swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Witam, mam pytanie:
-jakich mniej więcej spodziewać się kosztów
-czy bedzie trzeba duzo przerabiać żeby włozyc silnik
- najważniejsze czy ten silnik sie zmieści.
Dzieki
-jakich mniej więcej spodziewać się kosztów
-czy bedzie trzeba duzo przerabiać żeby włozyc silnik
- najważniejsze czy ten silnik sie zmieści.
Dzieki
- Naza one
- Junior
- Posty: 116
- Rejestracja: 28 mar wt, 2006 2:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1.6 AUTOMATIC & 1.9 MANUAL Audi A4 1.9TDI
- Numer Gadu-gadu: 12824100
- Lokalizacja: MIELEC
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
jak 1.9 sie miesci to napewno 1.8 wejdzie!!!! a co do kosztow trudno powiedziec!!
PUG 1.6 AUTOMAT DO SPRZEDANIA NA CZESCI
PUG 1.9 MANUAL W TRAKCIE REMONTU
AUDI A4 1.9 TDI ŻONY
PUG 1.9 MANUAL W TRAKCIE REMONTU
AUDI A4 1.9 TDI ŻONY
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Jesli masz "leżaka" na wstępie masz kuku - inne mocowanie silnika, więc musiałbyś dospawać element do którego mocujesz łapę XU
Dalej potrzebujesz pełnego osprzętu do silnika + elektronika (komp. z instalacją itd.), skrzyni BE, zapewne sanek, wahaczy, półosi, zwrotnic, co za tym idzie stare zaciski mogą nie pasować (poza tym i tak z powodu różnicy w mocy i wadze motoru praktycznie konieczne jest wzmocnienie hamulców i zawieszenia), układ chłodzenia i wydechowy może być za mało wydajny itd., itp. A po drodze i tak pewnie wyskoczy masa drobiazgów pochłaniających mnóstwo czasu i PLNów.
Innymi słowy potrzebujesz wszystkiego co pod maską i blotnikami w przedniej części auta. Jesli mocowanie silnika masz we właściwym miejscu, masz kompletny motor ze skrzynią, osprzętem i elektroniką, dokupisz kompletne zawieszenie (sanki, wahacze, McPhersony ze zwrotnicami, hamulce) najlepiej z jakiegoś GTI, względnie diesla, to walcz z tematem Zrobić da się wszystko, kwestia czasu i pieniążków - pytanie tylko o ekonomiczny sens takiej operacji... Chyba prościej będzie kupić GTI
Jak sam widzisz pytania
Dalej potrzebujesz pełnego osprzętu do silnika + elektronika (komp. z instalacją itd.), skrzyni BE, zapewne sanek, wahaczy, półosi, zwrotnic, co za tym idzie stare zaciski mogą nie pasować (poza tym i tak z powodu różnicy w mocy i wadze motoru praktycznie konieczne jest wzmocnienie hamulców i zawieszenia), układ chłodzenia i wydechowy może być za mało wydajny itd., itp. A po drodze i tak pewnie wyskoczy masa drobiazgów pochłaniających mnóstwo czasu i PLNów.
Innymi słowy potrzebujesz wszystkiego co pod maską i blotnikami w przedniej części auta. Jesli mocowanie silnika masz we właściwym miejscu, masz kompletny motor ze skrzynią, osprzętem i elektroniką, dokupisz kompletne zawieszenie (sanki, wahacze, McPhersony ze zwrotnicami, hamulce) najlepiej z jakiegoś GTI, względnie diesla, to walcz z tematem Zrobić da się wszystko, kwestia czasu i pieniążków - pytanie tylko o ekonomiczny sens takiej operacji... Chyba prościej będzie kupić GTI
Jak sam widzisz pytania
nie stawiałbym na pierwszym miejscuczy silnik się zmieści
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Dzieki za odpowidz, u mnie siedzi 1.4 na monowtrysku a zastanawiam sie poniewarz mam do kupienia 306 po dacowaniu za 1000zl ale niewiem czy warto.
