czy ktoś sam montował turbinę do 1,8 diesla jakie to są koszty i ile roboty mniej więcej bo istnieje duże prawdopodobieństwo ze będę musiał zmienić samochód na diesla właśnie a te 60 kucy które ma 1,8 trochę mnie nie zadowala i o 1,8 td w ty samochodzie trudno a nie chciał bym zmieniać np. na golfa bo w tych turbo diesle już są popularniejsze
no niby tak tez by było można tylko ze wtedy musiał bym kopić jakiegoś diesla żeby mieć skrzynie, sanki, itp itd a dopiero potem dokupić silnik o to już sie robi trochę duży koszt i jeszcze więcej zamieszania
bo przecież td nie wsadze zamiast tu1m który mam teraz
Td to nieco inny silnik, głównie mocniejsze korby, i natrysk oleju na denka tłoków.
Ale jak byś się uparł to mam trochę gratów od TD
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Zwykłych głowic było kilka, małe różnice miedzy innymi dotyczyły sprężyn zaworów, gniazd, prowadnic, wałka...
Fizycznie wszystkie głowice są wymienne jeśli chodzi o blok, natomiast starsze głowice D miały kwadratowe kanały ssące i kolektory ssące nie są wtedy wymienne.
Głowice TD miały od zawsze owalne kanały, czyli tak jak nowsze D.
Wersje 1,8d i 1,8td różniły się też wałkami(krzywkami)
Wersje 1,9d i 1,9td miały takie same wałki, inne niż 1,8.
Pomijam jeszcze charakterystyczną pokrywkę z korkiem oleju w 1,8d, w 1,9 i każdym TD jest już płaska.
Dodatkowo w nowszych głowicach stosowano krótkie wałki napędzające rotacyjną pompę podciśnienia, zamiast kołem pasowym, choć bywały od tego odstępstwa.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne