remont silnika 1.6 gti
remont silnika 1.6 gti
Witam
Jestem w trakcie remontu silnika 1.6 wymieniłem panewki główne korbowodowe pierścienie tłokowe, splanowałem głowicę o 0.4mm przepolerowałem kanały dolotowe wylotowe i gniazda zaworów (auto służy do startów w kjs-ach) wymontowałem również recyrkulacje spalin, odchudzono mi i wywarzono koło zamachowe.
Co powinienem jeszcze robić aby usprawnić silnik.
Myślałem o ostrzejszym wałku rozrządu ale znalazłem jak dla mnie strasznie drogi u profesora Świątka 850zł.
Czekam na opinie i propozycje co dalej zrobić z silnikiem
Jestem w trakcie remontu silnika 1.6 wymieniłem panewki główne korbowodowe pierścienie tłokowe, splanowałem głowicę o 0.4mm przepolerowałem kanały dolotowe wylotowe i gniazda zaworów (auto służy do startów w kjs-ach) wymontowałem również recyrkulacje spalin, odchudzono mi i wywarzono koło zamachowe.
Co powinienem jeszcze robić aby usprawnić silnik.
Myślałem o ostrzejszym wałku rozrządu ale znalazłem jak dla mnie strasznie drogi u profesora Świątka 850zł.
Czekam na opinie i propozycje co dalej zrobić z silnikiem
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: remont silnika 1.6 gti
Splanuj glowice o jeszcze 0,5mm ... w 1,6 optymum pod seryjny walek to 0,9mm od wartosci nominalnej.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- klim
- Junior
- Posty: 139
- Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1200836
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: remont silnika 1.6 gti
Jezeli mogę się wtrącić z pytaniem do tematu to ile można max splanować 1.9 motronic na seryjnym wałku i ile ma nominalna głowica wysokości? Drugie pytanie to czy da się wymienić gumki na zaworach bez zciągania głowicy w tym silniku. A co do ulepszeń to przy głowicy dopasuj sobie otwory głowicy i kolektorów.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
http://amk-slazak.pl/
Re: remont silnika 1.6 gti
Da sie, ale jest to nieco problematyczne zadanie dla ostroznego proktologa-hobbysty.klim pisze: Drugie pytanie to czy da się wymienić gumki na zaworach bez zciągania głowicy w tym silniku.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: remont silnika 1.6 gti
Nie powiem Ci ile dokladnie mozna w 1.9 gti, bo byly 2 rodzaje tlokow, i chyba z 5 rodzajow glowic w 1.9 gti... i nie zawsze motronic ma takie bebechy jak powinien miec. Przy zalozeniu ze tloki i glowica sa takie jakie maja byc w motronicu, czyli stopien sprezania jest 9.2:1 to smialo mozna o 1mm, ja u siebie w rajdowce mam w sumie 2,4mm splanowana glowice i motor nie dzwoni.
Wczesniej mialem tloki z Mi16 te niskie i splanowana glowice o 1,6mm i motor dzwonil. Jak zmienilem tloki na te z XU9JAZ to okazalo sie ze sie motor tak odprezyl ze trzeba bylo glowice jeszcze o 0,8mm zdlubac aby uzyskac 11.4:1.
Przy tlokach z 1.9 128km max splanowac mozna do 1,2mm choc juz czasami niektore motory dzwonia przy 1mm splanowania w zakresie od 3000 do 4000 obr przy duzym obciazeniu.
Natomiast jak ma sie tloki z 1.9 export, badz z 1.6 gti to wtedy nie ruszac glowicy nawet o 0,1mm!!
Istnieja jeszcze inne tloki, z 405 1.9 monowtrysk - calkiem plaskie, z 306 1.8 8v itp.
Dlatego powierzylbym to zakladowi ktory wyliczy stopien sprezania, i wyliczy ile nalezy splanowac glowice.
Wczesniej mialem tloki z Mi16 te niskie i splanowana glowice o 1,6mm i motor dzwonil. Jak zmienilem tloki na te z XU9JAZ to okazalo sie ze sie motor tak odprezyl ze trzeba bylo glowice jeszcze o 0,8mm zdlubac aby uzyskac 11.4:1.
Przy tlokach z 1.9 128km max splanowac mozna do 1,2mm choc juz czasami niektore motory dzwonia przy 1mm splanowania w zakresie od 3000 do 4000 obr przy duzym obciazeniu.
Natomiast jak ma sie tloki z 1.9 export, badz z 1.6 gti to wtedy nie ruszac glowicy nawet o 0,1mm!!
