Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna

Post autor: xtrack »

Siemka Panowie . Buduje rajdówkę w Góry i do PZM-otu . Moc ,którą chciałbym uzyskać to ok. 170 KM . Dysponuje wersją 130KM . Planuje zrobić głowice z większymi zaworami , rozrząd + koło PiperCams , kolektor wydechowy 4-2-1 wolny wydech , wyważenie układu korbowo-tłokowego itp. Największy dylemat mam z zawieszeniem Puga . Obecnie startowałem w PPAiK na niskich spreżynach i regulowanych amortyzatorach Kayaba AGX . Wiem ze na tym zestawie nie utrzymam się na drodze przy wiekszych prędkościach . Moje pytanie jest następujace : co wybrać ? Bilsteina ? jakie sprężyny , żeby nie było totalnego betonu tak jak teraz ? a może jakiś gwint ?. Interesują mnie opinie jeżdzących zawodników pugami 205 , wiem ze nie ma ich wielu . Ostatnio zastanawiałem się też na gwintem D2RACING . Słyszał ktoś może jak to się sprawuję w 205 ? D2RACING ma 19 mozliwości ustawienia . Głównie jest popularna ta firma wśród japońskich i amerykańskich drifterów , ludzie używający zawieszeń D2RACING w subarkach generalnie nie polecają tego . Dodam ze ten gwint ma mozliwość ustawiania kąta pochylenia koła co jest dla mnie dość istotne . Oto link :http://www.d2racing.com/content/products/RS_coilovers

Pozdrawiam Marcin
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna

Post autor: d_ARC »

Ha gratuluję projektu, widzę, że kolejne fajne autko się buduje.

Jeśli chodzi o zawias to keidyś kolega wyszperał dla mnie coś takiego http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... t&start=15, może gdzieś uda się jeszcze trafić... Popytaj też chłopaków którzy jeżdżą 206 co polecą, bo zawias spokojnie podejdzie do 205. Mam u siebie H&R -30mm do 205 i siakieś sportowe amorki z 206 i w KJS jeździ się nieźle. Tyle, że wysokość jak w serii GTI (wyżej jest talerz na którym opiera się sprężyna). Kolega w KJS jeździł na gwincie z 206 z amorkami Koni i tu problem wysokości znika :D Może to jest rozwiązanie.

W kolejnym poście piszesz o wałkach - nie wiem czy rozważasz typu fast road, ja zastanawiałem się nad piperem 270st., ale z tego co wyczytałem charakterystyka podobna do serii więc odpuściłem.

Tak OT: czy może śmigałeś w PPAiK czarnym 205GTI? Mam wrażenie, że spotkaliśmy się na wiosnę w Lesznie. Byłem pilotem w 106Rallye :) Czasy kręciliśmy całkiem całkiem tyle, że po kilku próbach wy**** się skrzynia i 500km wracaliśmy na sznurku za czarną Astrą Jacka Węcławskiego :(
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna

Post autor: stef »

Z zaslyszanych opinii Bilstein B6 + jakies sprezyny -25 -30mm. Z tymi amorami Zarkopol moze zrobic ponoc "wszystko".
Obrazek
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna

Post autor: Michal gti »

Zawias też polecano mi B6, D2 mowili, że nie nadaje się na dziury :wink:
B6 podobno najlepiej nagwintować i dać sprężyne od 206, tak doradził mi Kuba Iwanek.
Co do wałka, to taki "ostry" przydało by się czymś konkretnym wystroić, tylko każdy mowi co innego :roll:
Wolny wydech, masz na myśli brak tłumików? Ja bym przynajmniej jeden zostawił :wink:
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna

Post autor: xtrack »

d_ARC linka widziałem i temat drążyłem . Taka zawiecha nie jest już do kupienia w Peugeot Sport :( Natomiast co do samych wahaczy to nówki z wymiennymi sworzniami są dostępne w Anglii koszt coś ok. 550-600 funciaków za 2 sztuki . Co do chłopaków z Pucharu 206 to przez kilka lat zaopatrywałem Pelikańskiego i Witasa w części do 206 . Generalnie nie chcę się bawić w Adama Słodowego bo róznica w zawieszeniu miedzy 205 a 206 jest znaczna . Zawias pracuję dla całkowicie innych obciążeń i mas . Porównajcie ile waży goła 205 a ile 206. Raczej skłaniałbym się w kierunku Bilsteina B6 i sprężyn o dobrej charakterystyce . i tu pojawia się ogromny problem : jaką sprężynę wybrać ? H&R KONI ? Najlepszy byłby gwint i to jeszcze ustawialny .
W PPAiK niestety miałem trochę przygód z pugiem i tylko połowę cyklu udało mi się skończyć . Moje fotki są na stronie http://www.kamikaze-team.pl Tak to taki czarno-żółty pug.
Michał gti : Obecnie mam kolektor wydechowy Supersprinta 4-2-1 i tylko seryjny końcowy tłumik . Działa wysmienicie i na dodatek nie jest głośno wieć zdecydowanie polecam taki układ
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna

Post autor: Michal gti »

xtrack, mam identyczną kombinacje, supersprinta i końcowy seria 8) a kombinuje żeby coś zmienić za tym supersprintem :mrgreen:
U mnie to było cicho jakiś czas temu, dopoki nie wydmuchało końcowego, teraz chodzi jak polonez :lol:
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

sprostowanie

Post autor: xtrack »

witam szanownych kolegów...
chcialbym sprostowac pewna informacje...a mianowicie,projekt 170km gti 8v nie jest moim projektem.jest to projekt brata mojej dziewczyny,ktory przez omyłke skorzystal z mojego konta klubowego.ja sam nie planuje zadnych projektow ani tym podobnych rzeczy,gdyz swiezo odbudowalem silnik w moim pugu(srebrnym)i nie zamierzam nic ulepszac ani kombinowac z jego parametrami.chciałbym rowniez prosic o wyrozumiałośc i z gory przeprosic za powstałe zamieszanie.pozdrawiam


xtarck-michał
ODPOWIEDZ