Zalewanie

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Zalewanie

Post autor: robakkk »

Witam!
Silnik 1.1 na wtrysku jednopunktowym.
Problem następujący:
przy odpaleniu na zimnym silniku lapie bez problemu,ale zaczyna kopcic z wydechu jakby byl zajechany silnik,tyle ze wyraznie nie przepala mieszanki(zalewa),bo spaliny mimo kata maja wyrazny zapach nieprzepalonej benzyny :evil:
I teraz pytanie-co moze byc tego przyczyna :?:
Od czego zaczac poszukiwania,na co zwrocic uwage :?:
Upraszczajac...madre glowy proszone o diagnoze :!:
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Sprawdz czujnik temp wody...

W czasie nagrzewania sie silnika, ssanie steruje dodatkowym powietrzem. Jak silnik jest zimny, to dostaje wiecej paliwka i wiecej powietrza, w czasie nagrzewania sie ... silnik dostaje odpowiednio mniej powietrza.... i mniej paliwa.

U ciebie widocznie nagrzewa sie i zawork dodatkowego powietrza nie puszcza juz dodatkowego powietrza, ale czujnik temp wody moze pokazywac ze silnik jest zimny, i wtedy komp bedzie podawal za duzo paliwka.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Wszystko pieknie,tylko ktory to czujnik,bo w pugu jest ich kilka!!
jeden jest przy termostacie na obudowie,drugi w bloku ponizej aparatu zaplonowego i kolejne dwa w chlodnicy-one raczej odpadaja...chyba :)
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej ten w obudowie termostatu to jest kontrolka temp wody, ten w silniku to jest czujnik temp wody (wazny czujnik wtrysku), te na chlodnicy to sluza do wlaczania sie wentylatora.

Tak wiec sprawdz ten w bloku ponizej apatatu, on jest najwazniejszy.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

A mozna go jakos skontroilowac,czy tylko wymiana??
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Czujnik chyba nie jest drogi :)
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Wlasnie wrocilem z garazu i ... czujniki w bloku sa dwapraktycznie jeden przy drugim-jeden tylko ze wsowka,a drugi z kostka z dwoma przewodami i dalej nie wiem,ktory wymienic :(
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Z wsowka to czujnik (katrolka), a ten z kostka to czujnik wtrysku.

Mozna go sprawdzic, elektryk bedzie wiedzial jak, ale trzeba by znac jego dane itp.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Czy to nie jest przypadkiem czujnik rezystancyjny,ktorego opornosc maleje ze wzrostem temperatury??
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Mozliwe bardzo :) Ja tam sie nie znam na tym ;)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
majpio

Post autor: majpio »

i co robakkk znalazłeś przyczyne zalewania?
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

robakkk pisze:Czy to nie jest przypadkiem czujnik rezystancyjny,ktorego opornosc maleje ze wzrostem temperatury??
Czujniki rezystancyjne (np. platynowe) maja akurat dodatni wspolczynnik temperaturowy (rezystancja rosnie ze wzrostem temperatury) :wink:
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Ninja pisze:Czujniki rezystancyjne (np. platynowe) maja akurat dodatni wspolczynnik temperaturowy (rezystancja rosnie ze wzrostem temperatury) :wink:
...wiec miernik w lape i powinna, powiadasz, rosnac z temperatura??
Znalazlem w Etzholdzie taki wykresik- czy dotyczy on wlasnie tego czujnika??
Etzhold, strona 56 w ksiazce. Jesli to jest wykres dla tego czujnika,to ma on ujemny wspólczynnik temperaturowy.
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Owszem ma ujemne, przyznaje Ci racje.
Ale to dla tego ze to nie jest czujnik rezystancyjny tylko termistor typu NTC (od czujnika rezystancyjnego rozni sie tym ze nie jest z czystego metalu tylko z polprzewodnika, taki nieliniowy rezystor moznaby rzec :wink: ).

Poprostu nie wiedzialem ze w pugu jest termistor NTC, wiec masz racje jesli chodzi o jego ujemny wspolczynnik temperaturowy.

To nie zmienia faktu ze przetworniki rezystancyjne (klasyczne, z czystego metalu, z reguly platyna) maja wspolczynnik dodatni :wink:

Co do Twojego problemu to moze powinienes sprobowac go sprawdzic tak jak radza w ksiazce Etzolda. Woda, termometr, omomierz i badac.
Moze to wlasnie czujnik jest do wymiany.
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Ninja pisze: ...to nie jest czujnik rezystancyjny tylko termistor typu NTC (od czujnika rezystancyjnego rozni sie tym ze nie jest z czystego metalu tylko z polprzewodnika, taki nieliniowy rezystor moznaby rzec :wink: )
Hmm :oops: Moja wiedza niestety nie jest az tak gleboka, wiec blednie przypuszczalem, ze to czujnik rezystancyjny :(
Dzieki wielkie za info i cenne informacje.
A co do czujnika/termistora NTC- nie bede go raczej szczegolnie meczyl...mam zamiar w wolnej chwili wziasc miernik w lape i sprawdzic wskazania na "zimnym" silniku(po dlugim postoju) i ten sam manewr na silniku rozgrzanym.
Mysle,ze taki pomiar powinien dac odpowiedz,czy przyczyna jest wlasnie ta,czy moze jakas inna.
Jeszcze raz dzieki- dobre vel. fachowe informacje sa obecnie w cenie :idea:
Pozdrawiam,
Robakkk
ODPOWIEDZ