Obniżanie belki.

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Obniżanie belki.

Post autor: Banita »

Drazki nie sa przymocowane do nadwozia... Z jednej strony jest nakretka na klucz 13, a z drugiej zaslepka.
Awatar użytkownika
PAWLACZYSKIS
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 05 sty sob, 2008 7:52 pm
Posiadany PUG: 205|1.4XY7|'89r
Numer Gadu-gadu: 6209054
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Obniżanie belki.

Post autor: PAWLACZYSKIS »

Ja nie miałem zaślepki tylko śrubę 8mkę na klucz torx. Z drugiej strony chyba rzeczywiście jest nakrętka...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Obniżanie belki.

Post autor: Banita »

ta 8 to zaslepka wlasnie -tylko do tego jest.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Obniżanie belki.

Post autor: cyborg »

?? Jak to tylko do tego? Drazek jest z jednej strony mocowany nakretka nakrecana na szpilke (umozliwiajaca pewna regulacje rozstawu lap wahaczy), a z drugiej strony za pomoca sruby M8 z lbem stozkowym na klucz torx, to nie jest zaslepka tylko normalna sruba ktora z drugiej strony musi byc naprawde dobrej klasy poniewaz trzyma w kupie wahacz (i kolo) poprzez drazek razem z reszta belki..
Zaslepki to sa plastikowe w lapach stabilizatora-moze z tym ci sie pomylilo
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Obniżanie belki.

Post autor: Banita »

Mylisz sie -nakretka 13 umozliwiajaca regulacje? Dobre sobie. Wyobraz sobie co by sie stalo, gdyby byl tam luz. Z drugiej strony jest zaslepk, bo drazek jest wbity (dobity do rantu) i zeby sie nie wysunal, po drugiej stronie jest wlasnie owa 13.

Zaslepka jest po to, zeby gwint ine skorodowal i mozna bylo cos wkrecic w drazek i go wybic, bo innego sposobu demontazu nie ma.
Awatar użytkownika
PAWLACZYSKIS
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 05 sty sob, 2008 7:52 pm
Posiadany PUG: 205|1.4XY7|'89r
Numer Gadu-gadu: 6209054
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Obniżanie belki.

Post autor: PAWLACZYSKIS »

cyborg pisze:?? Jak to tylko do tego? Drazek jest z jednej strony mocowany nakretka nakrecana na szpilke (umozliwiajaca pewna regulacje rozstawu lap wahaczy), a z drugiej strony za pomoca sruby M8 z lbem stozkowym na klucz torx, to nie jest zaslepka tylko normalna sruba ktora z drugiej strony musi byc naprawde dobrej klasy poniewaz trzyma w kupie wahacz (i kolo) poprzez drazek razem z reszta belki..
Zaslepki to sa plastikowe w lapach stabilizatora-moze z tym ci sie pomylilo
Sory Banita ale kolega ma tu 100% racji. Myślałem, że to u mnie jest coś nie tak, ale wygląda na to, że jest nas co najmniej dwóch którzy w ten sposób mają rozwiązaną budowę belki...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Obniżanie belki.

Post autor: Banita »

Albo nie rozumiecie jak to dziala :)
Jakos nie czuje dzis misjonarskiego powolania, wiec nie bede na sile udowadnial- wierzcie w co chcecie.
Awatar użytkownika
PAWLACZYSKIS
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 05 sty sob, 2008 7:52 pm
Posiadany PUG: 205|1.4XY7|'89r
Numer Gadu-gadu: 6209054
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Obniżanie belki.

Post autor: PAWLACZYSKIS »

Przekonają Cię zdjęcia? :D
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Obniżanie belki.

Post autor: Banita »

Pokaz :wink:
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Obniżanie belki.

Post autor: cyborg »

Banita, albo to ty nie rozumiesz dzialania belki albo masz jakas dziwnie nietypowa (w co nie wierze). Jesli dalej upierasz sie przy swoim to wykrec sobie owe "zaslepki" i wyjmij podkladki z otworem mimosrodowym a nastepnie pojezdzij przez pare minut po zakretach-przez ten czas gwint ci nie skoroduje :) Zdziwisz sie jak ci sie wahacze wysuna :)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Obniżanie belki.

Post autor: moralez »

Banita pisze:Albo nie rozumiecie jak to dziala :)
Jakos nie czuje dzis misjonarskiego powolania, wiec nie bede na sile udowadnial- wierzcie w co chcecie.
obawiam sie ze jest 3:0..... dla nich bo u mnie bylo tak jak pisze cyborg i potwierdza pawlaczyskis 8)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Obniżanie belki.

Post autor: Banita »

Racje macie. Nie mam pojecia czemu ubzduralo mi sie, ze otwor w wahaczu, przez ktory przechodzi drazek ma rant, ktory powoduje, ze drazek mozna przelozyc tylko w jedna strone.

Sorry.

Ps. Nie 3:0, tylko 5:3 :wink: :P
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Obniżanie belki.

Post autor: cyborg »

A swoja droga to kiedy rozlozylem belke na czesci pierwsze to troche mnie przerazilo wlasnie to rozwiazanie..;) Czasami jak jezdze ostrzej po kretej drodze to mysle sobie co by bylo gdyby np ta szpilka M8 sie zerwala..;) Tam nie ma innego zabezpieczenia przed wysunieciem wahacza;) W takich chwilach wlasnie zwalniam..;)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Obniżanie belki.

Post autor: moralez »

ja jeden wahacz wybijalem jakies 30 min 5 kg mlotkiem wiec sie nie obawiam 8)
pozatym calosc nie trzyma sie tylko na tym gwincie, drazki trzymaja sie dzieki tarciu w wieloklinie, ktore dzieki skreceniu drazkow jest dosc spore 8)
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Obniżanie belki.

Post autor: cyborg »

Z tarciem masz racje, a co do wybijania wahaczy to ja tez tak mialem w trakcie regeneracji, ale po wymianie czesci na nowe wychodzily po silniejszym pociagnieciu reka i obracaniu wahacza:)
ODPOWIEDZ