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
warto
kupuj i przekładaj
kupuj i przekładaj
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
po zmianie z 1,4 to moze i fajnie bedzie, ale z tym silnikiem 115 konnym to nawet 1,6 8v moze nawiazac walke
jesli wkladac 16v to 1,9
jesli wkladac 16v to 1,9
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
najlepiej to wlozyc 1.6 16v z saxo vts/peugeot 106 gti
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
A jeszcze lepiej 1.6 16V z 206 XS - dlaczego?!
Ma mniej mocy niz z VTS, a jednak waro !!
To taka ciekawostka
Pozdro!
Ma mniej mocy niz z VTS, a jednak waro !!
To taka ciekawostka
Pozdro!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Kaktus, a możesz powiedzieć coś więcej?
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Myslalem ze ktos moze cos w tej kwestii napisze, ale widze ze nie.
TU5JP4 - ma bardzo duze zawory ssace, zdecydowanie wieksze niz silnik 1.6 z S16, i pomimo tego iz fabrycznie ma tylko 110KM mozna z niego wykrzesac zdecydowanie wiecej niz z silnika 1.6 S16.
Powierzchnia zaworow ssacych w TU5JP4 jest wieksza niz powierzchnia zaworu w silniku XU10J2CTE !!
TU5JP4 - ma bardzo duze zawory ssace, zdecydowanie wieksze niz silnik 1.6 z S16, i pomimo tego iz fabrycznie ma tylko 110KM mozna z niego wykrzesac zdecydowanie wiecej niz z silnika 1.6 S16.
Powierzchnia zaworow ssacych w TU5JP4 jest wieksza niz powierzchnia zaworu w silniku XU10J2CTE !!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
no ale troche trudniej to ogarnac w 205 chyba co ? elektorniczna przepustnica np. a w s16 mamy na linke, wiecej czujnikow, kabli itd. Mam racje ?
W serii ten 110km silnik rozni sie chyba tylko zaworami i walkami. Mozna wrzucic tutaj np walki z vts/s16 albo zrobic na odwrot myk i do silnika z s16/vts wrzucic glowice z tej 110km wersji.
W serii ten 110km silnik rozni sie chyba tylko zaworami i walkami. Mozna wrzucic tutaj np walki z vts/s16 albo zrobic na odwrot myk i do silnika z s16/vts wrzucic glowice z tej 110km wersji.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
No tak ale po co kombinowac w przerzucaniem glowicy?!
To ze jest elektroniczna przepustnica to akurat plus!
A zaadoptowac to do 205 to nie problem...
Elektroniczna przepustnica daje nam jeszcze jeden plus, przy wlozeniu kompa SA mozna latwo zrobic maszyne startowa
To ze jest elektroniczna przepustnica to akurat plus!
A zaadoptowac to do 205 to nie problem...
Elektroniczna przepustnica daje nam jeszcze jeden plus, przy wlozeniu kompa SA mozna latwo zrobic maszyne startowa
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Mogłbys rozwinac kwestie tej przepustnicy ?
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
No to trochę muszę odświeżyć temat,w przyszłym tygodniu jadę po tą 306 i zaczynam poważnie rozważać przeszczep silnika z niej do 205 bo 1.4 już jest trochę przymało a silnik z 306 jest w bardzo dobrej kondycji ok 3tys przed wypadkiem były wymieniany rozrząd filtry itp...
PS.wiem że można wstawić od razu MI16 lub TU 1.6 16V ale na to potrzebne są $$$a gościu 306 odda prawie za darmo bo mu tylko zagraca podwórko
tylko jak z przegubami do tej skrzyni??czy to jest taka sama jak w XU z 205??
jednak to jest 1.8 8V
PS.wiem że można wstawić od razu MI16 lub TU 1.6 16V ale na to potrzebne są $$$a gościu 306 odda prawie za darmo bo mu tylko zagraca podwórko
tylko jak z przegubami do tej skrzyni??czy to jest taka sama jak w XU z 205??
jednak to jest 1.8 8V
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Zapewne chodzi o to ze za pomocą SA można sterować przepusticą nie wciskając pedału gazu. Zatem można na biegu jałowym ustwic wyższe obroty (optymalne) do staru aby silnik po puszczeniu sprzęgła nie zmarł i aby nadmiernie nie palić opon "procedurastartowa".kubas pisze:Mogłbys rozwinac kwestie tej przepustnicy ?
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)