Wymiana osłony przegubu - pomożecie ?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Ferguss

Post autor: Ferguss »

Bez OT
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

I jak wymieniłeś już osłonkę?
krzycho

Post autor: krzycho »

wymieniłem wczoraj - poskładałem z oryginalnym smarem i teraz jest super - ubyło sporo różnych dźwięków ;-)
A tak wogóle przed pójściem do sklepu warto zmierzyć średnicę osłony oraz zobaczyć ile rowków ma przegub na sobie bo jest z 20 rodzajów osłon o różnych średnicach z rowkiem i bez. Na poczatku kupiłem niby do tego modelu i była za duża i bez rowka. W końcu doświadczalnie dobraliśmy osłone która według katalogów pasuje do 205 1.6 Automat ;-). Była 2 mm za mała ale bez problemu dała sie naciągnąć bo kupiłem dobrej firmy (Sasic)
Awatar użytkownika
pawlos23
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 10 paź pn, 2005 11:59 pm
Posiadany PUG: 306 Kombi
Numer Gadu-gadu: 1974065
Lokalizacja: Olsztyn Kopenhaga

Post autor: pawlos23 »

witam
nie tak dawno wymieniałem osłone na półośce po 3 miesiącach intensywnej jazdy rozleciała się i cały smar najnormalniej w świecie wyleciał został tylko kurz i piach :(

mam pytanie odnośnie wymiany
gdy już założe osłone na półoś to mam ją zacisnąć gume bardziej rozciągnietą czy zciągniętą na półosi?
bo mysle ze to ma jakies znaczenie żeby podczas jazdy zabardzo nie pracowała.

No i firma? jakiej firmy zastosować osłone żeby co chwile tego nie napraciać???
http://www.pawlos23.205.pl
205 GT Leżak 1.4 XY8 teraz 306 Kombi
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

zacisnąć ją należy w tych samych miejscach co była...lepiej jak jest mniej naciągnięta...
Polecam SASIC - super mają produkty...
w komplecie też jest smar...i chyba opaski...
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Post autor: grzechuuu205 »

hmmm obszerny post ale żadnych rewelacyjnych konkretów tu nie widze... Krzycho: miały być fotki..;) a ich ni ma:P w którym miejscy mam odkręcić tą półośke ile tam jest śrub i wogóle... troche konkretów a nie tylko ze ja wymieniłem tyle i tyle miechów temu i nadal chodzi.. fajnie spoko ale jak to sie dokładnie robi?::> krok po kroku..;)

Dodano po 3 godzinach 48 minutach:

wiec jak to sie robi po kolei? :D
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Wymieniam gumę przegubu zewnętrznego. Półoś wyciągnięta i przegub wewnętrzny rozebrałem. W środku trójnik, igiełki i łożyska.

Jak teraz założyć nową gumę - osłonę przegubu ? Ściągnąłem pierścień zegera. Czy teraz mam ściągnąć ten cały trójnik z łożyskami, czy odkręcam go czy jak to zrobić ? bo chyba nie da się przeciągnąć nową gumę przez ten trójnik z łożyskami ?


Druga sprawa, że przy okazji wymieniam łożysko półosi. Jak to cholerstwo ściągnąć z półosi ? i czy dobrze widzę że tam jest taka tulejka na półosi obok łożyska dociskająca lożysko (pierścień wewnętrzny pozostał na półosi przy wybijaniu). i jak z powrotem wkładać w półoś i w podporę ? Czy mam wbić łożysko w podporę a potem wbijać półoś w to ?
Prosze o szybka odp, bo po południu muszę już działać w garażu ;)

Przy wyjmowaniu najwięcej zabawy miałem z wyciągnięciem sworznia wachacza i wyciągnięciu dłuższej półosi, a dokładnie łożyska. Ponad pół godziny, aby wyciągnąć półoś (wybić z łożyskiem ) i drugie tyle na wybicie końcówki łożyska co siedziała w gnieździe.

