budowa skrzyni basowej CLOSED [fotorelacja]
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
budowa skrzyni basowej CLOSED [fotorelacja]
Zaznaczam ze robie to wszystko pierwszy arz jednak nie co poczytałem wiec wiem w miare ocb.
Witam postanowiłem przy okazji budowy mojej skromnej skrzyneczki porobić parę fotek może komuś sie przyda.
Proponuje tez by przykleić ten temat i przykleić tez temat gdzie było opisane wygłuszenie drzwi, bo mi osobiście bardzo pomogło.
To jedziemy, zaznaczam ze jest to naradzie sama obudowa gdyż mój głośnik jest w drodze.
Przetwornik to Rockford Fosgate P210S4
Fs (Hz): 32.0
Re (Ohms): 3.6
Qts: 0.47
Qes: 0.50
Qms: 7.9
Vas (L): 37
SPL (dB - 1W/1M): 86.0
Moc to 200 W RMS/400 W PEAK a większość wie ze rockford pisze realne moce często tez bywa ze sam przetwornik wytrzymuje więcej .
Optymalna obudowa zalecana przez producenta to 18 L w closed.
Wysokie Qts tez na to wskazuje oraz EBP 64 również.
Dla pewności robiłem symulacje w WinISD dla nie wtajemniczonych program do symulacji głośników w różnych obudowach.
Wybrałem też specjalnie mała skrzynie gdyż znając nasze autka i ta niewielka pojemność bagażnika jest to dodatkowy + na rzecz tej skrzyni.
Zaczynając zabawę w budowę oraz wybór przetwornika radze:
1. Pierwsze co zrobiłem to pomierzyłem bagażnik i zadałem sobie pytanie czy mam sporo miejsca i nie będę nic woził w bagaju czy np tak jak ja mam pracuje jako pizzaboy co oznacza ze potrzebuje miejsca w bagażniku wiec potrzebuje tez malej skrzyni!
2.Drugie to jakiej słucham muzy, szybkie rytmy to closed wolniejsze to br jednak to wiąże sie z większa skrzynia.
3.Po trzecie zobaczyłem jaki mam wzmak, to znaczy ile mam dostępnych wat w rms na moja skrzynie( u mnie to 225W) wiec szukam głośnika który będzie miał około 200W.
Kosztorys:
głosnik 200 zł ( Rockford Fosgate P210S4 200W/400W max)
kable,terminal,wkrety 23 zł
kleje butapren i wikol 10 zł
wygłuszenie 20 zł ( o wiele za duzo kopiłem będzie na przyszłość
płyta wiórowa 20 zł ( tez za duza ale bedzie na przyszłość )
obicie 15 zł
cały koszt to 288 zł ale za to przeżycia bezcenne!
skrzynia zamknieta 20L o wymiarach 32x32x34 zbudowana z płyty wiórowej ( lepiej mdf albo stare meble )
1.Na początek jak nie da sie wam przyciąć nigdzie na wymiar musicie sami to zrobić. Troszkę wolnego czasu i cierpliwości no i browarka, ja wam ejdnak ardze popytac po stolarzach. Malujecie dokładnie na płycie wymiary najlepiej jak ściana jednej figury będzie ścianą od razu drugiej. róbcie to dokładnie od tego bedzie zależało czy wam wszystko ładnie podochodzi i czy nie będzie wielkich szczelin bowiem w skrzyni closed ważna jest szczelność!
Miałem do dyspozycji, piłę ręczną do drzewa, wyrzynarkę i piłe metalowa.
Najlepsze jest to ze docinanie wszystkiego zajęło mi 5 godzin a dlatego bo ciałem wszystko i tu uwaga >>> piła do metalu!!
Wyrzynarka cięła szybko ale krzywo i mało dokładnie, Piła do drzewa była zadrzewiała bo ostatnie 10 lat przeleżała w piwnicy, wiec została piłka do metalu ktra była bardzo dokładna i cięła prawie idealnie prosto , za to jej minusem było to ze wszystko tak długo trwało.
2.Kolejna "reczna" robota to ... wycinanie otworów! Niektorzy robia to wyrzynarka mi ejdnak to nie wychodziło bowiem cieła ona krzywo, szybko sie grzała no i złamalem 2 ostrza. Drugie wyjscie to dac do stolarza ale tu też jest haczyk bowiem stolarz musi miec specjalna maszyne do ciecia otworów wtedy co do mm wam wytnie ale niestety to kosztuje.
