silnik 306 2l 16v do 205

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: d_ARC »

Zrobisz jak zechcesz. Ale pamiętaj, że mówimy o parametrach fabrycznych silników. 405 jest ok 200kg cięższe od 205 (pi razy dzwi na samej wadze 20KM mniej), poza tym nie wiesz w jakim stanie był motor w Pugu i jak wykręcony był Eclipse, że o umiejętnościach driverów nie wspomnę :P

Obiektywnie patrząc bardziej miarodajna jest analiza moc/masa/charakterystyka i parametry silnika niż subiektywne wrażenie po wyścigu 2 aut o których stanie i modyfikacjach niewiele wiesz.

Poza tym weź pod uwagę własności jezdne auta po przeróbce. Nie bez powodu w większości swapowanych 205 jest Mi16, nie S16. Co do potencjału miga - umów się ze Stefem na jazdę próbną, zobaczysz co potrafi "stara konstrukcja" inżynierów PSA :mrgreen:

Na "+" S16 klasyczny żeliwny blok jeśli będziesz uturbiał i chcesz sporo dmuchnąć w suszarkę i lepsze smarowanie (w Mi koszt poprawy fabryki to max 500PLN). Jak dla mnie z S16 to tylko XU10J4RS z 306 GTI6 z fabryczną sześciobiegową skrzynią, ale to już biały kruk i kosztuje krocie :D

A porównanie silników atmosferycznych do turbo, szczególnie T16, jest delikatnie mówiąc nie na miejscu 8)7 Choć jeśli zbudujesz 205 T16 to pielgrzymki klubowiczów z całej Polski masz jak w banku _O_
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: stef »

tomek205xs pisze:słuchajcie silnik mi 16 w 405 to żaden demon prętkości byłem światkiem wyścigu 405mi z eclipse to mi dostaje baty a mają te same moce 150km z czego nie byłem zadowolony .da mnie ten silnik nie jeżdzi jak powinien 2l od t -16 to jeżdzi 2l 8v turbo ,306 s13 2l 16 tam czuć tą moc jak ktoś oposiada 405 mi-16 który wygra zmitshubuschi to zmienie zdanie nie przekonuje mnie konstrukcia miga
Hehe coz za argumentacja :D Nie chce mi sie Ciebie juz wiecej poprawiac. Widac, ze posiadasz znikoma wiedze na ten temat.

Jak zrobisz tego demona S13 8)7 a nawet turbo z checia stane z Toba na kresce! To bedzie dla Ciebie najlepsze porowanie motorow

Dobrze, ze jestes przekonany co do wyzszosci konstrukcji S16, tym wieksze bedzie Twoje zaskoczenie podczas konfrontacji z mi16
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: Banita »

A w ogole, to co Was to ochodzi? Chce wstawiac s16, to niech to robi, zapytal o opinie, to je uzyskal. Nikt Wam przeciez nie placi za to, by z fundamentalistyczna zacietoscia przekonywac do wyzszosci mi16 :W
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: d_ARC »

Hehe Banita mylisz się - uważam, że XU10J4RS z oryginalną skrzynią z 306 GTI6 jest lepsze od miga :P
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: Banita »

No nie wiem nie wiem... zalatw mi taka skrzynie to sprawdze czy aby 8v nie jest szybsze... :twisted: :P
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: Archer »

Panowie niema rozwiązań idealnych , ale fakt że nie wydawał bym opini o silnikach na podstawie jakiegoś wyścigu o którym niewiele wiadomo (można znaleźć na youtube malacza co tłucze Carere więc co 650 cm z jego silniczka jest lepsze ?)
S16 to nowszy silnik fakt i tez się wpakuje do 205.
Stef czekamy na wykresik , jak zapomnisz to za kare na nastepny wyścig na torze bedziesz jechał na 6 letnich oponach dębicy !!! :mrgreen: 8)7 ( jak sie nie rozlecą przy zakładaniu )
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
tomek205xs
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 09 gru ndz, 2007 1:34 pm
Posiadany PUG: 205,607 i 204 do renowacji
Numer Gadu-gadu: 11742332
Login tlen: tomek205xs

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: tomek205xs »

stef pisze:
tomek205xs pisze:słuchajcie silnik mi 16 w 405 to żaden demon prętkości byłem światkiem wyścigu 405mi z eclipse to mi dostaje baty a mają te same moce 150km z czego nie byłem zadowolony .da mnie ten silnik nie jeżdzi jak powinien 2l od t -16 to jeżdzi 2l 8v turbo ,306 s13 2l 16 tam czuć tą moc jak ktoś oposiada 405 mi-16 który wygra zmitshubuschi to zmienie zdanie nie przekonuje mnie konstrukcia miga
Hehe coz za argumentacja :D Nie chce mi sie Ciebie juz wiecej poprawiac. Widac, ze posiadasz znikoma wiedze na ten temat.

