mam instalację LPG i przeglądając strony na ten temat, znalazłem info iż przestawienie kąta wyprzedzania zapłonu (a dokładnie opóźnienie) powoduje lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu..w związku z tym w którą stronę należy kręcić rozdzielaczem zapłonu by uzyskać owo "opóźnienie" ???
ja Ci nie odpowiem na to pytanie,ale jestem tym samy zainteresowany.A jestes o krok do przodu, bo-wiesz czym krecic. Powiedz cos wiecej?co musiales wyjac(aparat pewnie) i co dalej z nim?
jeszcze nic nie wyjmowałem..narazie analizuję temat teoretycznie..z aparatem nie mam problemu (wystarczy poluzować trzy śruby 10-ki i można nim kręcić w lewo lub prawo), lecz warto zaznaczyć wpierw początkowe położenie..spróbuję poeksperymentować w wtorek i dam znać..
kierunek obrotu mozna zmieniac na sluch, silnik powinien na jalowych troszeczke podniesc obroty jak wyprzedzasz zaplon.
W gti aparat zaplonowy obracasz w kierunku grodzi. Jesli twoj silnik kreci sie w tą sama strone to tak samo przestawiasz zaplon...
A poza tym nawiasem mówiąc to lepsze osiągi daje przyspieszenie, a nie opóźnienie zapłonu (a jak to się robi w GTi napisał Mav powyżej). Generalna zasada jest taka, że w celu przyspieszenia (zwiększenia wyprzedzenia) zapłonu należy kręcić aparatem w kierunku przeciwnym do obrotów silnika.
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku TU 1.1 wynosi 8 stopni,ale jezeli to gazownik należy zmienić na 9 stopni poprawi to jego prace,będzie bardizej dynamiczny Jak to gazownik to trzymaj się bardziej 9,5 niż 8,5.