Trzecie wyjście i myślę najlepsze tylko ze strasznie pracochłonne to zrobienie otworu za pomocą wiertarki i wiertła do drzewa. Wyszło nawet dobrze, trochę bawienia z wywierceniem otworów i zabawa pilnikiem efekty takie jak na zdjęciu. Róbcie otwory jak najbliżej siebie, wokół wcześnie narysowanego okręgu za pomocą cyrkla ( cyrkiel musi byc dobry tzn nie nierozjeżdżający sie ani taki co ołówek sie wsadza bowiem otwór musi być w miarę dokładny!)
3.Przyszła pora na zbicie no i obicie kocykiem ! I to chyba najtrudniejsza część bowiem od tego zależy cała estetyka wykonania.
Skrzynie skreczami najlepiej czarnymi wkrętami do płyt regipsowych sa one ostre i lepiej sie wkręcają niż te do drzewa. Najlepiej przed samym wkręceniem wywiercić otwóry wiertarka wiertłem cieńszym niż nasz wkręt. Wkręty tez powinny być dłuższe 3x niż wynosi grubość naszej płyty. Wszystko kleimy na wikol, dużo wikolu nie żałujcie !
Zbijamy najpierw ścianki boczne, potem przód na sam koniec tylna ściankę. Na sam koniec skręcicie mocno cała skrzynie.
Obicie: Najpierw wszystko sobie róbcie na sucho! Łączenie obicia najlepiej dać na spodzie będzie mało widoczne. Docinania wykonujemy metoda nadmiar materiału na gorze i tniemy od linijki przez dwie warstwy wtedy krawędzie będą idealnie do siebie pasować. Trzeba uważać jaki rodzaj obicia damy, niektóre koce sa cienkie co powoduje to ze przy większej ilości kleju przebije sie on na zewnątrz i będzie to paskudnie wyglądało. Przy klejeniu ( klej butapren albo cos innego do tapicerki) można wspomóc za pomaca zszywacza tapicerskiego by do czasu wyschnięcia kleju nie porozłaziły nam sie łączenia, na sam koniec zszywki można bez problemu wyciągnąć nie bedzie po nich śladu. Ścianę przednia z otworem, góra, ściana tylna i dół maja byc w jednym kawałku. sklejamy wpinamy zszywki i odkładamy na noc by wyschło. Boki można sklejic dwoma sposobami na tzw kopertę i zakładkę. Jednak na zakładkę trzeba mieć więcej materiału po bokach.
Rysujemy linie od krawędzi naszych boków, tak by powstały trójkąty. Kładziemy na sucho nasz materiał i docinamy według tych lini nożykiem. Ja pierwszy raz to robiłem wiec samemu mi ciężko opisać jak to dokładnie robić, trzeba kombinować i sie nie spieszyć. Można tez przed przyklejeniem pomalować nasze linie na czarno nie będzie wtedy prześwitywać jasny kolor płyty.
Odkładamy na koniec skrzynie do wyschnięcia, połóżmy na bokach jakieś ciężkie książki niech wszystko dobrze przylgnie. Na koniec uszczelnijmy terminal, oraz wytłumiamy skrzynie watolina. Skrzynie closed wytłumia sie zazwyczaj mocno bowiem sprawia ona ze zwiększa sie widzialność głośnika!! Trzeba próbować jak nam sie nie podoba wyjmijmy troszkę watoliny lub też dajmy więcej, jak kto woli. Pamietajcie by nie zasłaniała za nadto cewki głosnika, i nie przesadzajmy tez z iloscia. Najlepszym materiałem jest wełna owcza jest jednak ona strasznie droga. Niektórzy radzą gąbkę taka z tapczanu jednak watolina najlepiej sie nadaje jest w miarę tania i ogolono dostępna. Teraz tylko wsadzić głośnik dać uszczelkę np od okna, i przykręcić.
Cieszymy sie z basiku w naszym autku
ps. nowy głośnik należy "wygrzać" tzn słuchac muzyki przez około 20h nie na maxa tylko na polowe mocy. Na początku możemy być niezadowoleni z głośnika jednak po 20h nabierze on właściwego basu
nie bede pisał wam ze lepiej jakby była dodatkowo przednia ściana pochylona bowiem niweluje ona fale stojące oraz jak sie projektuje Br ( bas reflex ) bowiem trzeba najpierw troszkę poczytać o CA.