Jak zrobisz tego demona S13 8)7 a nawet turbo z checia stane z Toba na kresce! To bedzie dla Ciebie najlepsze porowanie motorow

Dobrze, ze jestes przekonany co do wyzszosci konstrukcji S16, tym wieksze bedzie Twoje zaskoczenie podczas konfrontacji z mi16
Awatar użytkownika
tomek205xs
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 09 gru ndz, 2007 1:34 pm
Posiadany PUG: 205,607 i 204 do renowacji
Numer Gadu-gadu: 11742332
Login tlen: tomek205xs

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: tomek205xs »

witam widzę że poruszyłem niezly temat swoją w trakcie odnowy 205 2l 16v niektórzy próbują tu udowodnić że silnik mi-16 jest lepszy od tego co wkładam i że 405 mi 16 daje sobie radę z eklipse o którym wspomniałem. Lubię auta peugeota sam posiadam 3 szt ale fantazia niektórych ponosi ,porównują poprzerabiane 205 na maxa z seryinym eclipsem 150km I hcą żeby się ścigał z 205 Stefa jakie to porównanie 8)7 koledzy byłem na wyścigach ulicznych i widziałem trochę walk tego auta tymbardziej że auto mitshubishi jest mojego kolegi z pracy i nie jest poprzerabiane tylko seria Sam osobiście startowałem 3l 220km 607chodż wiem że to auto nie nadaje się do tego typu wyścigów i wygrywam z eclipsem długość samochodu a mondżenie się że ktoś ma lepszą 405 mi 16 i wygra z seryinym eclipsem z chęciom bym zobaczył. .myślę że moja wiedza jes trochę większa niż tu co poniektórych pracuje jako mechanik 14 lat problemów z peugotami trochę rozwiązałem i nieraz trafiają do mnie auta fanów co mieli po 30szt 205 to płakać się chce co oni wyprawiają niedługo zarzuce wam trochę foto odnawianej moiej 205 2l 16v .nie jestem za japończykami czy helmutami od kilku lat jeżdżę peugeotami znam je dosyć dobrze pomimo że pracuje teraz w mercedesie :( jak ktoś chce zmieżyć z eclipse 405mi seryinym z chęciom popatrze jak wygrywa a ni tylko piszecie jakieś baiki. 8)7 pozdrawiam fanów terz do nich nalerzę PSA GÓRĄ _O_
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: DJPreZes »

PSA górą, ale Mi16 też górą ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: Banita »

Ja sie moge zmierzyc z eclipse 1.9 8v -juz przerabialem takiego. 1 w te czy we wte... :wink:

Fakt faktem -405 mi16 jezdza... slabo i tez nie wiem czemu.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: d_ARC »

tomek205xs pisze:niektórzy próbują tu udowodnić że silnik mi-16 jest lepszy od tego co wkładam i że 405 mi 16 daje sobie radę z eklipse o którym wspomniałem
Nie do końca :) Raczej dlaczego zazwyczaj migacz jest lepszym rozwiązaniem do 205 i dlaczego 405Mi16 może nie dawać rady japończykowi :P

A swoją drogą, przy całej sympatii do uzytkowanych przeze mnie francuzów, duży szacunek dla skośnookich inżynierów za osiągi silników 8) Jednego takiego Civica 1,6VTI 160KM nawet bym sobie kupił :mrgreen:
Awatar użytkownika
ePiotr
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 16 paź czw, 2003 12:09 am
Posiadany PUG: Peugeot 205
Lokalizacja: polska

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: ePiotr »

heh...majster ale zamieszania narobiłes tym tematem :P co do tego wyscigu MI-16 kontra ECLIPSE to moge potwierdzić ze tak było bo to było moje MI16 i ja nim jechałem :? MI-16 silnik w stanie OK zagazowane,ECLIPSE bez gazu stan silnika tez OK,kierowca ECLIPSE doswiadczony w wyscigach ulicznych a ja D..Ato był moj pierwszy raz :oops: (przy pierwszym starcie prawie kapcia spalilem 8)7 kiedys na rowerze to sie sciagalem hihi...opony w migu 195(do palenia dobre) hihi... a w ECLIPSE 205 lub 215 nie pamietam(do startu zeby nie palic gumy o niebo lepsze)a caly wyscig to kilkaset metrow na prostej ze startu takie sa fakty,wiec ECLIPSE wygral,teraz M****n zalozyl w nim gaz(sekwencja) a ja przerobilem zasilanie lpg na blosa(auto chodzi o niebo lepiej) jak kupie lepsze oponki i troche potrenuje to moze znow sie przejedziemy na spalarnie 8)7 :wink: :W
...kalendarzyk małżeński=ruletka watykańska...
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: krzycho-g »

chyba tu jest jasna sprawa prawda ? Eclipse bez eLPiGi a mi16 a i owszem. Ci ebani gaziarze montują takie gówna w samochodzie z w mi16 ze 160 km zostaje moze 120...zresztą sama konstrukcja filtra z przepływką daje takie a nie inne mozliwosci ze cały silnik zasila mikserek o srednicy 25 mm co jest znacznie mniejszą wartoscią niż jedna z dwóch przepustnic w migu...

