OIL

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
rotel1

Post autor: rotel1 »

łeb czy łepek ? :)
rotel1

Post autor: rotel1 »

Przepraszam wszystkich Formułowiczów za błąd ortograficzny, jaki popełniłem na trzeciej stronie w jednym z moich wpisów. Postaram się, by więcej już ich nie było :)

chumor = błąd, czyli źle
humor = bez błędu, czyli dobrze
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

namowie siostre, albo po prostu spytam czy chce byc i ja zglosze =] tylko ze dla niej 205 to samochod ktorym dojezdza na uczelnie, ktory jest niezbedny, ale to tylko samochod, nie tak jak dla niektorych z nas pol zycia =]

skonczyl mi sie plyn do spryskiwaczy... zaleje 5W/40 =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
rotel1

Post autor: rotel1 »

Cheatoss, jeśli nalejesz do zbiorniczka od spryskiwacza 5W/40 to będziesz mógł racuchy piec na przedniej szybie :)
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

spryskiwaczem bede sobie robil przyciemniana przednia szybe (i przy okazji szyberdach jak mocniej pocieknie :>) a jak beda suki sie czaic to wycieraczki wlacze =] jak ich dojze oczywiscie przez szybe zalana syntetykiem :>
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
ostan

Post autor: ostan »

siemanko widze ze masz problem z wlewem oleju 8) stan na wprost silnika popros kolege zeby nacisna gaz na wylaczonym silniku tam gdzie bedzie sie ruszac takie koleczko owinete stalowa linka od gazu tam obok sterczy takie plastikowe gowno taka rurka o srednicy 40 min i idzie do niej dozo gumowych rurek jest to czarne odlacz te gorne ciekie przewody i sprobuj odkrecic gorna czesc jak sloik tylko uwarzaj bo to kruche a na dole jest groba gumowa rorka ktora latwo rozerwac przy otwieraniu tego korka :mrgreen:
ostan

Post autor: ostan »

oj chyba sie spuznilem z tym korkiem :( nie zauwarzylem ze tu tyle ston :shock: apropo mam pytanie ile oleju wam zrzeraja wasze 205 i dlaczego mi na mocno rozgrzanym silniku spada cisnienie oil na czujniku :arrow: kto mi odpowie na to pytanie
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Ostan - to normalne! Cieply olej = rzadszy olej = mniejsze cisnienie.

Wazne aby przy 4000 obr bylo okolo 4 bar, a na 900obr moze byc nawet tylko 1,5 bara.

Jezeli spada ci drastycznie cisnienie, to masz wywalone panewki... i czeka cie ich wymiana + szlif walu.

Komplet panewek - 300zl
Szlif walu - 200zl
+ robocizna za wymiane panewek itp.

Do tego jakas kasa na roznego typu oringi itp, ktore trzeba by wymienic przy okazji.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
SoochY
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 16 cze śr, 2004 10:52 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Suszec

Post autor: SoochY »

Dobra to może ja już wogóle nie bede postował na tym forum, bo to niewesołe jak se każdy jaja robi ze mnie , ten wlew naprawde był troche "tajemniczy" bo po otwarciu było tam suchutko a scianki az pordzewiałe i w zyciu bym nie powiedział ze tędy ktoś lał olej, wiec chciałem sie upewnic tyle ze niechciało mi sie rozpisywać o co dokładnie mi biega i wyszedł taki śmieszny post z tego :wink: i nie martwcie sie nie bedzie pytania gdzie wlać paliwo itp

no i sorki za bluzgi -to tak podświadomie same paluszki latają po klawiaturce ze złości
rotel1

Post autor: rotel1 »

:) :) :) :)
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

chodzi o to ze (oczywiscie wedlug mnie) strasznie krecisz i z postu na post jest co innego... mechanik nie wiedzial gdzie wlac olej, a post pozniej jest juz to kolega z zawodowy na praktykach..

bez bluzgow o niebo lepiej =]
pzdr.
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Globus205

Post autor: Globus205 »

potraktowaliście go tak bo jest moim bratem i pewnie nie chciało wam sie odpisywać na tak banalny post jak zapytanie o wlew oleju, a że nazwał praktykanta mechanikiem to nic dziwnego jeżeli koleś ma 3 dni w tygodniu przez 8h praktyke na warsztacie więc mozna go nazwać młodym mechanikiem

a jak wam sie nie chce odpowiadać to nic nie piszcie może znajdzie sie ktoś komu sie chce i udzieli odpowiedzi
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Trzeba bylo samemu bratu pokazac palcem gdzie sie olej leje.

Co rozumiesz przez "potraktowaliscie go tak"? Znaczy JAK?

Poprostu dla niektorych takie pytanie wydalo sie smieszne i sobie zazartowali. I co z tego?

Rownie dobrze mogl spytac gdzie jest wlew paliwa, albo nalac plynu do chlodnicy do zbiorniczka z plynem do spryskiwaczy.

Poprostu zadal zabawne pytanie. :mrgreen:
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
ostan

Post autor: ostan »

na rozgrzanym silniku mam te 1.5bar okolo a na wyszych obrotach raz dochodzi do 4 bar a nieraz nie. A wogule bardzo wolno rozgrzewa sie ten oil musze z 0.5 godziny pojezdzic jak nie nie dlurzej zeby mial 90 stopni a i tak ma zadko tyle,raczej 50-70stopni. apropo tych oleji i tym podobnych to jaka powinien miec kompresje i jaka jest jeszcze zadawaljaca w silniku 1.9 i ile powinien lub nie powinien spalac toleju?? kto wie niech odpowie :wink:
rotel1

Post autor: rotel1 »

A jak mieliśmy odpowiadać ? Jest pytanie, to i jest odpowiedź. A odpowiedź zależy przecież od pytania.

A "mechanika", który choć jeden widział kiedykolwiek silnik samochodowy i nie wie, gdzie wlewa sie olej z pełną odpowiedzialnością i stanowczością nazwę TŁUMOKIEM, odsyłając jednocześnie do lektury Auto Świat :)
No, chyba, że ten "mechanik" zajmuje sie wymianą pedałów przy rowerach :)
ODPOWIEDZ