porównanie silników 8V z 16V
porównanie silników 8V z 16V
Witam grupowiczów!
Czy, ktoś z was wie jaki jest właściwie zysk na przyspieszeniu pomiędzy P205 z silnikiem 8V (128KM) a 16V (147KM), powiedzmy od 0-100 km/h oraz także na większych predkościach przy zastosowaniu standardowej skrzyni.
Biorąc pod uwage większy cięzar silnika 16V niewielki zysk na momencie obrotowym na kożyść oczywiście 16V.
Wg kolegów z grupy dyskusyjnej forum.205drivers.com silnik 16V jest cieższy od 8V ok 25 kg. (silniki oczywiście z pełnym osprzetem)
Ciekawi mnie też aspekt zwiekszonego zużycia paliwa.
Pozdro,
Tomb
Czy, ktoś z was wie jaki jest właściwie zysk na przyspieszeniu pomiędzy P205 z silnikiem 8V (128KM) a 16V (147KM), powiedzmy od 0-100 km/h oraz także na większych predkościach przy zastosowaniu standardowej skrzyni.
Biorąc pod uwage większy cięzar silnika 16V niewielki zysk na momencie obrotowym na kożyść oczywiście 16V.
Wg kolegów z grupy dyskusyjnej forum.205drivers.com silnik 16V jest cieższy od 8V ok 25 kg. (silniki oczywiście z pełnym osprzetem)
Ciekawi mnie też aspekt zwiekszonego zużycia paliwa.
Pozdro,
Tomb
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
No więc. Silinik 16V pewnie cięższy. co do przyspieszenia to zależy pewnie gdzie masz ten silnik. Bo jak w 205 masz 16 V to na 100% jesteś szybszy spod świateł niż 8V. A jeśli masz w 405 to pewnie też chociaż jest troche cięższy. Co do spalania to takie 16V w 405 Mi16 to pali ładnie bo prawie 20 litrów.
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
u nas jezdzi 309 mi16Para... pisze:No więc. Silinik 16V pewnie cięższy. co do przyspieszenia to zależy pewnie gdzie masz ten silnik. Bo jak w 205 masz 16 V to na 100% jesteś szybszy spod świateł niż 8V. A jeśli masz w 405 to pewnie też chociaż jest troche cięższy. Co do spalania to takie 16V w 405 Mi16 to pali ładnie bo prawie 20 litrów.
Strasznie szybki sprzet...
nagrzebana 8semka 205 z walkiem nie moze mu dac rady (albo jeden wygrywa o wlos albo drugi)
na lato 205 dostanie 16v glowice...will see
nie wiem skad te 25 kilo wagi in plus pomiedzuy silnikami...
drugi walek szersza glowica...wszystko az 25 kilo???
Ale i tak sie oplaca mic 16 zaworow...
No a ze pali wiecej, moze i skutecznosc silnika wzrasta (lepsze napelnianie itp) ale kto jezdzi takim czyms z malymi wychyleniami przepustnicy hehe?
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Kolego...stan kiedys z taka 309tka...zmluci Cie bez skrupolow...a niby tylko 4 dziesiatki w katalogutomb pisze:Ciekawe co piszecie...
Porównując dane techniczne samochodów 205 8v to 8,5 do setki a 309 16v to 8.1 do setki i to dlatego ze 309 ma krorsze główne przelożenie!?
Ciekawe???
Pamietaj ze potem gonisz sie dalej 120, 140..150..
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
no bez przesady , jestem posiadaczem 405 MI 16 i moj w 10 litrach sie mieściPara... pisze:No więc. Silinik 16V pewnie cięższy. co do przyspieszenia to zależy pewnie gdzie masz ten silnik. Bo jak w 205 masz 16 V to na 100% jesteś szybszy spod świateł niż 8V. A jeśli masz w 405 to pewnie też chociaż jest troche cięższy. Co do spalania to takie 16V w 405 Mi16 to pali ładnie bo prawie 20 litrów.