czyszczenie filtra stożkowego
- blaszka
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2817
- Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
- Kontakt:
czyszczenie filtra stożkowego
Witam
może ktoś mi podpowie jak czyscic filtr stożkowy i czym go nasączyc domowymi sposobami i czy konieczne jest kupienie specjalnych środków do tego celu
może ktoś mi podpowie jak czyscic filtr stożkowy i czym go nasączyc domowymi sposobami i czy konieczne jest kupienie specjalnych środków do tego celu
- blaszka
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2817
- Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
- Kontakt:
najbardziej mi chodzi w sumie jaki olejek zastosowac czy to tez musi byc ten oryginalny
Ostatnio zmieniony 18 mar pt, 2005 4:06 pm przez blaszka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bubu, mnie też się wydaje ze o naklejki tylko chodzi! czyli o kase!
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: czyszczenie filtra stożkowego
Sa tez Pipercross cena to ok 15euro , dostajesz 2 buteleczki w srodku. Czasami bardziej oplaca sie kupic nowy filtr.
Re: czyszczenie filtra stożkowego
Para - ale odgrzałeś kotleta sprzed ponad 3 lat 

501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: czyszczenie filtra stożkowego


-
- Junior
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
- Posiadany PUG: :( ni mo :(
- Numer Gadu-gadu: 2667907
Re: czyszczenie filtra stożkowego
hm moze tez cos takiego zapodam kiedys.
Jak czyscic taki filtr?
Jak czyscic taki filtr?
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: czyszczenie filtra stożkowego
1.Czyszczenie wstępne
Ostukać wkład aby usunąć duże cząstki nagromadzonego brudu, a następnie delikatnie czyścić pędzlem z miękkim włosiem.
2. Środek czyszczący w sprayu
Spryskać cały wkład dużą ilością środka czyszczącego K&N i zostawić na 10 min.
3. Czyszczenie w kuwecie
Obracać filtr w płytkiej kuwecie wypełnionej środkiem czyszczącym K&N. Należy uważać by brudny roztwór nie dostał się do środka filtra. Odczekać maksimum 5 minut.
4. Wskazówki dotyczące czyszczenia
Używać tylko środka czyszczącego K&N.
NIE CZYŚCIĆ BENZYNĄ
NIE CZYŚCIĆ PARĄ
NIE UŻYWAĆ ROZTWORÓW ALKALICZNYCH
NIE UŻYWAĆ DETERGENTÓW
NIE CZYŚCIĆ POD CIŚNIENIEM W MYJCE
NIE UŻYWAĆ ŚRODKÓW DO CZYSZCZENIA CZĘŚCI
Każde z powyższych może spowodować uszkodzenie bawełny oraz zbieganie się i twardnienie gumy i pokrywy.
5. Spłukiwanie
Opłukać wkład wodą pod małym ciśnieniem. Można użyć wody kranowej. Zawsze spłukiwać od strony czystej w stronę brudną. Usuwa to brud i nie wpycha go w pory filtra.
6. Wskazówki dotyczące suszenia
Zawsze należy suszyć wkład w sposób naturalny. Po opłukaniu należy strząsnąć nadmiar wody i pozostawić wkład do wyschnięcia.
NIE UŻYWAĆ POWIETRZA POD CIŚNIENIEM
NIE UŻYWAĆ OTWARTEGO OGNIA
NIE UŻYWAĆ SUSZAREK
7. Nasączanie olejem w aerozolu
Po oczyszczeniu filtra, należy go ponownie nasączyć olejem. Należy wtrysnąć olej do każdej fałdy filtra powietrza. Każdy fałd powinno spryskać się tylko raz. Po nasączeniu należy odczekać 10 minut i pokryć olejem wszystkie pojawiające się białe miejsca.
8. Nasączanie olejem z butelki
Położyć 2 warstwy oleju na każdej fałdzie.