Pozdrawiam miłej walki może komus sie przyda.
Robiłem to wszystko pierwszy raz jesli ktoś ma sugestie i pomocne rady to niech pisze to wy edytuje.
Jak głośnik przyjdzie to dokończę fotorelacje zobaczymy jak zagra mój skromny subik
Witam postanowiłem przy okazji budowy mojej skromnej skrzyneczki porobić parę fotek może komuś sie przyda.
Proponuje tez by przykleić ten temat i przykleić tez temat gdzie było opisane wygłuszenie drzwi, bo mi osobiście bardzo pomogło.
To jedziemy, zaznaczam ze jest to naradzie sama obudowa gdyż mój głośnik jest w drodze.
Przetwornik to Rockford Fosgate P210S4
Fs (Hz): 32.0
Re (Ohms): 3.6
Qts: 0.47
Qes: 0.50
Qms: 7.9
Vas (L): 37
SPL (dB - 1W/1M): 86.0
Moc to 200 W RMS/400 W PEAK a większość wie ze rockford pisze realne moce często tez bywa ze sam przetwornik wytrzymuje więcej .
Optymalna obudowa zalecana przez producenta to 18 L w closed.
Wysokie Qts tez na to wskazuje oraz EBP 64 również.
Dla pewności robiłem symulacje w WinISD dla nie wtajemniczonych program do symulacji głośników w różnych obudowach.
Wybrałem też specjalnie mała skrzynie gdyż znając nasze autka i ta niewielka pojemność bagażnika jest to dodatkowy + na rzecz tej skrzyni.
Zaczynając zabawę w budowę oraz wybór przetwornika radze:
1. Pierwsze co zrobiłem to pomierzyłem bagażnik i zadałem sobie pytanie czy mam sporo miejsca i nie będę nic woził w bagaju czy np tak jak ja mam pracuje jako pizzaboy co oznacza ze potrzebuje miejsca w bagażniku wiec potrzebuje tez malej skrzyni!
2.Drugie to jakiej słucham muzy, szybkie rytmy to closed wolniejsze to br jednak to wiąże sie z większa skrzynia.
3.Po trzecie zobaczyłem jaki mam wzmak, to znaczy ile mam dostępnych wat w rms na moja skrzynie( u mnie to 225W) wiec szukam głośnika który będzie miał około 200W.
Kosztorys:
głosnik 200 zł ( Rockford Fosgate P210S4 200W/400W max)
kable,terminal,wkrety 23 zł
kleje butapren i wikol 10 zł
wygłuszenie 20 zł ( o wiele za duzo kopiłem będzie na przyszłość
płyta wiórowa 20 zł ( tez za duza ale bedzie na przyszłość )
obicie 15 zł
cały koszt to 288 zł ale za to przeżycia bezcenne!
skrzynia zamknieta 20L o wymiarach 32x32x34 zbudowana z płyty wiórowej ( lepiej mdf albo stare meble )
1.Na początek jak nie da sie wam przyciąć nigdzie na wymiar musicie sami to zrobić. Troszkę wolnego czasu i cierpliwości no i browarka, ja wam ejdnak ardze popytac po stolarzach. Malujecie dokładnie na płycie wymiary najlepiej jak ściana jednej figury będzie ścianą od razu drugiej. róbcie to dokładnie od tego bedzie zależało czy wam wszystko ładnie podochodzi i czy nie będzie wielkich szczelin bowiem w skrzyni closed ważna jest szczelność!
Miałem do dyspozycji, piłę ręczną do drzewa, wyrzynarkę i piłe metalowa.
Najlepsze jest to ze docinanie wszystkiego zajęło mi 5 godzin a dlatego bo ciałem wszystko i tu uwaga >>> piła do metalu!!
Wyrzynarka cięła szybko ale krzywo i mało dokładnie, Piła do drzewa była zadrzewiała bo ostatnie 10 lat przeleżała w piwnicy, wiec została piłka do metalu ktra była bardzo dokładna i cięła prawie idealnie prosto , za to jej minusem było to ze wszystko tak długo trwało.
2.Kolejna "reczna" robota to ... wycinanie otworów! Niektorzy robia to wyrzynarka mi ejdnak to nie wychodziło bowiem cieła ona krzywo, szybko sie grzała no i złamalem 2 ostrza. Drugie wyjscie to dac do stolarza ale tu też jest haczyk bowiem stolarz musi miec specjalna maszyne do ciecia otworów wtedy co do mm wam wytnie ale niestety to kosztuje.
