Munne vs (po Stefie przyszla kolej na reszte niewiernych)
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Munne vs Stef
Inaczej słonko, bo chyba nie rozumiesz:
Silnik nie generuje mocy, moc to jest wymyślona i umowna wartość, polegająca na podzieleniu momentu obrotowego przez wymyślony jakiś-tam współczynnik.
Dlatego analizowanie wykresów “mocy-szmocy” nic nie da. Jedyne co jest istotne, to moment obrotowy. Konkretnie jego ilość na kołach.
Człowiek nie rodzi się z wiedzą. Kiedy chce wiedzieć czyta i się uczy, albo tylko czyta.
Silnik nie generuje mocy, moc to jest wymyślona i umowna wartość, polegająca na podzieleniu momentu obrotowego przez wymyślony jakiś-tam współczynnik.
Dlatego analizowanie wykresów “mocy-szmocy” nic nie da. Jedyne co jest istotne, to moment obrotowy. Konkretnie jego ilość na kołach.
Człowiek nie rodzi się z wiedzą. Kiedy chce wiedzieć czyta i się uczy, albo tylko czyta.
Car Valeting, Car Detailing.
Re: Munne vs Stef
Inaczej sformuuje pytanie, bo widac za trudne.
Dlaczego auto, majac najwyzszy moment przy 3k i niewiele nizszy w gornym zakresie, szybciej przyspiesza w gornym zakresie niz przy obrotach, w ktorych osiaga najwyzszy moment? Dodac jeszcze trzeba wiekszy opor powietrza w gornym zakresie i wieksze straty na napedzie...
Jak to wytlumaczysz?
Dlaczego auto, majac najwyzszy moment przy 3k i niewiele nizszy w gornym zakresie, szybciej przyspiesza w gornym zakresie niz przy obrotach, w ktorych osiaga najwyzszy moment? Dodac jeszcze trzeba wiekszy opor powietrza w gornym zakresie i wieksze straty na napedzie...
Jak to wytlumaczysz?
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Munne vs Stef
Jest taka dziedzina nauki - fizyka. Ona wszytko tłumaczy...
Car Valeting, Car Detailing.
Re: Munne vs Stef
Wlasnie...Lord Devil pisze:Jest taka dziedzina nauki - fizyka. Ona wszytko tłumaczy...
Takze funkcje zwana moca
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Munne vs Stef
Nie rozumiesz faktu, że moc to wartość, w sumie empiryczna, wirtualna i pochodna od momentu. Pewnie istnieje, bo została stworzona. Idąc dalej tym tokiem zaczniemy udowadniać kwadraturę koła, tylko dlatego, że się da...
Car Valeting, Car Detailing.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Munne vs Stef
Nie ma co plakac nad wylanym mlekiem, trzeba tylko poszukac szmatki:)
Kazda morda pasuje do Forda!
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Munne vs Stef
hahhaha lord niezle dowaliles hahahahahahha te slogany jezdzi sie niutkami to jest żal (wymyslony przez koncerny promujace turbo diesle jako bardziej elastyczne lepiej przyspieszajace i w ogole).... Pewnie ze przyspiesza sie km. Jak widac u niektorych z fizyka kiepsko
"Moment max - co nam mowi? Moment w skrócie mowi nam o ilości energii z jednego cyklu pracy silnika, im wiecej jeden obrót wału daje ten energii tym moment większy.
W silniku wolnossącym to najczęsciej optymalne napełnianiei często najwyższa sprawność. W silniku turbo sprawa sie komplikuje.
Moment max najczęściej pojawia sie przy obrotach kiedy pojawia się pełne doładowanie.
Moment na kołach odpowiada za przyspieszenie, wiec fani momentu zaczynają się cieszyć
Co przyspieszy lepiej, 400Nm przy 2000rpm czy 200Nm przy 7000rpm?
