Poprawa smarowania w mi16

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: Lord Devil »

Ciekaw jestem jak będą sprawowały się Twoje mody. Ostatnio oglądałem silnik i miskę z 2,2 16v jest to rozwiązane "nieco" inaczej i tego problemu nie ma. Najprawdopodobniej pójdę własnie w stronę rozwiązania z 2,2 16v o ile będzie wykonalne bez OGROMNYCH nakładów finansowych, bo zrobić przecież da się wszystko...
Car Valeting, Car Detailing.
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: Munne »

Swietne rozwiazanie, czekamy na 15ste zatarcie silnika 8)7
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: Banita »

stef pisze: Smok przeciez jest pomiedzy grodzia miski oraz grodzia pompy ... i dodatkowe zbiorniki rowniez ... a smok jest wlasnie na srodku miski!
Tak i zwiekszajac pojemnosc miski dodatkowo stworzyles miejce do ktorego ma gdzie spier*** olej podczas hamowania :)
Gdybys ta dodatkowa przestrzen stowrzyl po drugiej stronie grodzi, tego problemu by nie bylo.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: tomek »

Straszne wydumki z tej blachy...
Szczególnie zawór zwrotny z zawiasikiem :wink: w "grodzi pompy" która i tak nie może być szczelna i gorący olej na pewno szybko zdoła uciec..
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: stef »

Banita pisze: Tak i zwiekszajac pojemnosc miski dodatkowo stworzyles miejce do ktorego ma gdzie spier*** olej podczas hamowania :)
Gdybys ta dodatkowa przestrzen stowrzyl po drugiej stronie grodzi, tego problemu by nie bylo.
Tak, tylko nie udaloby ich sie zrobic po bokach ze wzgledu na ograniczone miejsce. Aby zatrzymac olej przy smoku zrobilem grodz od hamowania.
tomek pisze:Straszne wydumki z tej blachy...
Szczególnie zawór zwrotny z zawiasikiem :wink: w "grodzi pompy" która i tak nie może być szczelna i gorący olej na pewno szybko zdoła uciec..
To nie musi byc super szczelne, ale odpowiednio szczelne. Wystarczy nalac wody i pobawic sie miska zeby stwierdzic, ze spelnia to swoje zadanie!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: stef »

Powracajac do tematu dyskusji z Krzychem.

Juz jakis czas temu bylem u niego.

1. Przewiozl mnie swoim 205 i pokazal, ze lampka cisnienia oleju zapala sie na dosc dlugo. Calkiem mozliwe, ze ceramizer cos daje w takich sytuacjach.

2. Kolektory
- jedyny kolektor, ktory mi pokazal to kolektor zeliwny z 405 T16
- mowil, ze ma kolektor z S16 (nie chcialem zeby go szukal bo nie o ten chodzilo)
- kolektor z 309 GTi16 ponoc zostal sprzedany munirowi - jak pozniej sie okazalo ten kolektor wcale nie przypominal seryjnego, z opisow wynikalo, ze byl to przerobiony kolektor z mi16
- kolektorow longmana z oczywistych przyczyn nie mial, czego sie zreszta spodziewalem. Jak pozniej tlumaczyl nie zrozumial o ktore kolektory mi chodzilo!

Cala dyskusja byla dosc burzliwa i jalowa.

Niemniej jednak kilka ciekawych rzeczy od Krzycha uslyszalem. Za co mu dziekuje i pozdrawiam :D

PS. Szybkiego 106XSi rowniez nie bylo mozliwosci sprawdzic.
Obrazek
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: Munne »

Ponoc sprzedany Munirowi?A co w tym takiego dziwnego?Mam film nakrecic zebys mogl spac spokojnie?
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: krzycho-g »

mam znów kolektor od 309 Mi16 ;-)
i nadal nie przypomina tego co zrobiłeś Ty Stefie ;-)

ale zdjeliśmy już jego wymiary i kolega od TIGa zajmie sie takową robotą zeby innym było łatwiej wkładać Mi16 do 205...
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: d_ARC »

Hehe, z ciekawości zapytam ile będziesz cenił taką przyjemność :)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: moralez »

wracajac do tematu dzis zauwazylem ciekawa roznice w oznaczeniu minimum, maksimum w silnikach TU i XU

TU w zalaczniku
max ma przy krawedzi laczenia z miska
min tak jak mozna zobaczyc
Rozne rzeczy robilem, ale nigdy mi sie nie zapalila kontrolka od cisnienia.


XU w tym wypadku mi16 ktore notorycznie cierpi na brak smarowania przy naglych zmianach kierunku.
http://gti.peugeot205.pl/gallery/205-Mi16x4/DSCF5715

Sprawdzal ktos mozliwosc przelania silnika olejem o 1-2 litry bo wychodzi na to ze miejsca jest dosc (domyslam sie ze w zwiazku z pochyleniem silnika nie wchodzi w gre zalanie po krawedz.) i moze to wystarczy do zakonczenia klopotow ze smarowaniem.
Załączniki
DSC00459.JPG
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: buniooo »

Moim zdaniem nadmiar oleju wywali odma
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Poprawa smarowania w mi16

Post autor: stef »

Stanie sie dokladnie tak jak pisze buniooo.

Zreszta moralez 1-2 litry oleju wiecej i tak nie rozwiaza problemu. Moj uklad miesci ponad 8litrow + masa innych przerobek i choc jest o niebo lepiej nie rozwiazuje problemu w 100%
Obrazek
ODPOWIEDZ