Michal gti pisze:48 zewn. mierzone przed tłumikiem końcowym
Ja chyba będę zmieniał na 55 zewn.
Wczoraj mierzylem w swoim (JAZ) i oryginalna srednica wydechu to jakies 50-51mm. Dla porownania w BX GTi16v (DFW) 54mm.
Sebek pisze:no właśnie mi mówili że do 2.0 wolnossącego można 60mm dawac spokojnie... bo 50mm stosują od pojemności 1.4
Z tym "spokojnie" to bym uwazal - to nie turbo, w N/A uklad wydechowy nie moze byc za bardzo "wolny", poniewaz mozna wiecej zepsuc niz poprawic. Uklad wydechowy powinien byc policzony wzgledem dolotu, wzniosu zaworow itp. a nie tylko pojemnosci.
Najlepsza metoda byloby zrobienie paru ukladow o roznych srednicach i z roznymi ustawieniami tlumikow - i testy lub pomiary.
PS. Dla silnika 1.0 preferowana srednica to 44mm, minimalna 41mm ------------- 1.3 ------------------------ 47 -------------- 44
------------- 1.6 ------------------------ 51 -------------- 47
------------- 2.0 ------------------------ 57 -------------- 51
------------- 2.4 ------------------------ 57 -------------- 54
------------- 2.8 ------------------------ 63 -------------- 57
Czyli mogę mieć elementy od 1.6 albo słabej jakości zamiennik
To co wybrać do 1.9, wydech będzie na jednym końcowym, przelotowym tłumiku. Miałem robić na 51 wewn, pozniej 55, a teraz sam już nie wiem. Nie chce przekombinować
Michal gti pisze:Czyli mogę mieć elementy od 1.6 albo słabej jakości zamiennik
To co wybrać do 1.9, wydech będzie na jednym końcowym, przelotowym tłumiku. Miałem robić na 51 wewn, pozniej 55, a teraz sam już nie wiem. Nie chce przekombinować
Na Twoim miejscu bym robil ze srednicy 55-57mm (caly czas mowa o zewnetrznej) z tlumikiem przelotowym o takiej samej lub troszke mniejszej srednicy, a w miejscu tlumika srodkowego puche (rezonator) tak jak na zdj ... http://www.track-monkey.co.uk/images/20 ... xhaust.jpg
Hehe to jak jezdziles na nieodpowiedniej srednicy i zapodasz mu cos takiego to dopiero odzyje
A ja sie podlacze pod temat i troche odgrzeje kotleta. Koncze robic samochod, zlozylem w tej chwili wydaje mi sie mocne 1.4 i chce do neigo zrobic wydech. A ze wszystko chce przy samochodzie robic sam to prosilbym o rade jak zrobic taki wydech. Myslalem tak: od kolektora dac prosta rure, potem tlumik srodkowy i na koncu jakis ladny przelotowy tlumik.Chce dac ten srodkowy jakis wyciszajacy zeby auto nie bylo zbyt glosne. Czy to dobry pomysl? Czy moze zrobic to jakos inaczej?Prosze o jakies sugestie.
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI
Pytanie podstawowe to jaka srednice rury ma twoj seryjny wydech?
Ja bym go zrobil na rurze fi ok. 50mm do tego przelotowy tlumik srodkowy - http://moto.allegro.pl/item279529181_tl ... _awg_.html - a koncowy seryjny z wersji GTi (51mm wlot, 48 wylot). To bylaby bardzo tania i dobra opcja. Raczej wystrzegalbym sie przelotowego koncowego - potrafia wiecej zepsuc niz poprawic.
a u mnie jest dobrze, wydech zrobiony na 50mm, tylko teraz mysle o kolektorze i juz nawet znalazlem http://allegro.pl/item284508420_sportow ... uning.html
jestem strasznie zabiegany, swieta i przeprowadzka wiec chyba po nowym roku jak sie zdecyduje..