Trzecie wyjście i myślę najlepsze tylko ze strasznie pracochłonne to zrobienie otworu za pomocą wiertarki i wiertła do drzewa. Wyszło nawet dobrze, trochę bawienia z wywierceniem otworów i zabawa pilnikiem efekty takie jak na zdjęciu. Róbcie otwory jak najbliżej siebie, wokół wcześnie narysowanego okręgu za pomocą cyrkla ( cyrkiel musi byc dobry tzn nie nierozjeżdżający sie ani taki co ołówek sie wsadza bowiem otwór musi być w miarę dokładny!)
3.Przyszła pora na zbicie no i obicie kocykiem ! I to chyba najtrudniejsza część bowiem od tego zależy cała estetyka wykonania.
Skrzynie skreczami najlepiej czarnymi wkrętami do płyt regipsowych sa one ostre i lepiej sie wkręcają niż te do drzewa. Najlepiej przed samym wkręceniem wywiercić otwóry wiertarka wiertłem cieńszym niż nasz wkręt. Wkręty tez powinny być dłuższe 3x niż wynosi grubość naszej płyty. Wszystko kleimy na wikol, dużo wikolu nie żałujcie !
Zbijamy najpierw ścianki boczne, potem przód na sam koniec tylna ściankę. Na sam koniec skręcicie mocno cała skrzynie.
Obicie: Najpierw wszystko sobie róbcie na sucho! Łączenie obicia najlepiej dać na spodzie będzie mało widoczne. Docinania wykonujemy metoda nadmiar materiału na gorze i tniemy od linijki przez dwie warstwy wtedy krawędzie będą idealnie do siebie pasować. Trzeba uważać jaki rodzaj obicia damy, niektóre koce sa cienkie co powoduje to ze przy większej ilości kleju przebije sie on na zewnątrz i będzie to paskudnie wyglądało. Przy klejeniu ( klej butapren albo cos innego do tapicerki) można wspomóc za pomaca zszywacza tapicerskiego by do czasu wyschnięcia kleju nie porozłaziły nam sie łączenia, na sam koniec zszywki można bez problemu wyciągnąć nie bedzie po nich śladu. Ścianę przednia z otworem, góra, ściana tylna i dół maja byc w jednym kawałku. sklejamy wpinamy zszywki i odkładamy na noc by wyschło. Boki można sklejic dwoma sposobami na tzw kopertę i zakładkę. Jednak na zakładkę trzeba mieć więcej materiału po bokach.
Rysujemy linie od krawędzi naszych boków, tak by powstały trójkąty. Kładziemy na sucho nasz materiał i docinamy według tych lini nożykiem. Ja pierwszy raz to robiłem wiec samemu mi ciężko opisać jak to dokładnie robić, trzeba kombinować i sie nie spieszyć. Można tez przed przyklejeniem pomalować nasze linie na czarno nie będzie wtedy prześwitywać jasny kolor płyty.
Odkładamy na koniec skrzynie do wyschnięcia, połóżmy na bokach jakieś ciężkie książki niech wszystko dobrze przylgnie. Na koniec uszczelnijmy terminal, oraz wytłumiamy skrzynie watolina. Skrzynie closed wytłumia sie zazwyczaj mocno bowiem sprawia ona ze zwiększa sie widzialność głośnika!! Trzeba próbować jak nam sie nie podoba wyjmijmy troszkę watoliny lub też dajmy więcej, jak kto woli. Pamietajcie by nie zasłaniała za nadto cewki głosnika, i nie przesadzajmy tez z iloscia. Najlepszym materiałem jest wełna owcza jest jednak ona strasznie droga. Niektórzy radzą gąbkę taka z tapczanu jednak watolina najlepiej sie nadaje jest w miarę tania i ogolono dostępna. Teraz tylko wsadzić głośnik dać uszczelkę np od okna, i przykręcić.
Cieszymy sie z basiku w naszym autku
ps. nowy głośnik należy "wygrzać" tzn słuchac muzyki przez około 20h nie na maxa tylko na polowe mocy. Na początku możemy być niezadowoleni z głośnika jednak po 20h nabierze on właściwego basu
nie bede pisał wam ze lepiej jakby była dodatkowo przednia ściana pochylona bowiem niweluje ona fale stojące oraz jak sie projektuje Br ( bas reflex ) bowiem trzeba najpierw troszkę poczytać o CA.