Istnieja jeszcze inne tloki, z 405 1.9 monowtrysk - calkiem plaskie, z 306 1.8 8v itp.
Dlatego powierzylbym to zakladowi ktory wyliczy stopien sprezania, i wyliczy ile nalezy splanowac glowice.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- klim
- Junior
- Posty: 139
- Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1200836
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: remont silnika 1.6 gti
Dzięki za podpowiedz. W sumie chodzi o to że mam motronika i poprzedni właściciel twierdzi ze splanował głowicę o 1,2 mm. Pytałem też o gumki na zaworach czy mozna wymienić bez zciągania głowy bo jak zciągne to znowu do planowania i nie wiem czy nie będzie za dużo zebrana. Motor teraz nie dzwoni i ma zaje.... kopa. Ogólnie mój problem wygląda tak że auto pali na zimnym bez problemu, ale dymi na szaro niebiesko. Po zagrzaniu przestaje dymić ale jak go zgasze na ciepłym to nie moge odpalić, tzn odpala ale musi długo kręcić i w tym czasie (jak kręci) to z rury strasznie znowu dymi.
Myślałem że od gumek zalewa go olej i przez to tak się dzieje, ale nie jestem do końca przekonany, bo jeszcze nie sprawdzałem świec a i jak go kupiłem to był na gazie i jeździł normalnie, tak że nie wiem co o tym myśleć.
Myślałem że od gumek zalewa go olej i przez to tak się dzieje, ale nie jestem do końca przekonany, bo jeszcze nie sprawdzałem świec a i jak go kupiłem to był na gazie i jeździł normalnie, tak że nie wiem co o tym myśleć.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
http://amk-slazak.pl/
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: remont silnika 1.6 gti
dodam swoje 3 grosze
jak na gazie było ok to wygląda na problem z zasilaniem paliwem
jak by go tak olej zalewał na ciepłym to by dymił cały czas
jak na gazie było ok to wygląda na problem z zasilaniem paliwem
jak by go tak olej zalewał na ciepłym to by dymił cały czas
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Re: remont silnika 1.6 gti
miałem kiedyś podpobony problem z zapalaniem w VW scirocco na ciepłym silniku, pomoga wymiana świec okazało się ze była źle dobrana ciepłota po zamianie przeszło silnik palił, a co do otworów do kolatorów to mam już powiększone do średnic uszczelek
Re: remont silnika 1.6 gti
1. Jezeli zdejmiesz glowice, to w warsztacie nie planuja od razu pol mm, tylko zaczynaja od 0,05mm, pozniej kolejne i tak az do uzyskania plaskiej powierzchni.
2. Jesli dymi po odpaleniu i przestaje po zagrzaniu to musze Cie zmatwic -pierscionki.
2. Jesli dymi po odpaleniu i przestaje po zagrzaniu to musze Cie zmatwic -pierscionki.
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: remont silnika 1.6 gti
czy mi sie wydaje czy
przy pierścionkach powinien też dymić na ciepło szczególnie jak dostanie po garkach
czy to dopiero za kilka kkm następny poziom
przy pierścionkach powinien też dymić na ciepło szczególnie jak dostanie po garkach
czy to dopiero za kilka kkm następny poziom
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: remont silnika 1.6 gti
raczej next level
- klim
- Junior
- Posty: 139
- Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1200836
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: remont silnika 1.6 gti
Mam jeszcze nadzieje że to wina wtryskiwaczy. Ogólnie nie były do jeżdzenia bo poprzednik cały czas walił na gazie. Jeden był całkowicie niesprawny i kupiłem inny od banity (jest ok) a reszta do spyrytusu na całą noc, no i niby chodzą, ale czasami zaczyna jakby chodzić na 3. Niedługo bede wymieniał całą listwe ze 4 wtryskami i się okaże czy to wina wtryskiwaczy.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
http://amk-slazak.pl/
Re: remont silnika 1.6 gti
No jesli dopaliw dolewasz mixol, ot jak najbardziej moze dymic na niebieskawo przez wtryski W przeciwnym wypadku to odpada.
- klim
- Junior
- Posty: 139
- Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1200836
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: remont silnika 1.6 gti
Wiem o co Ci chodzi, ja jednak nie martwie się aż tak tym dymieniem tylko chodziło mi o to czemu nie chce odpalić po zagrzaniu.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
http://amk-slazak.pl/
Re: remont silnika 1.6 gti
Sprawdzales czy iskra jest? Jesli tak to kwestia albo wtryskiwaczy, albo czujnika temp silnika.