9. Wskazówki dotyczące nasączania olejem
Nigdy nie należy używać filtra powietrza K&N bez oleju ( pozbawiony oleju filtr nie zatrzyma brudu). Należy używać wyłącznie oleju do filtrów K&N. Olej do filtrów powietrza K&N składa się z olejów mineralnych i zwierzęcych oraz jest zmieszany ze specjalnymi polimerami, aby stworzyć skuteczną barierę. Czerwony barwnik dodaje się by łatwiej widać było naoliwione miejsca. Barwnik może wyblaknąć ale olej pozostanie i nadal będzie filtrować powietrze.
NIGDY NIE UŻYWAĆ PŁYNU DO PRZEKŁADNI AUTOMATYCZNYCH
NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU SILNIKOWEGO
NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU NAPĘDOWEGO
NIGDY NIE UŻYWAĆ WD-40, LPS I INNYCH OLEJI LEKKICH
10. Powtórny montaż.
Należy ostrożnie powtórnie zamontować wkład K&N. Należy upewnić się, że wkład jest dobrze umiejscowiony w obudowie. Nałożyć pokrywę sprawdzając czy jest w odpowiedniej pozycji. Dokręcić wszystkie śruby, zatrzaski, nakrętki lub uchwyty zgodnie z instrukcję.
11. Nie wyrzucać
Na obudowie filtra umieścić nalepkę "Nie wyrzucać" (dołączoną do każdego wkładu K&N). Należy upewnić się, że nalepka znajduje się w dobrze widocznym miejscu aby mechanik łatwo ją dojrzał.
12. Wskazówki dotyczące użycia
Dokonywać przeglądów co 20 - 30 000 km przy użytkowaniu w ruchu miejskim. Dokonywać częstszych przeglądów gdy samochód eksploatowany jest poza drogami publicznymi lub w warunkach silnego zapylenia. Należy pozwolić aby nagromadzony brud działał na naszą korzyść. Nie zaszkodzi on osiągom, a pomoże filtrować powietrze.
UWAGA - Wyjątkowo drobny pył (poza drogami publicznymi) może wyssać olej z wkładu. Może wystąpić konieczność częstszego nasączania olejem czystej strony filtra. Dla dodatkowej ochrony można użyć uszczelniającego smaru K&N na gumowe wykończenia wkładu. Do obsługi filtra powietrza K&N stosować tylko produkty polecane przez producenta.
Ostukać wkład aby usunąć duże cząstki nagromadzonego brudu, a następnie delikatnie czyścić pędzlem z miękkim włosiem.
2. Środek czyszczący w sprayu
Spryskać cały wkład dużą ilością środka czyszczącego K&N i zostawić na 10 min.
3. Czyszczenie w kuwecie
Obracać filtr w płytkiej kuwecie wypełnionej środkiem czyszczącym K&N. Należy uważać by brudny roztwór nie dostał się do środka filtra. Odczekać maksimum 5 minut.
4. Wskazówki dotyczące czyszczenia
Używać tylko środka czyszczącego K&N.
NIE CZYŚCIĆ BENZYNĄ
NIE CZYŚCIĆ PARĄ
NIE UŻYWAĆ ROZTWORÓW ALKALICZNYCH
NIE UŻYWAĆ DETERGENTÓW
NIE CZYŚCIĆ POD CIŚNIENIEM W MYJCE
NIE UŻYWAĆ ŚRODKÓW DO CZYSZCZENIA CZĘŚCI
Każde z powyższych może spowodować uszkodzenie bawełny oraz zbieganie się i twardnienie gumy i pokrywy.
5. Spłukiwanie
Opłukać wkład wodą pod małym ciśnieniem. Można użyć wody kranowej. Zawsze spłukiwać od strony czystej w stronę brudną. Usuwa to brud i nie wpycha go w pory filtra.
6. Wskazówki dotyczące suszenia
Zawsze należy suszyć wkład w sposób naturalny. Po opłukaniu należy strząsnąć nadmiar wody i pozostawić wkład do wyschnięcia.
