Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
KonradS

Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD

Post autor: KonradS »

Witam.

Mam problem z pompą wtryskową bosch jest to peugeot 405 ale to chyba ta sama bądź podobna co w 205.
Silnik ma zbyt wolne obroty gdy jest zimny.
Przyśpiesza na szybsze obroty po paru sekundach...
Według mnie po odpaleniu po chwili powinien zwalniać a tu jest na odwrót..
Gdy rano go odpalam mam małą czkawkę i muszę dodać na chwilę odrobinę gazu aby zaczął równo pracować. Słyszałem o jakiejś lince która jest podłączona do termostatu i zwalnia obroty gdy silnik się nagrzewa...
Będę wdzięczny jeśli ktoś mi wytłumaczy co mogło się zepsuć i co wymienić aby było ok.
Piszę na tym forum ponieważ nasze forum 405 już chyba nie istnieje :(

Pozdrawiam
fatoom15
Junior
Posty: 102
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 4:56 pm
Posiadany PUG: 406 '98 1.9TD Break, 309 '91 1.9d
Numer Gadu-gadu: 1158532
Lokalizacja: Wadowice

Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD

Post autor: fatoom15 »

sam sobie odpowiedziales na pytanie.
linka od pompy wtryskowej (konkretnie krótka, mała i o małym skoku dźwigienka) jest polaczona z termostatem.
owa dźwigienka jest odpowiedzialna za podawanie dawki rozruchowej na pompę gdy silnik jest zimny.
zresztą bylo juz o tym na forum.
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD

Post autor: domel »

Nie wiem jak u ciebie ale w 205, masz przy termostacie linkę idącą do pompy wtryskowej.
Gdy odpalasz zimny silnik, linka się lekko naciąga i podnosi obroty silnika.W miarę ocieplania się silnika i termostatu linka nie podnosi już obrotów.
Wg, mnie u ciebie jest wszystko ok, no chyba że masz obroty biegu jałowego zbyt niskie czyli można lekko podkręcić.
Mówisz po odpaleniu trzeba gazu, aby lepiej zaczął chodzić ?
Może jedna, dwie świece żarowe nie grzeją i na początku nierówno chodzi puki gary nie zaklekotają na dobre ;)
KonradS

Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD

Post autor: KonradS »

Świece wymienione były zaraz po zimie w ubiegłym roku na NGK 43 zł sztuka podobno najlepsze.
Da się sprawdzić świece bez ich wyciągania ?
Może w jakiś sposób miernikiem ?
Słyszałem że można odłączyć listwę i dotykać je + podobno jak są dobre to iskrzą. Ciężko będzie wyciągnąć tą za pompą wtryskową ponieważ mam u góry intercoller :-/ linka idąca do termostatu od pompy jest identyczna jak w 205 lecz uważam, że mechanizm odpowiedzialny za jej naciąganie szwankuje ponieważ po ok 10 s naciąga linkę lub czasami wcale. Zacznę od wymiany tylko nie wiem jak tą cześć w ogóle nazwać ? Silnik ma problem z równą praca przez ok 5 sekund... po tym czasie zaczyna równo, ładnie pracować i dopiero po chwili obroty sie zwiększają.
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD

Post autor: 205MI16 »

świece żarowe możesz sprawdzisz w sposób, który opisujesz jednak to da odpowiedź czy nie są spalone - odpowiedź czy prawidłowo grzeją otrzymasz tylko po wyjęciu

zablokuj dźwignię zimnego rozruchu np bardziej napinając linkę lub poproś drugą osobę o pomoc i przetestuj rano jak będzie odpalał
KonradS

Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD

Post autor: KonradS »

Naciągnąłem linkę odpala lepiej ale to nie to samo chyba jednak to świece padły i nie pracuje na wszystkich cylindrach i ta czkawka spowodowana jest tym że niema siły kręcić wszystkimi gdy dodaje gazu jest mu lżej i pozostałe odpalają po którymś obrocie.
Zawiodły mnie świece NGK są prawie nowe...
Nie mniej jednak linka która idzie do termostatu nie naciąga się wogóle i wypadałoby coś z tym zrobić. Wie ktoś jak się nazywa ta cześć odpowiedzialna za to?
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD

Post autor: domel »

Świece najprościej sprawdzić jakimś multimetrem.
Odłączasz kable i sprawdzasz rezystację między świecą i masą silnika. Jak jest mało tzn 1-3 omy to ok. Spalona świeca nie będzie miała rezystancji i multimetr nic nie pokaże. Zepsute świece są najczęściej zupełnie przepalone.
Można też wziąść jakąś żaróweczkę np. 12V/5W, podpiąć do akumulatora przez każdą świecę po kolei (świeca szeregowo z żarówką). Jak żarówka świeci to dana jest świeca.

Niektóre świece się przepalają dosłownie po pół roku, więc nic w tym dziwnego.
ODPOWIEDZ