Pozdrawiam miłej walki może komus sie przyda.
Robiłem to wszystko pierwszy raz jesli ktoś ma sugestie i pomocne rady to niech pisze to wy edytuje.
Jak głośnik przyjdzie to dokończę fotorelacje zobaczymy jak zagra mój skromny subik
- Załączniki
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Nowicjusz
- Posty: 60
- Rejestracja: 26 lut pn, 2007 2:51 pm
- Numer Gadu-gadu: 4155767
- Lokalizacja: Płock
Re: budowa skrzyni basowej CLOSED [fotorelacja]
No no, siedzę w Car Audio już ponad 5 lat, nie jedno zbudowałem i przyznam że jak na pierwszy raz to jest celująco 10/10. Dobry głośnik (naprawdę są mocne), obudowa wymierzona, starannie, obicie profesjonalną metodą, przewód odpowiedni gruby, terminal skręcany, widzę nawet wzmocnienia ścianki frontowej (przy tej grubości i tej mocy nie stosowałem wzmocnień no ale to twoja skrzynia) uszczelnione wikolem.
Czekam na dalszą relację z prac bo aż miło.
Czym wygłuszasz i jaki masz wzmacniacz jeszcze napisz.
Do mocowania głośnika polecam (fotka). Uważaj na odległość od krawędzi otworu bo jest bardzo mała ale głośnik trzyma się bardzo mocno. Do kupienia w marketach typu OBI za 6zł\8szt.
Czekam na dalszą relację z prac bo aż miło.
Czym wygłuszasz i jaki masz wzmacniacz jeszcze napisz.
Do mocowania głośnika polecam (fotka). Uważaj na odległość od krawędzi otworu bo jest bardzo mała ale głośnik trzyma się bardzo mocno. Do kupienia w marketach typu OBI za 6zł\8szt.
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: budowa skrzyni basowej CLOSED [fotorelacja]
no własnie chyba kupie takie coś albo rockford daje śrubki wiec na razie poczekam az dopłynie mój przetwornik. wytłumiam hmmm watolina , nie jest to owcza wełna ale swoje zadanie spełnia w zupełności. A wzmocnienia dałem bo głośnik wazy 9 kg wiec chciałem troszkę ja wzmocnić bo jak widzisz mała ta scianka przednia i odległości od krawędzi do otworu to zaledwie 2 cm ...Wzmacniacz mam Rockforda i w mostku dla tego głośnika mam 225W i 25 W mam w zapasie dla dobrej kontroli głośnika:)
pozdro
pozdro
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Nowicjusz
- Posty: 60
- Rejestracja: 26 lut pn, 2007 2:51 pm
- Numer Gadu-gadu: 4155767
- Lokalizacja: Płock
Re: budowa skrzyni basowej CLOSED [fotorelacja]
Watolina przy zwykłej płycie wiórowej i obudowie zamkniętej nie jest dobrym pomysłem, rzadko tkana i sprawia że i tak wszytko co wygeneruje głośnik i jest nam nie potrzebne odbija się od ścian płyty i daje efekt pustego basu, o wiele lepsza była by gąbka materacowa grubość 5cm. Dałeś za nią 20zł tak wiec zastanów się nad wymianą. To tylko dobra rada z doświadczenia nie wiedzy książkowej. Widzę te wytłumienie chyba na zdjęciu "DSCF2185", naprawdę odpuść tą watolinę. Skrzynie w tym przedziale cenowym nie są warte owczej wełny
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: budowa skrzyni basowej CLOSED [fotorelacja]
A wiec dokończyłem moja skrzyneczkę jest mała i zgrabna.
zacznę od tego ze bardzo byłem mile zaskoczony gdy zobaczyłem, ze jest taka specjalna pianka w kształcie koła co sie przykleja do ksoza i słuzy jako uszczelka, po drugie komplet właśnie taki konformitów srebrnych + 1 na zapas !! DO tego wszystkiego kluczyk na imbusa Widziałem parę głosników ale takiego zestawu jeszcze w żadnym nie było dodatkowy + dla Rockforda.
Mimo że skrzynia jest closed, głośnik w skrzynce daje basik w miarę szybki, i czuć go nawet na sobie !!! W uszach robi sie az takie ciśnienie w rytm basu
Ciecie ustawiłem na 80 Hz myślę ze jest dobrze muszę poustawiać w radiu bo jest troszkę zabawy. Na prawdę jestem mile zaskoczony jak głośnik potrafi nisko zejść , skrzynie wytłumiłem ta watolina ale dość mocno.
