Jak większość wie mam w garażu taki silnik. Nie chce się spieszyć ze SWAP'em. Co można zrobić z tym silnikiem ( oprócz generalnego remontu), chodzi mi o zmodyfikowanie głowicy i inne dozwolone operacje tak aby samochód naprawdę fajnie jeździł. Czy można osiągnąć wynik ~130km??
Na jakie przyspieszenia 0-100km/h można liczyć przy skrzyni z CTi i GTi?
Jaka kasa jest potrzebna bo to też ważen pytanie.
W moim niedługim życiu nauczyłem się już że należy robić coś raz a porządnie. 
Chce mieć cywilne CTi z pazurem, które bedzie fajnie jeździć.
Marzyło by mi się 16v ale to i inna kasa, oprócz tego mam już silnik z 1,9 GTi XU9JAZ 122km za śmieszne pieniądze przygotowanego do remontu.
czekam na pomoc i propozycje.
z góry dzięki
			
			
									
						
										
						1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić
- stef
 - Uzalezniony
 - Posty: 995
 - Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
 - Posiadany PUG: 205mi16
 - Numer Gadu-gadu: 4896812
 - Lokalizacja: okolice Lublina
 - Kontakt:
 
Re: 1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić
Jak najbardziej trzeba zabrac sie za glowice bo tam tkiw potencjal silnika. Nalezy odpowiednio przeprofilowac kanaly ssace i wydechowe, spasowac je razem z kolektorami. Obrobic zawory na 3 katy tak samo gniazda zaworowe. Proponowalbym jeszcze zwiekszyc stopien kompresji i jakis ostrzejszy walek zapewne ten z wersji 130KM (lub oczywiscie jakis catcams). Na koniec wypolerowanie przepustnicy, dolot ze stozkiem oraz wyciecie kata. Oczywiscie wszystko kwestia kasy bo mozna wycisnac troche z tego silnika jak z kazdego.
Mysle, ze z tymi modyfikacjami ~130KM byloby jak najbardziej realne.
Przy zastosowaniu krotszej skrzyni z CTi przyspieszenie zeszloby pewnie ponizej 8s do 100km/h (bo CTi troche wiecej wazy)
Kasa to juz indywidualna sprawa zalezy gdzie to bedziesz robil - koszt samej obrobki glowicy to pewnie min 300zl
			
			
									
						
										
						Mysle, ze z tymi modyfikacjami ~130KM byloby jak najbardziej realne.
Przy zastosowaniu krotszej skrzyni z CTi przyspieszenie zeszloby pewnie ponizej 8s do 100km/h (bo CTi troche wiecej wazy)
Kasa to juz indywidualna sprawa zalezy gdzie to bedziesz robil - koszt samej obrobki glowicy to pewnie min 300zl
Re: 1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić
Mam nieco bardziej optymistyczne zdanie i do 130km mozna sie zblizyc nie ruszajac kanalow ani zaworow w glowicy. Krotka skrzynia to pomylka jesli sie nie jezdzi na torze( i ma charakterystyke zblizona do fabrycznej).
			
			
									
						
										
						- JASIEK1
 - Junior
 - Posty: 140
 - Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: WARSZAWA
 
Re: 1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić
Da się troche wycisnąc z tego silnika, ale jeśli ma troche jeździć to koszty znacznie wieksze niz ze swapa na MI16.
			
			
									
						
										
						- 
				grzesiek309
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 5502
 - Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
 - Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: 1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić
Odgrzeję kotleta.
Muszę zrobić przymusowy remont głowicy w 309 i postanowiłem przy okazji przy niej pogrzebać.
Byłem dziś w zakładzie obróbki silników ale niestety nie wiedzą jak dokładnie obrobić zawory z puga na 3 kąty
 Może ktoś podrzucić jakiś rysunek/opis? 
Pytanie drugie: co zrobić z prowadnicami? Obcinać na równo czy obrobić na stożek?
Pytanie trzecie: ile mm mogę bezpiecznie splanować głowicę? Dodam, ze auto głównie będzie jeździło na LPG.
Kolejna sprawa to pocienianie trzonków zaworów. Ile mm mogę zebrać?
			
			
									
			Muszę zrobić przymusowy remont głowicy w 309 i postanowiłem przy okazji przy niej pogrzebać.
Byłem dziś w zakładzie obróbki silników ale niestety nie wiedzą jak dokładnie obrobić zawory z puga na 3 kąty
Pytanie drugie: co zrobić z prowadnicami? Obcinać na równo czy obrobić na stożek?
Pytanie trzecie: ile mm mogę bezpiecznie splanować głowicę? Dodam, ze auto głównie będzie jeździło na LPG.
Kolejna sprawa to pocienianie trzonków zaworów. Ile mm mogę zebrać?
Ostatnio przesunięty w górę 25 sie sob, 2012 9:27 am przez: grzesiek309.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
 https://www.facebook.com/205renovation/
			
						Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
