ciśnienie w kółkach

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Smanov
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 13 sty pt, 2006 11:33 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 3336232
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

ciśnienie w kółkach

Post autor: Smanov »

tak z ciekawości , jakie macie ciśnienie w kołach, a jakie powinno byc optymalne? ja na swoich 14" stalowych kołach 175/65 ma 1.8 bar z przodu i 1.6 bar z tylu.
Peugeot 205 1.9 GTI '89
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1586

skrzynka ma 24 piwa,doba 24 godziny...przypadek?? :)
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

2.25-2.35 na lato
1.80-2.00 na zimę
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

0,15 wiecej niz przedmowca
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

najoptymalniejsza dawka to 2.0
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

blaszka pisze:najoptymalniejsza dawka to 2.0
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Nie sadzisz, ze rodzaj gum i warunki atm. moga tu miec znaczenie? 8)
Awatar użytkownika
Smanov
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 13 sty pt, 2006 11:33 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 3336232
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Smanov »

maja tu znaczenie, kobieta lekkich obyczajów bezapelacyjnie!! 8)7 :mrgreen:
Peugeot 205 1.9 GTI '89
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1586

skrzynka ma 24 piwa,doba 24 godziny...przypadek?? :)
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

a +/- 20% właściwego ciśnienia = 80% żywotności opony

:wink:
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

oj, Dżonie, nie czytaj już auto świata :P
pug zawsze jeździ na ponad 2 (195/50r15), kiedyś eksperymentowałem duuuużo w seju (jak jeszcze trochę nim ścigałem), seryjne gumki 155/65r13 ( :twisted: ), różnica między 2.0 a 2.7 na suchym, gładkim asfalcie była spora, na dziurach troszkę go przesuwało na łukach, ale na równych zakrętach - nie było bata
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

mi... proszzzzzz.......
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

sorry :P
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

heh ... ja nie wiem ile mam bo jednak schodzi ale zawsze pompuje 2.0, jak mialem trabika to tez tak robilem :)
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

ja tam nie wiem jakie ma być - jeżdziłem na stacje benzynowe podpompować , ale zawsze jak podjechałem na inną - miałem inne ciśnienie - teraz pompuje sobie kółka azotem - w serwisie oponiarskim - podjeżdzam tam raz na jakiś czas na kontrolę (jak jestem przejazdem ) i tyle
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: borek_wpr »

Witam. Prawidłowe ciśnienie w oponach winno być takie jakie zaleci dany producent OPONY . W Jego katalogu należy odszukać dany typ/rozmiar opony i odczytać zalecane ciśnienie dla przodu i tyłu. To co mamy podane na naklejce na drzwiach odnosiło się do opon zalecanych przez producenta samochodu ,a każdy jeździ na czym chce. Prawidłowe ciśnienie w oponach przekłada się na kasę. + czy -- to źle . Niszczymy oponę lub spalamy więcej, przykładem może być jazda rowerem z niedopompowanymi kołami. :P Tak więc zachęcam do lektury. :lol:
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: ciśnienie w kółkach

Post autor: Para »

Sory za angielskie dane ale tylko takie udalo mi sie znalesc.

Standardowe opony 185/55/15 cisnienie wynosi 29psi tyl i przod.

Dla przykladu przy oponach Toyo Proxes T1-R optymalne cisnienie powinno wynosic 32psi
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
ODPOWIEDZ