Jak za 280 zł jestem bardzo zadowolony tylko ze mi teraz cała klapa brzęczy grrr i plastiki trzeszcza no i przedni zestaw nie wytrzymuje ( ma 65 W to stanowczo za mało popatrzę sie na jakieś 90W lub 100W albo rockforda albo H I F O N I C S może jeszcze soundstream ) wtedy będzie miodzio
Ala i światła mi lekko przygasają grr chyba mały kondek sie przyda
zacznę od tego ze bardzo byłem mile zaskoczony gdy zobaczyłem, ze jest taka specjalna pianka w kształcie koła co sie przykleja do ksoza i słuzy jako uszczelka, po drugie komplet właśnie taki konformitów srebrnych + 1 na zapas !! DO tego wszystkiego kluczyk na imbusa Widziałem parę głosników ale takiego zestawu jeszcze w żadnym nie było dodatkowy + dla Rockforda.
Mimo że skrzynia jest closed, głośnik w skrzynce daje basik w miarę szybki, i czuć go nawet na sobie !!! W uszach robi sie az takie ciśnienie w rytm basu
Ciecie ustawiłem na 80 Hz myślę ze jest dobrze muszę poustawiać w radiu bo jest troszkę zabawy. Na prawdę jestem mile zaskoczony jak głośnik potrafi nisko zejść , skrzynie wytłumiłem ta watolina ale dość mocno.
Jak za 280 zł jestem bardzo zadowolony tylko ze mi teraz cała klapa brzęczy grrr i plastiki trzeszcza no i przedni zestaw nie wytrzymuje ( ma 65 W to stanowczo za mało popatrzę sie na jakieś 90W lub 100W albo rockforda albo H I F O N I C S może jeszcze soundstream ) wtedy będzie miodzio
Ala i światła mi lekko przygasają grr chyba mały kondek sie przyda
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Nowicjusz
- Posty: 60
- Rejestracja: 26 lut pn, 2007 2:51 pm
- Numer Gadu-gadu: 4155767
- Lokalizacja: Płock
Re: budowa skrzyni basowej CLOSED [fotorelacja]
Wyszło bardzo ładnie. Może będzie okazja kiedyś się pochwalić jak to gra Przedni zestaw musisz tez dać pod wzmacniacz bo radio daje nędzne 28W RMS, a to za mało do napędzenia dobrych głośników. Co do tego trzeszczenia plastików i klapy to mam ten sam problem, w lato będę kład maty więc mam nadzieje że pomoże. Kondensator hmmm no można podpiąć SIGNAT 1F (Dietz, Lanzar) lecz to kolejny wydatek w granicach 200zł, na początek dobrze podładuj akumulator
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: budowa skrzyni basowej CLOSED [fotorelacja]
Bas jest szybki bo wlasnie tym charakteryzuja sie głosniki w skrzyniach zamknietych
Kondensator jest potrzebny jezeli masz obiawy typu pulsowanie swiateł mijania i diód na desce rozdzielczej ,i naładowany akumulator nic nie pomoze spadki napieci moga doprowadzać do przepalania sie zarówek w lampach przednich i uszkodzenia regulatora w alternatorze .Wiem bo juz przepaliłem ze 4 zarówki i zbieram na kondensator
P.S fajny projekt Gratuluje
Kondensator jest potrzebny jezeli masz obiawy typu pulsowanie swiateł mijania i diód na desce rozdzielczej ,i naładowany akumulator nic nie pomoze spadki napieci moga doprowadzać do przepalania sie zarówek w lampach przednich i uszkodzenia regulatora w alternatorze .Wiem bo juz przepaliłem ze 4 zarówki i zbieram na kondensator
P.S fajny projekt Gratuluje
Ostatnio zmieniony 03 lut ndz, 2008 11:31 am przez Kamkiler, łącznie zmieniany 1 raz.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: budowa skrzyni basowej CLOSED [fotorelacja]
przód też jest pod wzmakiem bo mam 4 kanałówkę tej samej firmy ale jest do wymiany bo ma niby 65 W ale to za mało bo często włącza sie zabezpieczenie termiczne na zwrotnicy jak słucham głośno muzy
Mało miejsc zajmuje.
Mało miejsc zajmuje.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F