Paliwo w oleju--Pomocy
- adik1
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2005 10:54 pm
- Posiadany PUG: Był 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 11559478
- Lokalizacja: Tychy
Paliwo w oleju--Pomocy
Witam. Mam problem z powiększającym się stanem oleju w silniku. 1.1 na wtrysku.
Dodam że pali ok.10/11 litrów/100km.
Jaki jest powód i jak go usunąć.
Dodam że pali ok.10/11 litrów/100km.
Jaki jest powód i jak go usunąć.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
przedmuchy paliwa
powod... zuzyte pierscienie
powod... zuzyte pierscienie
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
rada: jeździć na max. obrotach, najlepiej na odcince. przepalając w ten sposób paliwo nie będzie zwiększać się stan oleju.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
tylko ze rozrzedzony olej gorzej trzyma cisnienie, smaruje, chlodzi i moze byc kabuum
jak cos to mam 1,4 jeszcze gdzies w czesciach to bedziesz mogl sobie go zrobic
jak cos to mam 1,4 jeszcze gdzies w czesciach to bedziesz mogl sobie go zrobic
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Moze byc tez tak, ze ktorys czujnik nawala i leje paliwem, gdy auto jest zimne. Wtedy tez paliwo sie nie spala, tylko splywa po tulejach do miski.
- PAWLACZYSKIS
- Junior
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 sty sob, 2008 7:52 pm
- Posiadany PUG: 205|1.4XY7|'89r
- Numer Gadu-gadu: 6209054
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Tak przy okazji. Mierzyłem dzisiaj ciśnienie na cylindrach i wyszło mi coś takiego:moralez pisze:przedmuchy paliwa
powod... zuzyte pierscienie
Co o tym myślicie? Jaka powinna być wartość nominalna? Przy jakich wartościach pojawiają się przedmuchy?
http://www.PAWLACZYSKIS.205.pl - mój GREEN .
- PAWLACZYSKIS
- Junior
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 sty sob, 2008 7:52 pm
- Posiadany PUG: 205|1.4XY7|'89r
- Numer Gadu-gadu: 6209054
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
No to fajnie Przynajmniej w tej kwestii moja 205tka mnie pozytywnie zaskoczyła Ale tak z ciekawości przy jakim ciśnieniu zacznie się robić nieciekawie?
http://www.PAWLACZYSKIS.205.pl - mój GREEN .
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Mozna przyjac, ze silnik, ktory ma mniej niz 10-11 nadaje sie do remontu.
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Ciśnienie sprężania niewiele ma do sprawności silnika, oczywiście w silnikach użytkowych takie wartości być powinny ale im bardziej usportowiony/podrasowany motor tym ciśnienie może byc niższe a sprawność i moc wyższa. wynika to z zastosowanego wałka rozrządu.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Zgadza sie -im dluzsze wspolotwarcie, tym nizsza wartosc uzyskamy, ale nie sadze, zeby kolega mial taki walek
- PAWLACZYSKIS
- Junior
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 sty sob, 2008 7:52 pm
- Posiadany PUG: 205|1.4XY7|'89r
- Numer Gadu-gadu: 6209054
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Też nie sądzę Wałek jest stock'owy i punktem odniesienia powinny być wartości nominalne.
http://www.PAWLACZYSKIS.205.pl - mój GREEN .
- adik1
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2005 10:54 pm
- Posiadany PUG: Był 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 11559478
- Lokalizacja: Tychy
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Dzięki za obfitą odpowiedz. Myślałem nad pierścieniami. Najlepsze w tym jest to że do temperatury ok 80 stopni silnik nie wchodzi na obroty płynnie tylko tak jak by go zalewało a wolne obroty żędu 600/900nim, potrafi nawet zgasnąć. Powyżej 80 stopni igła, wolne obroty ok 900min. reakcja na gaz natychmiastowa. Nie to auto.
Co do wymiany silnika to nie na 1.1 ani 1.4. Mało mocy. Najlepiej 1.9 TD.
Co do wymiany silnika to nie na 1.1 ani 1.4. Mało mocy. Najlepiej 1.9 TD.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
trochę mija sie to z prawdą...Banita pisze:Mozna przyjac, ze silnik, ktory ma mniej niz 10-11 nadaje sie do remontu.
jeśli silnik ma rozbieżności większe niż 1 na poszczególnych cylindrach - przy prawidłowo ustawionych zaworach to kwalifikuje sie do remontu.
Co do pomiaru ciśnienia warto robić to na 2 sposoby
- na sucho czyli standardowy pomiar
- na mokro po pomiarze standardowym wstrzykujemy do cylindrów po kilka gram oliwy zakręcamy rozruchaczem kilka obr. aby rozprowadziło oliwę po tulejach i mierzymy jeśli powstają rozbieżności między pomiarem suchym a mokrym i są duże to na 100% pierścienie sie kończą - jeśli pomiary są prawie identyczne a wskazania zbyt niskie - występuje nieszczelność na zaworach
jeśli wskazania są ok to wiadomo
Co do paliwa w oleju - bardzo często może to występować przy źle ustawionych zaworach - za małe ciśnieni i może nie dopalać
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Mozesz mi wyjasnic w jaki sposob mija sie to z prawda? Rozszerzyles, to co napisalem, ale tego nie podwazyles.