NIE UŻYWAĆ POWIETRZA POD CIŚNIENIEM
NIE UŻYWAĆ OTWARTEGO OGNIA
NIE UŻYWAĆ SUSZAREK
7. Nasączanie olejem w aerozolu
Po oczyszczeniu filtra, należy go ponownie nasączyć olejem. Należy wtrysnąć olej do każdej fałdy filtra powietrza. Każdy fałd powinno spryskać się tylko raz. Po nasączeniu należy odczekać 10 minut i pokryć olejem wszystkie pojawiające się białe miejsca.
8. Nasączanie olejem z butelki
Położyć 2 warstwy oleju na każdej fałdzie.
9. Wskazówki dotyczące nasączania olejem
Nigdy nie należy używać filtra powietrza K&N bez oleju ( pozbawiony oleju filtr nie zatrzyma brudu). Należy używać wyłącznie oleju do filtrów K&N. Olej do filtrów powietrza K&N składa się z olejów mineralnych i zwierzęcych oraz jest zmieszany ze specjalnymi polimerami, aby stworzyć skuteczną barierę. Czerwony barwnik dodaje się by łatwiej widać było naoliwione miejsca. Barwnik może wyblaknąć ale olej pozostanie i nadal będzie filtrować powietrze.
NIGDY NIE UŻYWAĆ PŁYNU DO PRZEKŁADNI AUTOMATYCZNYCH
NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU SILNIKOWEGO
NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU NAPĘDOWEGO
NIGDY NIE UŻYWAĆ WD-40, LPS I INNYCH OLEJI LEKKICH
10. Powtórny montaż.
Należy ostrożnie powtórnie zamontować wkład K&N. Należy upewnić się, że wkład jest dobrze umiejscowiony w obudowie. Nałożyć pokrywę sprawdzając czy jest w odpowiedniej pozycji. Dokręcić wszystkie śruby, zatrzaski, nakrętki lub uchwyty zgodnie z instrukcję.
11. Nie wyrzucać
Na obudowie filtra umieścić nalepkę "Nie wyrzucać" (dołączoną do każdego wkładu K&N). Należy upewnić się, że nalepka znajduje się w dobrze widocznym miejscu aby mechanik łatwo ją dojrzał.
12. Wskazówki dotyczące użycia
Dokonywać przeglądów co 20 - 30 000 km przy użytkowaniu w ruchu miejskim. Dokonywać częstszych przeglądów gdy samochód eksploatowany jest poza drogami publicznymi lub w warunkach silnego zapylenia. Należy pozwolić aby nagromadzony brud działał na naszą korzyść. Nie zaszkodzi on osiągom, a pomoże filtrować powietrze.
UWAGA - Wyjątkowo drobny pył (poza drogami publicznymi) może wyssać olej z wkładu. Może wystąpić konieczność częstszego nasączania olejem czystej strony filtra. Dla dodatkowej ochrony można użyć uszczelniającego smaru K&N na gumowe wykończenia wkładu. Do obsługi filtra powietrza K&N stosować tylko produkty polecane przez producenta.
-
- Junior
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
- Posiadany PUG: :( ni mo :(
- Numer Gadu-gadu: 2667907
Re: czyszczenie filtra stożkowego

az sobie chyba kupie, tylko najpierw sprawdze czy mam bawełniany czy tekturowy:)
Re: czyszczenie filtra stożkowego
Uwaga uwaga -w silnikach xu jest filtr piankowy, ktory jest wielokrotnego uzytku i proces czyszczenia przeprowadza sie tak samo jak z filtrem stozkowym 

- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: czyszczenie filtra stożkowego
Kurde - banał a nie wpadłem an to ... ostatnio wywaliłem taki filtr..Banita pisze:Uwaga uwaga -w silnikach xu jest filtr piankowy, ktory jest wielokrotnego uzytku i proces czyszczenia przeprowadza sie tak samo jak z filtrem stozkowym
