oponki pogarszaja dynamikę i ekonomiczność jazdy? Tzn. np 14 zamiast 13, ale taka sama szerokość?. Bo wiem że im szersze tym gorsze osiągi auta, ale czy to samo dotyczy wielkości? Możecie mi powiedzieć? Mówię o takiej codziennej jeździe, czy zakładając większe kółka pogorszę osiągi auta, albo na odwrót: czy jak dam mniejsze (mniejsze ale nie węższe!) to poprawi się dynamika i ekonomika :?: Pomóżcie, bo jakoś sam nie umiem na nic wpaść :!:
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
BubuPN

Post autor: BubuPN »

powiem Ci tyle, jeśli cenisz sobie wygodę prowadzenia to szerokie i profil max 60mm
Archenar

Post autor: Archenar »

ja zmieniłem koła z 175x70 R13 na 185x60 R14 i oto moje wnioski: zmiana z 175 na 185 w normalnych warunkach nie zmienia osiągów (no, może w labolatorium) ale ja założyłem opony Barum Bravuris o bardzo niskim oporze toczenia, więc osiągi są nieco lepsze..profil 60 to rzeczywiście kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem, natomiast zmiana wielkości na R14 spowodowała problemy z obcieraniem,które wynikały z słabego przykręcenia zderzaka..po doprowadzeniu do porządku nic nie obciera..podsumowując, autko lepiej wygląda i się prowadzi ale wzrastaja koszty zakupu samych opon (zużycie paliwa w moim przypadku o jakieś 0,3-0,5 litra)..

każda zmiana opon powinna być kompromisem pomiędzy ekonomią a bezpieczeństwem..jeśli wsadzisz oponki o szer. 135 to autko będzie lepiej jeździć i spalac mniej, ale wyhamowanie go z prędkości 100km/h może oznaczać parkowanie w czyjimś zadku :? .. także same opony warto kupować po zapoznaniu się z testami (np: Auto Świat) gdyż sprzedawca nie zawsze jest uczciwy .. autko to spory wydatek,ale przeciętnego młodego Polaka nie stać na tanie rzeczy :roll: (taka filozoficzna mysl przed snem :D
ODPOWIEDZ