ostatnio zmienialem filtr powietrza (tzn 10.000km temu) i od razu jakos autko lepiej zaczelo jezdzic... minelo kolejne 10.000 i zastanawiam sie czy po zalozeniu stozka (o ile w dieslu ma to sens) nie bedzie jeszcze lepiej... nie chodzi mi tu o przyrost 10KM po prostu zastanawiam sie nad dzialaniem stozka... lepiej filtruje? silnik dostaje lepsze powietrze? jest sens czy nie ma?
drugi quest... tlumik sportowy to jedna rzecz... ale jest masa autek z seryjnymi tlumikami ale z dospawanymi koncowkami... dzwiek wydaje inny... czy znaczy to ze byl powiekszany otwor wylotowy z tlumika? czy moze sam ksztalt koncowki powoduje... powiedzmy dudnienie.. :>
o stożku do diesla nic nie wiem :/ ale co się tyczy końcówki to są 2 typy ozdobnych końcówek, basowe i zwykłe. Można je zainstalować na 2 sposoby:
1) przykręcić do rurki wychodzącej z tłumika (ja tak mam, dźwięk zmienia się tylko przy basówkach, ale nieznacznie)
2) uciąć rurkę, powiększyć otwór w tłumiku i dospawać końcówkę (dźwięk się zmienia przy obu rodzajach bo otwór większy, z tym że basowe dają lepszy efekt. Trzeba mieć dobrego spawacza żeby nie spieprzył końcówki)
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
1. Sportowy filtr przesuwa max. moment w wyzszy zakres obrotow - jak wiadomo diesla (bez turbo) nie bedziesz krecil na wysokie obroty! i nic ci to nie da
2. Bardzo prawdopodobne ze pogorszylby Ci osiagi! (do niektorych silnikow sie sprawdza do innych seryjny jest najlepszy)
3. W ruchu miejskim (korki) sportowy lyka cieple powietrze co jest zgubne dla silnika - dlatego trzeba doprowadzic nawiew zimnego powietrza
4. Drgania silnika moga powodowac ze przez filtr bedzie dostawal sie kurz do silnika - co nie jest mile:)
Podaruj to sobie bo wylozysz kase, pogorszysz osiagi a tylko mozesz narobic sobie klopotu!
Stef ma racje.
Do diesla z turbo mozna zalozyc stozek, i nawet niektore firmy maja w ofercie takie filtry do puga 205 TD, ale do wolnossacych diesli stozka sie nie stosuje.
Ewentualnie możesz poeksperymentować ze sportową wkładką (np. K&N jesli są do diesla) w seryjną puszkę. To dużo mniejsza ingerencja w układ dolotowy (ta sama izolacja termiczna, długość dolotu itp.), ale lepszy przepływ. Co do wpływu na diesla nie mam wiedzy w tym zakresie. Natomiast może mieć wpływ na brzmienie wydechu - w GTI na seryjnym wydechu lekki basik przy dużym obciążeniu motoru, na przelotowym z końcowym Remusem to już W(arcy)R(ycy)C(escy)