bębny

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
misiek_one

bębny

Post autor: misiek_one »

mam zamiar zmienic szczeki ale niestety nie moge sciagnac bebnow,w innych autach byly one przykrecane a tutaj nie,jakby ktos byl mily i mogl napisac jak je sciagnac to bylbym wdzieczny
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Re: bębny

Post autor: MistrzuGT »

z tego co pamietam i u mnie tak bylo, to tez jest przykrecany.
Musisz zdjac taki kapselek na srodku co jest i miec nasadke 30 lub 32 jak sie nie myle
Pozdro
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: bębny

Post autor: Sebek »

tak nasadka 32 i powinien swobodnie zejsc
...raz się męczyłem w saxo bo szczęki wytarły w bębnie ślad i nie chciał sie ściągnąc, to siedziałem i kombinowałem dwie godziny... ;)

pozwodzenia
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
misiek_one

Re: bębny

Post autor: misiek_one »

ok dzieki to teraz mysle ze dam rade
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Re: bębny

Post autor: MistrzuGT »

Musisz!!
Pozdro :D
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: bębny

Post autor: domel »

Mam trochę słabe hamulce z tyłu (bębny w 1,8D).
Chce wymienić okładziny . Czy wymienia sie same okładziny na szczękach czy trzeba wymienić całe szczęki, z okładzinami ? czy to jest rozbieralne ?
Jeśli rozbieralne to jak się montuje takie okładziny na szczękach. nity ?
Awatar użytkownika
Remiq
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 05 lis pn, 2007 7:12 pm
Posiadany PUG: 309 GR
Numer Gadu-gadu: 5302245
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: bębny

Post autor: Remiq »

misiek_one może masz za bardzo linke od ręcznego naciągniętą. Pamiętam, ze kiedyś mialem taki przypadek. Ogólnie to starczało jak sie troche młotkiem w bęben postukało i powinno zejść.

Szczeki to raczej bym polecił kompletne wymieniać.
Peugeot 309 GR 1.4i
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: bębny

Post autor: domel »

U mnie prócz słabego tyłu jeszcze ręczny z prawej strony lekko blokuje.
Tzn jak zaciągnę ręczny a potem spuszczę to prawe koło minimalnie blokuje.
Jak jest na lewarku to ciężko obraca się kołem. Wtedy wystarczy puknięcie w bęben (od wew strony) i puszcza. Ręczny używam rzadko, a jak użyję trzeba walnąć aby odpuściło.
Czy to wina sprężyny lub jakieś brudy np. w pancerzu ?
Cylinderki wymieniałem jakieś niecałe 2 lata temu więc powinny być raczej dobre.
Linka ręcznego też wymieniona ok 1,5 roku temu.
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: bębny

Post autor: domel »

Czy przy wymianie szczęk muszę też wymieniać sprężyny ??? aby dobrze odbijało
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: bębny

Post autor: cyborg »

lepiej wymienic sprezyny, stare sa pewnie skorodowane a komplet na 2 kola kosztuje ok. 50 zl i w komplecie sa tez te dziwne zabezpieczenia szczek
vipersw

Re: bębny

Post autor: vipersw »

Mam podobny problem jak misiek_one tzn mam nakrętki ale są one w 1 miejscu zbite (przyblokowane) do trzpienia na którym się znajdują. Czy to jest oryginalne mocowanie? Jeśli je odkręce to musze kupić nowe i tak samo zbić?
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Re: bębny

Post autor: kabzik »

tak to jest orginalne zabespieczenie zeby cie koło nie wyprzedziło... :)
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: bębny

Post autor: domel »

Tak. To zabezpieczenie, aby się koło z bębnem trzymało auta :) . Możesz lekko odgiąć te zaklepanie a potem kluczem odkręcasz normalnie. O ile ta nakrętka nie była juz zbijana- zaklepywana 100 razy nie musisz nowej kupować. Zaklep jeszcze raz i najlepiej w innym miejscu nakrętki aby zabezpieczyć

Oczywiście pamiętaj o porządnym kluczu :) no i auto ma stać na kołach. Na kluczu często trzeba stanąć, aby w ogóle odkręcić, bynajmniej ja stawałem :)
fatoom15
Junior
Posty: 102
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 4:56 pm
Posiadany PUG: 406 '98 1.9TD Break, 309 '91 1.9d
Numer Gadu-gadu: 1158532
Lokalizacja: Wadowice

Re: bębny

Post autor: fatoom15 »

domel pisze:Na kluczu często trzeba stanąć, aby w ogóle odkręcić, bynajmniej ja stawałem :)
ostatnio zmienialem zwrotnice na przodzie, aby odkrecic nakretke na polosi (30mm) musialem wzywac druga osobe do pomocy bo pomimo ze samochod stal na kolach, na biegu i recznym to obracalem kolem przy probie odkrecenia.
w koncu poszlo ale nie tak lekko :) ramie mialo ze 120cm a i tak lekko nie poszlo, musialem sie zapierac:P. dodam ze gwint byl czysciutki i spenetrowany plynem hamulcowym od godziny ;] tak wiec lekko nie jest.
a do bebnow uzylem sciagacza, najszybciej i najbardziej kulturalnie. chociaz szczeki sie przyblokowaly to zmieniajac je wcale sie tym nie martwilem, wyszly razem z trzpieniami mocujacymi ktore nawiasem mowiac mozna zastapic wlasciwie wszystkim (gwóźdź). tak mialem w przypadku Girlinga.
vipersw

Re: bębny

Post autor: vipersw »

Wielkie dzięki o to właśnie mi chodziło :)
Pozdrawiam !
ODPOWIEDZ