Jedziemy 50km/h. Musimy mieć skrzynię biegów aby dopasować obroty silnika do obrotów koła. Mamy dwa przelozenia, rozne dla obu silnikow. Jedno redukuje obroty 3,82x drugie 13,38x.
Koła maja powiedzmy 20", całe koła razem z oponą, nie same felgi.
Obwód = (pi)(fi). Czyli PI razy średnica.
3,14*20"=62,8 w przybliżeniu 1,59m
50km/h to 13,88m/s to 8,72 obrotów koła na sekunde, czyli 523rpm koła.
Dobieramy idealny bieg, który da przełożenie odpowiednie. Trzeba zmniejszyć obroty silnika, a przekładnia zmienia moment, na kołach uzskamy
1529Nm.
Drugi silnik wymaga innego przełożenia, przełożenie bedzie musiało zmniejszyć obroty nie 3,82 a 13,38x co da moment i z 200Nm na kołach robi się
2676Nm.
Drugi silnik przyspieszy 1,75x lepiej!
Mniejszy moment dał wiekszy moment na kołach i większe przyspieszenie, to wina przełożeń.
A policzmy jaka moc wyjdzie z takiego momentu:
moc = moment*obroty/7100
400*2000/7100 = 112KM.
200*7000/7100 = 197KM.
I teraz najdziwniejsze, 197/112 = 1.75
Czyli 75% mocy dało 75% wiecej momentu na kołach i 75% więcej przyspieszenia."
i jeszcze cos o marketingowym zabiegu ktory nazywa sie diesel jest bardziej elastyczny od benzyny.
"Po pierwsze, DIESLE MAJA NIZSZY MOMENT OD BENZYNY.
To jest fakt i juz, bledem jest porownywanie wolnossacej benzyny do doladowanego diesla.
Diesel o pojemnosci 1.9 ma moment 139nM i daleko mu do 100 z litra w benzynie.
Doladowane benzyny moga miec i czasami maja wiekszy moment niz sie sni w tdi.
Dlugo nie trzeba szukac by znalezc turbo benzyny o momencie 500nM w 2.0
Sama wartosc max nic tu tez nie wnosi.
Jak w F1 byly dopuszczone silniki turbo to z pojemnosci 1.5 przekraczali 1300KM, chce to zobaczyc w dieslu.
Co do osiagow diesel vs benzyna o tej samej mocy to nie zgadzam sie, nie ma definicji co lepsze.
Silnik doladowany bedzie mial przewage nad NA, jak postawisz 140 z 1.9tdi i 140 z benzyny to tdi bedzie szybsze, powod: male turbo w tdi da wyzsza srednia moc.
Wiec niestety, ale czesto ta sama moc w dieslu moze byc szybsza.
Roznica sie zmniejsza wraz ze wzrostem mocy z litra, im wieksze turbo tym wykres bardziej stromy i srednia moc spada.
Ale nie mozna nigdy powiedziec ze jakis samochod jest szybszy bo ma wyzszy moment, to nie jest przyczyna. Szczegolnie ze 90% i tak patrzy na wartosc max a ta nie mowi juz prawie nic."
Obroty to kwestia bardzo wazna w tym calym zjawisku. Im wieksze obroty tym wiecj mocy. Roznica pomiedzy tym bmw a honda wlasnie wynika z obrotow. Moc i Nm sa scisle ze soba powiazane jesli moc przy pewnych obrotach wzrosnie o iles tam (%) to nm wzrosnie tyle samo. A przyspiesza sie koniami czy tego chcesz czy nie. I to wynika z fizyki no chyba ze chcesz ja oszukac. Aby rozpedzic jakas mase do danej predkosci potrzeba dostarczyc energie. Moc to ilosc energii w czasie, im wiecej energii tym szybciej. Nigdzie tam nie ma miejsca na moment. A teraz male udowodnienie (nie google tylko kolega)
"Zagadnienie, mamy rozpedzic 1000kg do 100km/h
Musimy dostarczyc ENERGIE, ile?
