silnik 306 2l 16v do 205

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
tomek205xs
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 09 gru ndz, 2007 1:34 pm
Posiadany PUG: 205,607 i 204 do renowacji
Numer Gadu-gadu: 11742332
Login tlen: tomek205xs

silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: tomek205xs »

witam chcę włożyć silnik do 205 od 306 s 16 2l 16v ze zmienną długością powietrza dolotowego 160 km może ktoś wkładał i wie jak jest z miejscem bo od mi 16 trzeba odsówać chłodnicę? :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: moralez »

para ma wsadzony taki silnik 8)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: Orfister »

Tutaj będziesz miał jeszcze mniej miejsca niestety..skoro w 405 ce nie ma gdzie ręki wsadzić, to pomyśl co będzie w 205..owszem , wszystko się da zrobić, nie zaprzeczam, choć nie wiem, czy jest sens, ten silnik jest tak masakryczne ciężki, ze poważnie zmieni się sposób prowadzenia puga ( zmieni się radykalnie rozkład mas ) i nawet danie akumulatora do bagażnika niewiele poprawi..
Wracając do miejsca..konieczne będzie docinanie przedniego wzmocnienia, włożenie go jednak to jedno..ale spróbuj potem wymienić pasek rozrządu, pasek alternatora, albo nie daj Boże wyjąć alternator..ufff
Ogólnie fajna sprawa taki silnik, bo wrażenia z jazdy są kosmiczne, jednak jego późniejszy serwis, to inna bajka..
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: Para »

Zgadza sie mam ten silnik u siebie ( Fotka )i ciezko jest reke wsadzic po cokolwiek, akumulator w bagazniku powinien zaoszczedzic troche miejsce. Daj znac co cie interesuje to zrobie pare zdjec jak to u mnie wyglada
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
tomek205xs
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 09 gru ndz, 2007 1:34 pm
Posiadany PUG: 205,607 i 204 do renowacji
Numer Gadu-gadu: 11742332
Login tlen: tomek205xs

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: tomek205xs »

możesz porobić trochę zdjęć i przesłać mi na mejla i napisz jak to jeżdzi w 205 mam nadzieję że lepiej niż silnik od mi 16
Awatar użytkownika
tomek205xs
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 09 gru ndz, 2007 1:34 pm
Posiadany PUG: 205,607 i 204 do renowacji
Numer Gadu-gadu: 11742332
Login tlen: tomek205xs

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: tomek205xs »

Jeżeli chodzi o serwis zdaje sobie sprawę że wymiana paska rozrządu to wyjęcie silnika w 306 lub 405 nie ma tragedi z naprawami w porównaniu co się dzieje w nowych autach to ti jest pikuś. Mam nadieję że ten silnik w tej budzie to pocisk i że dla niego mitsubishi eclipse 150 km to niebendzie żadną konkuręcją auto w lutym idzie do malowania jest odnawiane od podstaw . :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: Banita »

eclipse 150km, nie jest zadnym wyzwaniem juz dla dobrego 8v. Auto z tym silnikiem nie bedzie zwawsze niz mi16, bedzie to praktycznie to samo.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: stef »

Orfister pisze:... ten silnik jest tak masakryczne ciężki, ze poważnie zmieni się sposób prowadzenia puga ( zmieni się radykalnie rozkład mas ) i nawet danie akumulatora do bagażnika niewiele poprawi ...
Orfister tu to delikatnie przesadziles, sam silnik jest o jakies max 15kg ciezszy od mi16 i przelozenie chociazby akumulatora do wewnatrz zniweluje te roznice!
tomek205xs pisze:... mam nadzieję że lepiej niż silnik od mi 16 ...
Niestety zawiode Ciebie, silnik s16 seryjnie ma ok. 150KM, wiec nawet w porownaniu z slabsza wersja mi16 (147KM) nie bedzie od niej szybszy!
Obrazek
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: Archer »

stef a pamiętasz może ile waży zwykła 8v w porównaniu do miga ?
Wiem że gdzies to było ale nie moge sie dokopać .
No i następna sprawa ... planujesz może zhamować swojego puga
Bo tak właściwie twój juz seryjny nie jest i ciekawe ile teraz ma kucyków.
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
tomek205xs
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 09 gru ndz, 2007 1:34 pm
Posiadany PUG: 205,607 i 204 do renowacji
Numer Gadu-gadu: 11742332
Login tlen: tomek205xs

