Wiązka elektryczna i silnika w GTI a Mi16 - co do czego?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wiązka elektryczna i silnika w GTI a Mi16 - co do czego?

Post autor: d_ARC »

Potrzebuję porady odnośnie schematu i sposobu połącznia tych wiązek. Muszę oddzielić silnikowa od reszty i założyć wiązkę z BX16V. Niestety w mojej siedział gazownik, elektryk partacz, a moje oznaczenia kostek zatarł olej i przygotowanie do lakierowania komory :(

1) Główna elektryczna wychodzi do komory silnika przy serwie - co obsługuje poza następującymi: poziom płynu, masa na McPherson, masa na radiator modułu, aku +/-,spryskiwacz, masa przy światłach (grzebień i 2 żółte kostki), światła, wentylatory (konsola z bezpiecznikami i przekaźnik), klakson, + na rozrusznik i alternator...?

2) Światła wstecznego idą przez wiązkę kompa?

3) Czujniki silnika i osprzętu (np. poziom płynu chłodniczego) na zegary idą przez wiązkę kompa?

4) Wiązka silnika łączy się z zegarami przez kostki pod deską. Czy gdzieś jeszcze?

5) Może przerabiał ktoś jak jest to rozwiązane w BX/405 - chodzi o połączenie wiązki z Mi16 z zegarami. Czy jest to P&P z kostkami pod deską w 205?

6) Gdzie wiązka silnika łączy się z elektryczną z pkt.1.? Jedna kostka od silnikowej wchodzi do konsoli z bezpiecznikami od wentylatorów. Czy łączą się gdzieś jeszcze pod maską? U mnie część silnikowej idąca przy ścianie grodziowej ma odgałęzienia idące do kabiny przy serwie, ale nie przez główną wiązkę. Nie wygląda to na rozwiązanie fabryczne, bardziej na inwencję gazownika, podobnie jak połączenie LPG 2. generacji z wiązką kompa, cewką...

7) Mam zegary z BXa GTI ze wskaźnikiem poziomu oleju i czujnik chyba w bloku pod kolektorem wydechowym. Chcę puścić sygnał na zegary. Czy powinno to isć przez wiązke kompa? Czy dalej przez seryjne kostki pod deską taka opcja w 205 jest przywidziana, czy jedyne rozwiązanie to kabel czujnik-kostka u góry zegarów?

8 ) Na alternatorze poza +/- jest jeszcze 1-pinowa kostka opisana chyba jako "ext". Co to i gdzie szukać/prowadzić ewentualny kabel?

Z góry dzięki za pomoc, bo z elektryki to ja jestem słabiutki :(
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wiązka elektryczna i silnika w GTI a Mi16 - co do czego?

Post autor: d_ARC »

Up. Nie uwierzę, że nikt tematu nie przerabiał...
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Wiązka elektryczna i silnika w GTI a Mi16 - co do czego?

Post autor: moralez »

co do 2,3 to raczej osobno
8 ) to zasilanie alternatora, najpierw trzeba dac troche pradu zeby go produkowac :D
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Wiązka elektryczna i silnika w GTI a Mi16 - co do czego?

Post autor: Banita »

Jutro wieczorem ci powiem, bo dzis krucho z czasem.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wiązka elektryczna i silnika w GTI a Mi16 - co do czego?

Post autor: d_ARC »

Ok wielkie dzięki.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Wiązka elektryczna i silnika w GTI a Mi16 - co do czego?

Post autor: Banita »

d_ARC pisze: 1) Główna elektryczna wychodzi do komory silnika przy serwie - co obsługuje poza następującymi: poziom płynu, masa na McPherson, masa na radiator modułu, aku +/-,spryskiwacz, masa przy światłach (grzebień i 2 żółte kostki), światła, wentylatory (konsola z bezpiecznikami i przekaźnik), klakson, + na rozrusznik i alternator...?
Tak, tez wiecej nei zauwazylem.
[quote
2) Światła wstecznego idą przez wiązkę kompa?
[/quote]
tak
3) Czujniki silnika i osprzętu (np. poziom płynu chłodniczego) na zegary idą przez wiązkę kompa?
tak
4) Wiązka silnika łączy się z zegarami przez kostki pod deską. Czy gdzieś jeszcze?
Nie zauwazylem, zeby gdzies jeszcze

6) Gdzie wiązka silnika łączy się z elektryczną z pkt.1.? Jedna kostka od silnikowej wchodzi do konsoli z bezpiecznikami od wentylatorów. Czy łączą się gdzieś jeszcze pod maską? U mnie część silnikowej idąca przy ścianie grodziowej ma odgałęzienia idące do kabiny przy serwie, ale nie przez główną wiązkę. Nie wygląda to na rozwiązanie fabryczne, bardziej na inwencję gazownika, podobnie jak połączenie LPG 2. generacji z wiązką kompa, cewką...
Nie ma odgalezien do kabiny przy serwie. Tam sa tylko przekazniki m. in od sondy i 2 ktory idzie do glownej elektrycznej.
7) Mam zegary z BXa GTI ze wskaźnikiem poziomu oleju i czujnik chyba w bloku pod kolektorem wydechowym. Chcę puścić sygnał na zegary. Czy powinno to isć przez wiązke kompa? Czy dalej przez seryjne kostki pod deską taka opcja w 205 jest przywidziana, czy jedyne rozwiązanie to kabel czujnik-kostka u góry zegarów?
Jak sobie chcesz -kabel to kabel
8 ) Na alternatorze poza +/- jest jeszcze 1-pinowa kostka opisana chyba jako "ext". Co to i gdzie szukać/prowadzić ewentualny kabel?
chyba chodzi ci o kontrolke na deske
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wiązka elektryczna i silnika w GTI a Mi16 - co do czego?

Post autor: d_ARC »

Dziękować _O_
ODPOWIEDZ