silnik s16 jest z jednej strony doskonalszy technicznie, s drugiej strony tak ciezki ze jego osiągi zabija jego własna masa (ePiotr dobrze wie bo kiedyś go dźwigał...to jest jakaś masakra..silnik jest cieższy prawie 40 kg)...ideałem byłby silnik Mi16 z czapą i sterowaniem od S16...

ja na silniki "japońskie" jestem ciety bo kto je rozbierał i przyrównywał do francuzów to wie jak bardzo niedokładnie wykonane sa te silniki...honda reklamuje swoje zajebiste 160 km z 1.6 tyle ze jeszcze nikt na hamowni tyle nie miał (zresztą zaden moto hondy nie osiągnał jeszcze wyniku katalogowego na hamowni stąd honda w wyscigasz stocków nie liczy sie)....a migi niejednokrotnie pokazywały po 165-167 km na hamowni...
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
Awatar użytkownika
ePiotr
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 16 paź czw, 2003 12:09 am
Posiadany PUG: Peugeot 205
Lokalizacja: polska

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: ePiotr »

krzycho-g pisze:chyba tu jest jasna sprawa prawda ? Eclipse bez eLPiGi a mi16 a i owszem. Ci ebani gaziarze montują takie gówna w samochodzie z w mi16 ze 160 km zostaje moze 120...zresztą sama konstrukcja filtra z przepływką daje takie a nie inne mozliwosci ze cały silnik zasila mikserek o srednicy 25 mm co jest znacznie mniejszą wartoscią niż jedna z dwóch przepustnic w migu...

silnik s16 jest z jednej strony doskonalszy technicznie, s drugiej strony tak ciezki ze jego osiągi zabija jego własna masa (ePiotr dobrze wie bo kiedyś go dźwigał...to jest jakaś masakra..silnik jest cieższy prawie 40 kg)...ideałem byłby silnik Mi16 z czapą i sterowaniem od S16...

ja na silniki "japońskie" jestem ciety bo kto je rozbierał i przyrównywał do francuzów to wie jak bardzo niedokładnie wykonane sa te silniki...honda reklamuje swoje zajebiste 160 km z 1.6 tyle ze jeszcze nikt na hamowni tyle nie miał (zresztą zaden moto hondy nie osiągnał jeszcze wyniku katalogowego na hamowni stąd honda w wyscigasz stocków nie liczy sie)....a migi niejednokrotnie pokazywały po 165-167 km na hamowni...
hehe...a ten silniczek z s16 to od Ciebie,naszykowany czeka na wrzucenie do puga :Y :Y :Y
...kalendarzyk małżeński=ruletka watykańska...
Awatar użytkownika
tomek205xs
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 09 gru ndz, 2007 1:34 pm
Posiadany PUG: 205,607 i 204 do renowacji
Numer Gadu-gadu: 11742332
Login tlen: tomek205xs

Re: silnik 306 2l 16v do 205

Post autor: tomek205xs »

muszę trochę tu pomieszać bo trochę też się znam ,z ePiotrem robimy belkę w migu i na wiosnę kontraktujemy wyścig z eclipse nie może tak zostać że japońsko amerykański autobus wygrywa z koncernem psa i się śmieje. a jak nie mi 16 to myślę że moja 205 2l 16v nie zostawi na nim suchej nitki. mi 405 może mieć ciężko ze względu na jego wagę bo ta jego ruina chodzi nieżle obskoczył na zlocie wszystkie eclipsy w swoiej klasie. moja 607 3l 220km ledwo sobie daję radę więc trzeba tu dobrych przeciwników z koncernu psa.nie można go lekceważyć ePiotr też wie o kim mówię Więc te wypowiedzi że 205 mi 16 tak chodzi mogą tu się niezdać ,ten kolega jeżdził 205mi i nie powaliła go powiedział żę może się ścigać więc na wiosnę możemy zrobić mały wyścigi z dobrymi wozami ze stajni psa. pozdrawiam fanów i oczywiście PSA górą
Zablokowany