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: tomek205xs »

o ile pamitam to silniki w s-16 mówie o tym silniku 2l ze zmienną długością kolektora ssącego były dwie wersie 150i 160 km o ile pamiętam z danych serwisowych .Wybrałem ten silnik ponieważ konstrukcja silnika mi -16 jest trochę stara ,przepływomierz klapowy historia i dużo strat na zasysaniu .myślę że pomimo jego 15 kg masy więcej będzie szybszy od silnika mi16 ? no ale czas pokarze .
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: Przecinak »

tomek205xs pisze:o ile pamitam to silniki w s-16 mówie o tym silniku 2l ze zmienną długością kolektora ssącego były dwie wersie 150i 160 km o ile pamiętam z danych serwisowych .Wybrałem ten silnik ponieważ konstrukcja silnika mi -16 jest trochę stara ,przepływomierz klapowy historia i dużo strat na zasysaniu .myślę że pomimo jego 15 kg masy więcej będzie szybszy od silnika mi16 ? no ale czas pokarze .
Ja mysle ze zle myslisz i warto zawsze sprawdzic, porownac dane i bez myslenia wyjdzie co bedzie lepsze. Roznice w osiagach beda marginalne wiec bym sie tym nie przejmowal tylko robil swap.
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: stef »

Archer pisze:stef a pamiętasz może ile waży zwykła 8v w porównaniu do miga ?
No i następna sprawa ... planujesz może zhamować swojego puga
Bo tak właściwie twój juz seryjny nie jest i ciekawe ile teraz ma kucyków.
mi16 w porownaniu do 8v to znowu jakies 10-15kg roznicy

Co do hamowania to mysle, ze za jakis czas sie uda ... pug dostanie nowy wydech i podregulujemy paliwo.
tomek205xs pisze:o ile pamitam to silniki w s-16 mówie o tym silniku 2l ze zmienną długością kolektora ssącego były dwie wersie 150i 160 km. Wybrałem ten silnik ponieważ konstrukcja silnika mi -16 jest trochę stara ,przepływomierz klapowy historia i dużo strat na zasysaniu .myślę że pomimo jego 15 kg masy więcej będzie szybszy od silnika mi16 ? no ale czas pokarze .
To zle pamietasz :D Silniki XU10J4 w zaleznosci od roku produkcji wahaly sie od 150-155KM. Zapewne pomylilo Ci sie z silnikiem XU10J4RS (167KM) - ale to juz jest calkiem inna bajka!

To fakt elektronika mi16 nie jest tak podatna na modyfikacje jak S16 (SMT itp.)

Seryjny S16 nie ma szans byc szybszym, od seryjnego mi16 ... Co prawda s16 to 2litry czyli troche lepszy przebieg momentu w niskich obrotach. Na jego niekorzysc przemawia waga, a co za tym idzie waga komponentow takich jak tloki, korbowody, kolo zamachowe. Po prostu mi16 ma lepsza tendencje do wkrecania.

PS. zastanawiam sie jakby faktycznie postawic dwa uzbrojone we wszystko silniki obok siebie czy roznica wag bylaby tylko ok. 15kg. Mozliwe, ze to tylko roznica blokow! Biorac kolektor wydechowy z S16 do reki wydawal sie z 2x ciezszy od rurowego mi16.
Obrazek
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: Archer »

Stef to czekamy na info z hamowania i co wsadziłeś za nowy wydech ?
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: stef »

Jak tylko silnik bedzie zmierzony na pewno podziele sie z Wami wykresem!

Wydech bedzie wlasnej konstrukcji ... na przelotowym tlumiku srodkowym (pelniacym bardziej funkcje rezonatora niz tlumika) oraz koncowym z BX GTi - to wszystko na rurze 55-57mm. Razem z podregulowaniem dawki paliwa powinno uwolnic to kilka dodatkowych koni. Wykres bedzie przydatny gdyz pozniej postaramy sie zrobic kolektor 4-2-1 i ponownie zmierzyc.
Obrazek
Awatar użytkownika
tomek205xs
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 09 gru ndz, 2007 1:34 pm
Posiadany PUG: 205,607 i 204 do renowacji
Numer Gadu-gadu: 11742332
Login tlen: tomek205xs

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: tomek205xs »

słuchajcie silnik mi 16 w 405 to żaden demon prętkości byłem światkiem wyścigu 405mi z eclipse to mi dostaje baty a mają te same moce 150km z czego nie byłem zadowolony .da mnie ten silnik nie jeżdzi jak powinien 2l od t -16 to jeżdzi 2l 8v turbo ,306 s13 2l 16 tam czuć tą moc jak ktoś oposiada 405 mi-16 który wygra zmitshubuschi to zmienie zdanie nie przekonuje mnie konstrukcia miga
Zablokowany