co to za silnik ?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

co to za silnik ?

Post autor: Archer »

Wiem że temat już kilkakrotne był ale nic konkretnego nie znalazłem
Wie ktoś może jaki silnik ładowany był do gitów po roku 1991 ?
Nie wiem czy był jakis sztywny podział ale może jakaś reguła była chodzi mi głównie o klasyczne GTI i wersje limitowane jak Griffe i Sorento Green .
Wie ktoś coś o tym drugim modelu ?? jakie tam kładli silniki i co miały charakterystycznego ? :?: :?: :?:
Jak sprawdzam po numerach win to mi wychodzi np że silnik to wersja 1.9 102 KM ale typ silnika jest taki sam jak wersja 122 konie - XUJAZ
CZyli jaka moc ma ten silnik ???? na stronce 205 GTI jest info że była jakaś wersja exportowa właśnie 102 km
HELP
Ostatnio zmieniony 17 sie pt, 2007 3:02 pm przez Archer, łącznie zmieniany 1 raz.
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Sorrento bylo limitowane przed 91, a pozniej to normalny kolor do wyboru :)

Silnik to 122 konny JAZ
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

Banita wiedziałem że na ciebie zawsze moge liczyc , ale czy napewno jesteś pewny tego ????
Ostatnio widziałem jednego Sorento ( juz zmieniony kolor :( ) ale jak sprawdzałem po numeże vin to mi wyszło według stronki 205 gti, że to silnik właśnie XU9JAZ / DKZ 105 KM .. iwęc juz sam niewiem
CO ten model miał innego od innych oprócz koloru ?
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Post autor: Munne »

Napewno 122.
Kazda morda pasuje do Forda!
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

munne skąd ta pewność i miał ktoś juz taki model ? co to ma innego niz inne GTI
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Archer pisze:Banita wiedziałem że na ciebie zawsze moge liczyc , ale czy napewno jesteś pewny tego ????
Ostatnio widziałem jednego Sorento ( juz zmieniony kolor :( ) ale jak sprawdzałem po numeże vin to mi wyszło według stronki 205 gti, że to silnik właśnie XU9JAZ / DKZ 105 KM .. iwęc juz sam niewiem
CO ten model miał innego od innych oprócz koloru ?
DKZ to oznaczenie walka i jest to 122km
105 km to DFZ

Co do VIN, to moralezowi wyszlo ze ma samochod bez szyberdachu z 97r. :wink:
U mnie tez byly cuda.

PS -Moje GTi to wlasnie sorrento.
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

Kurcze ja sie zastanawiam czy takowego nie nabyć :) teraz mam XSa 'ale zawsze chciałem GTI, moje 1.4 ładnie bryka ale podobno tak się zawsze mówi przed jadą GTI
Heh
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

według numeru VIN to ja mam TU9 turbo diesel 8)7
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Exodos
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 07 lip sob, 2007 12:21 am
Posiadany PUG: Ford Mondeo ST 24 2.5 V6 170 HP
Numer Gadu-gadu: 8331420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Exodos »

Jak wy sprawdzacie silniki po VINie ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Heh u mnie wg VIN był XU9J1 102/105KM i buda bez poszerzeń, a po osprzęcie i kompie wychodzi XU9JAZ 122KM na Motronicu ;)

Tak z ciekawości - czy 122KM i 128KM miały inne wałki, średnice zaworów, czy tylko komp, katalizator i tłoki? Czy po '90 r. były XU9JA 128KM, czy już tylko wersje z katem 122KM? A jak sprawa się ma ze 105/102KM - czy w głowicy tylko inny wałek czy zawory też, a może coś jeszcze w głowicy?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

122 i 128 -zawory takie same, walki inne, wiazka i komp inne. Tloki maja rozne numery, ale czy sa inne? Nie mierzylem. I te i te sa wklesle.

105 -mniejsze zawory, wieksza komora spalania w glowicy, inny walek, plaskie tloki komp podobny do 128, tylko dodatkowo obwod closed-loop dla lambdy i kat.

Dodano po 2 minutach:
Exodos pisze:Jak wy sprawdzacie silniki po VINie ?
klik!
Exodos
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 07 lip sob, 2007 12:21 am
Posiadany PUG: Ford Mondeo ST 24 2.5 V6 170 HP
Numer Gadu-gadu: 8331420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Exodos »

Banita pisze:
Dodano po 2 minutach:
Exodos pisze:Jak wy sprawdzacie silniki po VINie ?
klik!

Cosik mi nie ryra to.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Banita pisze:122 i 128 -zawory takie same, walki inne, wiazka i komp inne. Tloki maja rozne numery, ale czy sa inne? Nie mierzylem. I te i te sa wklesle.

105 -mniejsze zawory, wieksza komora spalania w glowicy, inny walek, plaskie tloki komp podobny do 128, tylko dodatkowo obwod closed-loop dla lambdy i kat.

A na ile za dodatkowe KM w wersji 128 odpowiada wałek, na ile komp?

Czyli dając blok z bebechami od 105KM i moją głowicę od 122KM doprężę motor. Do tego warto szukać wałka ze 128KM (mój chyba tylko na śmietnik się nadaje, a fastroady podobno prawie to samo co seria GTI) - czy bardzo różni się od 122KM, jak je od siebie odróżnić? Teraz jeśli komp ze 105KM to 128KM+lambda (i chyba jeszcze czujnik położenia wału) to lepiej to wszystko pociągnie niż niż Motronic ze 122KM, czy różnica raczej niewyczuwalna? Czy wiązki pod te 2 kompy są takie same?

Proszę o porady bo mam możliwość budowy takiego zestawu (w sumie tylko wałka nie mam na miejscu). Mam głowicę po regeneracji, wypolerowaną ale dałbym jeszcze większe zawory dolotowe 43mm i poszerzył gniazda. Skrzynia 14/59 się właśnie składa :) Mi16 to to nie będzie, ale do KJS chyba lepsze 8V :roll:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

d_ARC pisze: A na ile za dodatkowe KM w wersji 128 odpowiada wałek, na ile komp?
Brak katalizatora i juz jest podobnie.

IMHO Najlepsza opcja to 122 z walkiem ze 128 i bez katalizatora. (i ew. obrobka tego)

Dol ze 105 z czapka ze 122/128 to juz CR ok 11:1 jesli nie wiecej (nie powiem dokladnie)

Motronic to programowalny komputer(choc prosty), z mapa i korekcja z czujnikow, a le/lu jetronic z 128/105 to tylko kalkulator bioracy dane z czujnikow, bez zadnej mapy.

Dodano po 2 minutach:

http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=11871
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Heh mam na miejscu do nabycia motor co do którego stanu mam pewność, tyle, że CTI. Kurcze jeszcze moja głowica była planowana aby wyrównać po wydmuchaniu uszczelki... Czyli sprężanie może być za wysokie? - wystarczy Pb98 czy V-power lać czy mogą być też inne konsekwencje?
ODPOWIEDZ