Ze wzoru na kinetyczna, E=m*v2/2
m=1000kg
v=100km/h = 27.7m/s
E=1000*27.7*27.7=767290J
Jasne do tego momentu? Musimy dostarczyc energie zeby cos rozbujac.
A teraz mamy tylko taki parametr:
"moment sredni = 200Nm"
Ten parametr NIC NIE MOWI. Nie wiemy czy to duzo czy malo. Jesli ktos jest fanem momentu to prosze mi obliczyc w jakim czasie rozbujamy ten kawalek stali do 100km/h?
Ja mowie o mocy, wiec czekam na taki parametr:
"moc srednia 150KM"
OK, liczymy, to jest srednio 110kW
Czyli w ciagu sekundy mamy 110.000 J
Ekstra, wiemy ze potrzebujemy 767290J wiec dzielimy przez 110000 i mamy 6.97s
I ten wynik wymaga podania JEDYNIE MOCY, moment mam w dup.ie
Jak ktos jest mocny niech to wyliczy majac sam moment."
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Munne vs Stef
[quote="Banita"]Z kompletnym wnetrzem i zapchanym wydechem g-tech wypluwal 7.4 do 96 i 15.9 na 400.
G-tech to taka zabawka dla dzieci ale to zabawka na twoim poziomie!!!!No i jak widac ty tez bawisz sie w wymowki ojej zapchany wydech mial lalus
200 bhp / 149 KW @ 6750 rpm
Torque 255 Nm / 188 ft lbs @ 4000 rpm
BHP/Liter 113 bhp / liter
Power to weight 0.17 bhp / kg
Top Speed 209 km/h / 130 mph
0-60 mph 6.
1145 kilo / 2524.3 lbs
To sa prawdziwe dane nie bajki i przepuszczenia!!!!!
G-tech to taka zabawka dla dzieci ale to zabawka na twoim poziomie!!!!No i jak widac ty tez bawisz sie w wymowki ojej zapchany wydech mial lalus
200 bhp / 149 KW @ 6750 rpm
Torque 255 Nm / 188 ft lbs @ 4000 rpm
BHP/Liter 113 bhp / liter
Power to weight 0.17 bhp / kg
Top Speed 209 km/h / 130 mph
0-60 mph 6.
1145 kilo / 2524.3 lbs
To sa prawdziwe dane nie bajki i przepuszczenia!!!!!
Kazda morda pasuje do Forda!
Re: Munne vs Stef
munne pisze: 200 bhp / 149 KW @ 6750 rpm
Torque 255 Nm / 188 ft lbs @ 4000 rpm
BHP/Liter 113 bhp / liter
Power to weight 0.17 bhp / kg
Top Speed 209 km/h / 130 mph
0-60 mph 6.
1145 kilo / 2524.3 lbs
To sa prawdziwe dane nie bajki i przepuszczenia!!!!!
Niewiem ,czy masz problem z odejmowaniem, ale wlasnie te dane podalem...
To prawda -nadaje sie tylko do porownywania auta przed i po modyfikacjach oraz nauki startu. Jednakze, skoro moje auto idzie zderzak w zderzak z autem majacym na fotokomorce 15.36, to mozna przyjac, ze wynik jest w miare poprawny.munne pisze:G-tech to taka zabawka dla dzieci ale to zabawka na twoim poziomie!!!!No i jak widac ty tez bawisz sie w wymowki ojej zapchany wydech mial lalus
PS. Hamownie inercyjne sa tak samo dokladne jak g-tech i nadaja sie tylko do strojenia. No ale przeceiz nie mogles tego wiedziec...
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Munne vs Stef
Kubas nawet nie chce mi się szukać danych, żeby Ci udowodnić, że nie masz racji. Text, który wkleiłeś jest sprzeczny sam w sobie. Pokaż mi silnik benzynowy 2,0 który ma 500Nm.
Silnik doladowany bedzie mial przewage nad NA, jak postawisz 140 z 1.9tdi i 140 z benzyny to tdi bedzie szybsze, powod: male turbo w tdi da wyzsza srednia moc.