Ps.No właśnie gdzie te fotki ? Mam rozbebeszone półosie to może zrobię jakieś foty
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Dzięki za ta masę odpowiedzi :lol:
Jakoś sobie poradziłem. Ten trójnik zablokował się na wieloklinie i trzeba było trochę postukać, aby zszedł.
A łożysko to najpierw lekkie nacięcie szlifierką kątową i rozwalanie łożyska przecinakami i młotkiem. Potem w szczelinę gdzie było łożysko włożyłem kawał płaskownika i w imadło. Z pomocą znajomego wybiliśmy to młotem.
Wbijanie nowego łożyska za pomocą solidnego klucza oczkowego 30.
Potem wszystko złożyłem do kupy, tylko coś opaski za małe były i trzeba było kupić większe. Za jednym zamachem zmieniłem 2 osłony gumowe (ciężko dostać taki oryginalny jak był z wąskim wcięciem na rowek w przegubie), łożysko i simmering półosi. Trochę pracy było.
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Wymiana osłony przegubu - pomożecie ?

Post autor: domel »

Ps. Jakie gumy do przegubów są dobre ? Bo mnie cholera bierze, wymieniłem w marcu, przejechane raptem 13 tyś a już jest mała dziurka i smar lekko wycieka.
Za chwile będzie trzeba wymieniać. Dodam że miałem spidan i jak widać jest do dupy :(
ktoś wie jakie osłony zakładają w fabryce ? bo one chyba mają trwałość conajmniej parę lat.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Wymiana osłony przegubu - pomożecie ?

Post autor: Banita »

Spidan jest jedna z najlepszych firm produkujacych manszety, a dziury nie robia sie z niczego -najwyrazniej masz albo zle ustawiona maglownice i w jedna strone mocniej skreca, albo miales pecha i trafiles na szklo/inny ostry przedmiot.
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Wymiana osłony przegubu - pomożecie ?

Post autor: domel »

Z tego co wiem maglownica dobra, nigdy nie było z nią problemów, nic nie czuć przy skręcaniu. Opon nie zdziera itp.Luzów na drążkach nie ma.
Może rzeczywiście jakiś pech chodź pęknięcie jest wzdłuż w tym zagłębieniu gumy i wątpie, że tak ładnie i równo w zagłębieniu zrobił kamyczek czy szkło.
Chyba, że jakimś sposobem można źle założyć tą manszetę (tylko jak ? bo ja normalnie założyłem).
Awatar użytkownika
owca200
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 30 sty śr, 2008 9:31 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.8 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Pilicy

Re: Wymiana osłony przegubu - pomożecie ?

Post autor: owca200 »

U mnie jest problem że przecina mi sie osłona przegubu przy pełnym skręcie :evil: . zawsze tak samo wymieniałem już kilka razy te gumy i zawsze to samo. i kleiłem masą gumową w tubce jak sylikon i zawsze w tym samym miejscu i widze że znów mnie to czeka 8)7 bo jest cała mokra od smaru. naj dłużej wytrzymalo jak dałem podwujna ilosc smaru do przegubów bo był jak by napuchnięty.
owca200
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Wymiana osłony przegubu - pomożecie ?

Post autor: Banita »

Promien skretu w obie strony jest taki sam?
Awatar użytkownika
owca200
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 30 sty śr, 2008 9:31 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.8 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Pilicy

Re: Wymiana osłony przegubu - pomożecie ?

Post autor: owca200 »

Przecina mi się osłona przegubu tylko z lewej strony. oglądałem przegub po wymontowaniu i nic nie widać żeby coś wystawało luzu też nie ma. Wcisnę przez dziurę w gumie smar i zakleję.
owca200
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Wymiana osłony przegubu - pomożecie ?

Post autor: Banita »

No to faktycznie jednoznacznie odpowiedziales na moje pytanie :roll:
ODPOWIEDZ