co to za silnik ?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

98 moze byc malo... trzeba by to dokladnie policzyc -o ile jest zjechana glowica i jak to wyglada w przypadku dolu z dkf- kaktus powinien miec juz gotowe wyniki, wiec warto by do niego zagadac :)
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

Banita czyli mówisz że motronic lepszy ?
cholera mam dlemat czy zainwestować w GTI puki mam jedno w dobrym stanie na oku, moje 1.4 fajnie bryka i technicznie jest super ale GTI to już inna jazda ( podobno ) a jak będeczekał to GTI nie młodnieją ( ani tym bardziej nie stoją w garażach i nie czekają ) .
PS: jak w tej chwili cenowo wglądało by lekkieo drestaurowanie takiego silniczka o którym móiłem ???? blacha wiem że jest git ale silnik - nie jeździłem , licze że dół silnika jest ok więc ile kosztowałą by obróbka głowicy przy założeniu że wałek jest dobry
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hi!

122Km i 128km maja rozne tloki - te i te sa wklesle ale sa rozne!

Dol z 105 i glowa z 122 lub 128km to sprezanie powyzej 11.0:1 - a to juzbardzo duzo! od 11.5:1 lubi juz zaczynac dzwonic na Vpower 99+.

Pod takie sprezanie musi byc odpowiedni walek + komp.

Gotowe wyniki mam w domu, wiec jak bede to podam.

Komp lepiej Motronic, Jetronic bedzie mial problemy... wiem cos o tym ;)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

Resumując jak się ma taki silniczek 1.9 122 km to nie wystarczy zmienić wałka, tłoki są też inne , tylko różnica w mocy i tak niewielka między 122 130 koni :) więc chyba nie warto się bawić.
Dobra kto w warszawie lub okolicach ma GTI i mógłby pokazać jak to powinno jeździć :D
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Kaktus będę wdzięczny za wszelkie wyniki i porady :) Masz może homologację do 1,9 - potrzebuję inf. na ile można rozdłubać głowicę :D

Co do sprężania, to czy można przy dole z DFZ zniwelować trochę wyższą uszczelką albo innymi sztuczkami? Jeśli tak to znajdzie sie coś wyższego od serii wśród firm robiących zamienniki, czy próbować robić na zamówienie, z jakiego materiału? Jakie seryjne uszczelki głowicy polecasz aby wytrzymały taki zestaw i nie wydmuchało na pierwszym kręciołku ;) Co do wałka czego powinienem szukać, a może masz coś na zbyciu? No i na koniec głupie pytanie - w aucie jest LPG (tak wiem co większość o tym myśli...), niby oktanów więcej niż Pb ale czy będzie to sprawiać jakieś kłopoty w takim zestawie? Dzięki
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

I du.a ,,,,,, okazało się że to sorento to co prawda blache ma całkiem niezłą ale patrze na silnik potem na kompa i jak byk widze że komp to jetronic , tylko teraz nie wiadomo która to wersja :( Na dodatek po przekładce został katalizator i 2 dziurawe tłumiki spawane w kilku miejscach :(
Da sie jakoś poznać jaka to wersja silnika ?
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Jesli to jetronic, to masz 2 opcje -mianowicie ma sonde lambda i 105 koni lub jej nie ma i 128, ale skoro piszesz, ze jest kat, to 105km
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

niby tak ale to wersja Sorento green chyba z 91 lub 92 roku wię cpowinien tam być 122 konie motronic ( według vin tez ) ale przecież mógł ktos przewalić silnik i kompa a wydech z sondą i katem został ( zresztą jego stan wskazywał by nato )
Szkoda że nie spojrzałem czy sonda jest podpięta
Czemu robili te silniki 102 KM przeciez to nędza jak na taka pojemność poco je robili
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
boralus
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19 gru pt, 2008 10:07 pm
Posiadany PUG: Gentry
Numer Gadu-gadu: 1084438
Lokalizacja: Wrocław

Re: co to za silnik ?

Post autor: boralus »

Odkopię troszke temat. Pytanie do Banity pewien jesteś że DFZ miały mniejsze zawory bo według Haynes wszystkie XU mają taką samą średnice?
Obrazek
ODPOWIEDZ