turbina ?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

turbina ?

Post autor: adidj »

czy ktos sie orientuje jakie sa koszta takiej turbiny i podstawa :arrow: gdzie mozna ją kupic :?:
dodatkowo co jeszcze trzeba zakupic aby ja zamontowac dodam ze nie chodzi mi o jakies tam sciganie sie ale poprostu o zwiekszenie mocy (dla mnie to jeszcze zagadka bo nie mialem takiego USTROJSTWA)
peugeot 205 a zarazem audi B3
BubuPN

Post autor: BubuPN »

samochód możesz uturbić w każdej firmie zajmującej się tuningiem mechanicznym lub przygotowywaniem samochodów do rajdów, nie wiem jak wygląda z kosztami, ale już kiedyś w poście na ten temat mówiono, że są spore, bo najpierw trzeba silnik przygotować na przyjęcie turbiny no i później jeszcze jakoś ją zamontować, ogólnie za koszt uturbiania możesz kupić sobie jeszcze jednego puga :wink:
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: niedobrze
peugeot 205 a zarazem audi B3
BubuPN

Post autor: BubuPN »

ano niedobrze, też myślałem kiedyś nad turbinką, ale ceny są zabójcze :cry:
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

widzialem to foto u globusa wiec tak sobie pomyslalem zeby sie dowiedziec co i jak ale skoro ceny nas zabijają to nie ma sensu sie w to bawic :( :(
peugeot 205 a zarazem audi B3
Lars

Post autor: Lars »

Jest kilka opcji.

Soft turbo - opcja tania (sam robisz w garażu):

Turbawka ze szrotu od jakiegoś diesla (mala) plus regeneracja - ok. 1000 PLN.
Sam przerabiasz kolektor (spawanie w argonie)
Rurki, obejmy, coś sterującego wtryskiem - ok. 1000 PLN.
Zawory uzywane - jak się sprężysz i poganiasz po szrotach to znajdziesz za 200 PLN.
Wystrojenie - niestety, jedziesz do firmy i bulisz od 1200 w górę...

Całość daje Ci BEZPIECZNĄ możliwość zadmuchania 0,3 bara i silniczek powinien wytrzymać bez zmiany dołu.

A opcje pozostałe to przede wszystkim odprężenie silnika i wyważenie układu korbowego a później kompletny kit Turbo (dmuchawka, zawory, kolektor, IC i komp sterujący). Ceny takich zabaw w polskich firmach tuningowych zaczynają się od 8000 PLN i nie mają górnej granicy.

Jak pisali koledzy - lepiej kupić coś innego mocnego :)
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

no to fakt lepiej kupic cosik mocniejszego :) no nic tyle czekalem na okazje to i jeszcze poczekam az cosik sie trafi godnego uwagi :D
peugeot 205 a zarazem audi B3
BubuPN

Post autor: BubuPN »

0,3 bara to się chyba nawet nie poczuje :(
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

A ile ty bys chcial tam wdmuchnac? 3 bary :?: :!:
Jasne ze poczujesz 0,3 bara.
Sprezarki standartowo instalowane w "cywilnych" samochodach przewaznie nie przekraczaja 1 bara, z tego co sie orientuje to jest 0,6 - 0,8 bara.
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Lars

Post autor: Lars »

Dokładnie tak jak mówi Ninja. 0,3 bara poczujesz ale moge tylko powiedzieć, że aż kusi, żeby podkręcić... i koło się zamyka... 8)
Awatar użytkownika
Demo84
Junior
Posty: 155
Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
Numer Gadu-gadu: 3082188
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Demo84 »

adidj pisze:no to fakt lepiej kupic cosik mocniejszego :) no nic tyle czekalem na okazje to i jeszcze poczekam az cosik sie trafi godnego uwagi :D
No własnie tak pomyslałem i kupiłem turbine a samochód dostałem gratis, no i wyszło mnie 2 razy taniej jak sama instalacja TURBO, wiec radze poszukać mocnego samochodu niz przerabiać :D Co do cisnienia to mam ustawione 0.9 bara, a max da sie do 1.25 bara.

Chociaz w instalacji soft nie moc jest wazna ale moment obrotowy i np. 0.3 bara dało by sie odczuć w elastyczności i przyspieszeniu.
Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"

--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
ODPOWIEDZ