Zalewanie
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Zalewanie
Witam!
Silnik 1.1 na wtrysku jednopunktowym.
Problem następujący:
przy odpaleniu na zimnym silniku lapie bez problemu,ale zaczyna kopcic z wydechu jakby byl zajechany silnik,tyle ze wyraznie nie przepala mieszanki(zalewa),bo spaliny mimo kata maja wyrazny zapach nieprzepalonej benzyny
I teraz pytanie-co moze byc tego przyczyna
Od czego zaczac poszukiwania,na co zwrocic uwage
Upraszczajac...madre glowy proszone o diagnoze
Silnik 1.1 na wtrysku jednopunktowym.
Problem następujący:
przy odpaleniu na zimnym silniku lapie bez problemu,ale zaczyna kopcic z wydechu jakby byl zajechany silnik,tyle ze wyraznie nie przepala mieszanki(zalewa),bo spaliny mimo kata maja wyrazny zapach nieprzepalonej benzyny
I teraz pytanie-co moze byc tego przyczyna
Od czego zaczac poszukiwania,na co zwrocic uwage
Upraszczajac...madre glowy proszone o diagnoze
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Sprawdz czujnik temp wody...
W czasie nagrzewania sie silnika, ssanie steruje dodatkowym powietrzem. Jak silnik jest zimny, to dostaje wiecej paliwka i wiecej powietrza, w czasie nagrzewania sie ... silnik dostaje odpowiednio mniej powietrza.... i mniej paliwa.
U ciebie widocznie nagrzewa sie i zawork dodatkowego powietrza nie puszcza juz dodatkowego powietrza, ale czujnik temp wody moze pokazywac ze silnik jest zimny, i wtedy komp bedzie podawal za duzo paliwka.
W czasie nagrzewania sie silnika, ssanie steruje dodatkowym powietrzem. Jak silnik jest zimny, to dostaje wiecej paliwka i wiecej powietrza, w czasie nagrzewania sie ... silnik dostaje odpowiednio mniej powietrza.... i mniej paliwa.
U ciebie widocznie nagrzewa sie i zawork dodatkowego powietrza nie puszcza juz dodatkowego powietrza, ale czujnik temp wody moze pokazywac ze silnik jest zimny, i wtedy komp bedzie podawal za duzo paliwka.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hej ten w obudowie termostatu to jest kontrolka temp wody, ten w silniku to jest czujnik temp wody (wazny czujnik wtrysku), te na chlodnicy to sluza do wlaczania sie wentylatora.
Tak wiec sprawdz ten w bloku ponizej apatatu, on jest najwazniejszy.
Tak wiec sprawdz ten w bloku ponizej apatatu, on jest najwazniejszy.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Z wsowka to czujnik (katrolka), a ten z kostka to czujnik wtrysku.
Mozna go sprawdzic, elektryk bedzie wiedzial jak, ale trzeba by znac jego dane itp.
Mozna go sprawdzic, elektryk bedzie wiedzial jak, ale trzeba by znac jego dane itp.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Mozliwe bardzo Ja tam sie nie znam na tym
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
...wiec miernik w lape i powinna, powiadasz, rosnac z temperatura??Ninja pisze:Czujniki rezystancyjne (np. platynowe) maja akurat dodatni wspolczynnik temperaturowy (rezystancja rosnie ze wzrostem temperatury)
Znalazlem w Etzholdzie taki wykresik- czy dotyczy on wlasnie tego czujnika??
Etzhold, strona 56 w ksiazce. Jesli to jest wykres dla tego czujnika,to ma on ujemny wspólczynnik temperaturowy.
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Owszem ma ujemne, przyznaje Ci racje.
Ale to dla tego ze to nie jest czujnik rezystancyjny tylko termistor typu NTC (od czujnika rezystancyjnego rozni sie tym ze nie jest z czystego metalu tylko z polprzewodnika, taki nieliniowy rezystor moznaby rzec ).
Poprostu nie wiedzialem ze w pugu jest termistor NTC, wiec masz racje jesli chodzi o jego ujemny wspolczynnik temperaturowy.
To nie zmienia faktu ze przetworniki rezystancyjne (klasyczne, z czystego metalu, z reguly platyna) maja wspolczynnik dodatni
Co do Twojego problemu to moze powinienes sprobowac go sprawdzic tak jak radza w ksiazce Etzolda. Woda, termometr, omomierz i badac.
Moze to wlasnie czujnik jest do wymiany.
Ale to dla tego ze to nie jest czujnik rezystancyjny tylko termistor typu NTC (od czujnika rezystancyjnego rozni sie tym ze nie jest z czystego metalu tylko z polprzewodnika, taki nieliniowy rezystor moznaby rzec ).
Poprostu nie wiedzialem ze w pugu jest termistor NTC, wiec masz racje jesli chodzi o jego ujemny wspolczynnik temperaturowy.
To nie zmienia faktu ze przetworniki rezystancyjne (klasyczne, z czystego metalu, z reguly platyna) maja wspolczynnik dodatni
Co do Twojego problemu to moze powinienes sprobowac go sprawdzic tak jak radza w ksiazce Etzolda. Woda, termometr, omomierz i badac.
Moze to wlasnie czujnik jest do wymiany.
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Hmm Moja wiedza niestety nie jest az tak gleboka, wiec blednie przypuszczalem, ze to czujnik rezystancyjnyNinja pisze: ...to nie jest czujnik rezystancyjny tylko termistor typu NTC (od czujnika rezystancyjnego rozni sie tym ze nie jest z czystego metalu tylko z polprzewodnika, taki nieliniowy rezystor moznaby rzec )
Dzieki wielkie za info i cenne informacje.
A co do czujnika/termistora NTC- nie bede go raczej szczegolnie meczyl...mam zamiar w wolnej chwili wziasc miernik w lape i sprawdzic wskazania na "zimnym" silniku(po dlugim postoju) i ten sam manewr na silniku rozgrzanym.
Mysle,ze taki pomiar powinien dac odpowiedz,czy przyczyna jest wlasnie ta,czy moze jakas inna.
Jeszcze raz dzieki- dobre vel. fachowe informacje sa obecnie w cenie
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk