1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
- arekgr
- Junior
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1971427
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno
1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
Chłopaki, nie uwierzycie co wyprawia mój GTI... Dziś pożarł ok 3l Petrygo Normalnie paranoja... Płyn kapał mu z rury wydechowej i na łączeniu tłumika Co wlałem do zbiorniczka, zaraz znikało (nie tak na bierząco, ale chwila jazdy i pusty zbiorniczek...
Ogrzewanie działa, chłodnica gorąca. Jakiś medyk albo wywalił, albo podłączył bez termostatu... Albo też termostat zaciął się w pozycji otwartej. Parownik nie przemarza, jest gorący...
95% że to uszczelka pod głowicą, ale o dziwo Pugolot się nie przegrzewa, temp cały czas podczas jazdy to 70stopni, a na "postoju" ładnie grzeję się w górę, gdzieś przy ok 80kilka stopni włączają się oba wiatraki "na pierwszy bieg", po minimalnym przekroczeniu 90stopniach włącza się "drugi bieg".
Po zakupie jechałem nim do domu 200km, no i nie było żadnych problemów...
Ogrzewanie działa, chłodnica gorąca. Jakiś medyk albo wywalił, albo podłączył bez termostatu... Albo też termostat zaciął się w pozycji otwartej. Parownik nie przemarza, jest gorący...
95% że to uszczelka pod głowicą, ale o dziwo Pugolot się nie przegrzewa, temp cały czas podczas jazdy to 70stopni, a na "postoju" ładnie grzeję się w górę, gdzieś przy ok 80kilka stopni włączają się oba wiatraki "na pierwszy bieg", po minimalnym przekroczeniu 90stopniach włącza się "drugi bieg".
Po zakupie jechałem nim do domu 200km, no i nie było żadnych problemów...
Zakochałem się w 205Gti
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
no dziwne troche
napewno płyn kapie z wydechu czy raczej woda z gazu tego też potrafi sie troche uzbierać
napewno płyn kapie z wydechu czy raczej woda z gazu tego też potrafi sie troche uzbierać
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
dziwne jest to ze przy normalnej jeździe masz 70 stopni... tak troche nie najlepiej..
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- arekgr
- Junior
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1971427
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
Ehh... To z wydechu i "łącznika" tłumika to normalnie potop był... W sumie w ciągu 12godz poszło 3l płynu. A dymu było na pół wioski Zarżnąłem jeden akumulator na kręceniu, na drugim już mu poradziłem, ale przerywał i dopiero po chwili zaczął jako tako pracować. Ale się odymił nieziemsko.
Po wlewaniu kolejnych porcji płynu wystarczała stosunkowo krótka jazda (tak z 25km) no i literka Petryga parowała, ale nie było tego widać, tzn w czasie jazdy, jak jest gorący nie kopci...
Tak w ogóle to mam końcówkę tłumika okopconą "jasno", bez jakieś sadzy czy czegoś w tym stylu. Podobno po tym widać czy silnik jeszcze dobry...
Nie wiem jakim cudem w moim Pugu jest katalizator Toż to rocznik 87...
Po wlewaniu kolejnych porcji płynu wystarczała stosunkowo krótka jazda (tak z 25km) no i literka Petryga parowała, ale nie było tego widać, tzn w czasie jazdy, jak jest gorący nie kopci...
Tak w ogóle to mam końcówkę tłumika okopconą "jasno", bez jakieś sadzy czy czegoś w tym stylu. Podobno po tym widać czy silnik jeszcze dobry...
Nie wiem jakim cudem w moim Pugu jest katalizator Toż to rocznik 87...
Zakochałem się w 205Gti
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
Uszczelka pod glowica, oringi pod tulejami (nizej tuleje -zeby nie bylo ).
Powiem szczerze, ze jesli plyn tak szybko znika, to wymien silnik.
Powiem szczerze, ze jesli plyn tak szybko znika, to wymien silnik.
- arekgr
- Junior
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1971427
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
Ale mnie Banita pocieszyłeś
Silnik fajnie chodzi, ma moc, tego czego nie było w 1.1. Nawet na gazie drze jak szalony... A na benzynie nie działa
Muszę się z tym przespać...
Silnik fajnie chodzi, ma moc, tego czego nie było w 1.1. Nawet na gazie drze jak szalony... A na benzynie nie działa
Muszę się z tym przespać...
Zakochałem się w 205Gti
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
- drabinho
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 12 lis pn, 2007 11:02 pm
- Posiadany PUG: XS
- Numer Gadu-gadu: 9389827
- Lokalizacja: Starachowice
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
mialem prawie podobny problem z grzaniem sie silnika(tyle że mi nie uciekał wcześniej wogóle,teraz troszke ).
wracając do tematu okazało sie że nie miałem wogóle termostatu.
w czasie jazdy 70st nie więcej a jak stałem to grzał sie normalnie. dziwne jest to troszke że tyle płynu zrzera....
wracając do tematu okazało sie że nie miałem wogóle termostatu.
w czasie jazdy 70st nie więcej a jak stałem to grzał sie normalnie. dziwne jest to troszke że tyle płynu zrzera....
http://www.drabinho.peugeot205.pl
Lubisz dziwnych ludzi, to clowna se namaluj...
Lubisz dziwnych ludzi, to clowna se namaluj...
- arekgr
- Junior
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1971427
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
Zamieszczam zdjęcie spod maski. Zwróćcie uwagę na to co jest wkręcone do zbiorniczka... Ktoś zaślepił otwór ŚWIECĄ Rzemieślnictwo totalne...
Przed chwilą go odpalałem, jakoś zapalił, kopcił tak jak kopci zimny silnik na gazie. Po chwili jak mu trochę temp podskoczyła zrobił siiiiiwoooo Jak tak zaczyna dymić, to silnik zaczyna trochę przebierać, nierówno pracuje, jakby mu cylindra ktoś zabrał...
Zauważyłem, że to "zaślepienie zbiorniczka" nie utrzymuje ciśnienia. Wymieniłem korek na nówkę, pasuje idealnie. Pomimo tego przy odkręcaniu tegoż nowego korka, nie ma "upustu" ciśnienia. Widać, że koło tej świecy jest trochę wilgotno.
Czy przez brak wysokiego ciśnienia w układzie może tak żreć płyn?
"Oring tulei cylindrowej" - takie coś potrzebuję? (i oczywiście do tego uszczelka pod głowicę).
Gdzieś czytałem, że "zabawa" z tulejami nie jest taka prosta...
Przed chwilą go odpalałem, jakoś zapalił, kopcił tak jak kopci zimny silnik na gazie. Po chwili jak mu trochę temp podskoczyła zrobił siiiiiwoooo Jak tak zaczyna dymić, to silnik zaczyna trochę przebierać, nierówno pracuje, jakby mu cylindra ktoś zabrał...
Zauważyłem, że to "zaślepienie zbiorniczka" nie utrzymuje ciśnienia. Wymieniłem korek na nówkę, pasuje idealnie. Pomimo tego przy odkręcaniu tegoż nowego korka, nie ma "upustu" ciśnienia. Widać, że koło tej świecy jest trochę wilgotno.
Czy przez brak wysokiego ciśnienia w układzie może tak żreć płyn?
"Oring tulei cylindrowej" - takie coś potrzebuję? (i oczywiście do tego uszczelka pod głowicę).
Gdzieś czytałem, że "zabawa" z tulejami nie jest taka prosta...
Zakochałem się w 205Gti
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
-
- Junior
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
- Posiadany PUG: :( ni mo :(
- Numer Gadu-gadu: 2667907
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
Mnie się wydaje jak tak kopci nierowno chodzi i plyn w momecie schodzi to uszczelka - ale ja sie nei znam tylko z autopsji (2) mowie:D
Silnik moze pochodzi jescze
Silnik moze pochodzi jescze
- arekgr
- Junior
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1971427
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
On chodzi równo, tylko przychodzi "moment" i zaczyna pracować nierówno i dym na pół świata... A śmierdzi spalonym płynem, podobnie jak dym z wytwornicy dymu na imprezie
Zaraz jak mi parownik odmarznie to zaleję go miksem Borygo i wody... Co mi zależy...
Zaraz jak mi parownik odmarznie to zaleję go miksem Borygo i wody... Co mi zależy...
Zakochałem się w 205Gti
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
Może ci przez tą zaślepkę od świecy ucieka lub się przelewa jak sie nagrzeje.
Ja bym ci radził na razie wlewać destylowaną, puki nie naprawisz bo zbankrutujesz .
Skoro marzec dolej do tego trochę chłodniczego, to do -10st starczy. Teraz i tak już nawet w nocy nie prawie ma przymrozków.
Ja bym ci radził na razie wlewać destylowaną, puki nie naprawisz bo zbankrutujesz .
Skoro marzec dolej do tego trochę chłodniczego, to do -10st starczy. Teraz i tak już nawet w nocy nie prawie ma przymrozków.
- rallye
- Uzalezniony
- Posty: 834
- Rejestracja: 08 cze pt, 2007 11:57 am
- Posiadany PUG: 205 GTi Export 1.9 >< 205 Gentry
- Numer Gadu-gadu: 3612169
- Login tlen: fastadi
- Lokalizacja: Frankfurt am Main / Wrocław
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
Ale rzeźba - filtr z TU wsadzony do XU tego jeszcze nie widziałem
wraz z kawałkiem dolotu
w zbiorniczku wyrównawczym nie może być dużego ciśnienia zresztą korek jest ze sprężyną i powinien puszczać nadmiar w atmosferę
Zdejmij głowicę i zobaczysz co dalej
pewnie walnięta uszczelka albo pęknięta głowica gdzieś i ucieka płyn do komory spalania, dopiero po zdjęciu głowicy i oględzinach można powiedzieć co i jak
wraz z kawałkiem dolotu
w zbiorniczku wyrównawczym nie może być dużego ciśnienia zresztą korek jest ze sprężyną i powinien puszczać nadmiar w atmosferę
Zdejmij głowicę i zobaczysz co dalej
pewnie walnięta uszczelka albo pęknięta głowica gdzieś i ucieka płyn do komory spalania, dopiero po zdjęciu głowicy i oględzinach można powiedzieć co i jak
Fast Garage ... in progress
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
Nie polecam jeździć tym autem jeśli płyn dostaje sie do cylindra żeby później nie było: "korba mi sie wygła bo cylinder płynem zalało..."
Co do brania płynu wykręć świece i obejrzyj dokładnie ta która będzie inna niż wszystkie jest z cylindra biorącego płyn. Ewentualnie zakręć rozrusznikiem bez świec i zobacz czy nie wyrzuca kropelek wody z któregoś cylindra.
Może być też inna opcja - membrany w parowniku mogą puszczać płyn.
Jeśli chodzi o zbiornik wyrównawczy to on trzyma ciśnienie i powinien być szczelny - dopiero po przekroczeniu dopuszczalnego ciśnienia korek przepuszcza parę - jest to układ zamknięty.
Co do brania płynu wykręć świece i obejrzyj dokładnie ta która będzie inna niż wszystkie jest z cylindra biorącego płyn. Ewentualnie zakręć rozrusznikiem bez świec i zobacz czy nie wyrzuca kropelek wody z któregoś cylindra.
Może być też inna opcja - membrany w parowniku mogą puszczać płyn.
Jeśli chodzi o zbiornik wyrównawczy to on trzyma ciśnienie i powinien być szczelny - dopiero po przekroczeniu dopuszczalnego ciśnienia korek przepuszcza parę - jest to układ zamknięty.
-
- Junior
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
- Posiadany PUG: :( ni mo :(
- Numer Gadu-gadu: 2667907
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
to ja nie wiem jak to jest z tym zbiorniczkiem bo u mnei wychodzi z niego wężyk który sobie luzem wisi i nie jest zakończony niczym wiec sobie tamtendy cisn ucieka spokojnie:D
Re: 1.9GTI - pożeracz cieczy chłodzącej...
Chodzi zapewne o przewód przelewowy tuż pod korkiem - taki przewód wisi sobie swobodnie ale to korek upuszcza nadmiar ciśnienia.gres pisze:to ja nie wiem jak to jest z tym zbiorniczkiem bo u mnei wychodzi z niego wężyk który sobie luzem wisi i nie jest zakończony niczym wiec sobie tamtendy cisn ucieka spokojnie:D
Układ ze zbiorniczkiem przelewowym jest układem zamkniętym/ciśnieniowym i musi mieć szczelny zbiornik.
Układ bez zbiorniczka jest układem otwartym- tam korek chłodnicy upuszcza nadmiar cisnienia