Wiec niestety, ale czesto ta sama moc w dieslu moze byc szybsza.
Roznica sie zmniejsza wraz ze wzrostem mocy z litra, im wieksze turbo tym wykres bardziej stromy i srednia moc spada.
Bo doładowany diesel będzie miał większy MOMENTm moc ta sama. MOMENT. Ta sama moc. Jasne, ale inny MOMENT!!!!!
Silnik doladowany bedzie mial przewage nad NA, jak postawisz 140 z 1.9tdi i 140 z benzyny to tdi bedzie szybsze, powod: male turbo w tdi da wyzsza srednia moc.
Wiec niestety, ale czesto ta sama moc w dieslu moze byc szybsza.
Roznica sie zmniejsza wraz ze wzrostem mocy z litra, im wieksze turbo tym wykres bardziej stromy i srednia moc spada.
Bo doładowany diesel będzie miał większy MOMENTm moc ta sama. MOMENT. Ta sama moc. Jasne, ale inny MOMENT!!!!!
Car Valeting, Car Detailing.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Munne vs Stef
Ty podales jak zwykle dane zaokraglone takie ktore tobie odpowiadaja nie rozumiesz do czego zmierzam ale niczgo innego sie po tobie nie spodziewalem.Dla Ciebie wszystko jest cirka odnosis sie do G-Techa co samo w sobie jest zalosne, potem piszesz o jakims tam aucie bla bla bla zderzak w zderzak, jednakze bajki!!!!!Nie wiesz ile wazy auto Stefa nie wiesz jaka moca dysponuje nikt nie wie, moze miec 150-160-180ps nie hamowal auta!!!!!Zen81 byl na hamownii i nie jest zadowolony kto mu robil "modyfikacje"? i wszytko jasne!!!!
Kiedy Ja latalem autem ty nie siegales do pedalow i ty mnie pouczasz o hamowniach inercyjnych jestes kolejnym przykrym przykladem syndromu malucha!!!!Fajnie by bylo jakbys cos mowil z doswiadczenia a nie z opowiesci i ze stron internetowych ale jakie ty mozesz miec doswiadczenie dopiero zaczynasz zycie:)
Kiedy Ja latalem autem ty nie siegales do pedalow i ty mnie pouczasz o hamowniach inercyjnych jestes kolejnym przykrym przykladem syndromu malucha!!!!Fajnie by bylo jakbys cos mowil z doswiadczenia a nie z opowiesci i ze stron internetowych ale jakie ty mozesz miec doswiadczenie dopiero zaczynasz zycie:)
Kazda morda pasuje do Forda!
Re: Munne vs Stef
munne pisze:Ty podales jak zwykle dane zaokraglone takie ktore tobie odpowiadaja
Bosz... Tak ciezko zrozumiec? Fabryczne 200km i fabryczna masa 1150 w t16 i fabryczne 160 (czyli bez modow!!!) w silniku stef'a . Na gtidrivers masz podane masy poszczeoglnych czesci. Fabryczna mase znasz. % tez cie chyba w podstawowce uczyli, a to, ze jeszcze studiow nie skonczyles nie tlumaczy braku umiejetnosci dodawania i odejmowania...
Jak zen bedzie chcial, to sam sie wypowieZen81 byl na hamownii i nie jest zadowolony kto mu robil "modyfikacje"? i wszytko jasne!!!!
- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Munne vs Stef
Munne - to ile Ty masz lat?Kiedy Ja latalem autem ty nie siegales do pedalow
- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Munne vs Stef
Widze, że każdy, który się wypowiada broni swojej kwestii na temat mocy i momentu jakby był dr fizyki. Jest tu taki??
Jak ktoś czytał jakąś mądrą książkę na ten temat to niech wrzuci tytuł albo jakiś rozdział na ten temat, kto bedzie chciał sobie przeczyta, a nie kłóćcie się bez sensu bo i tak do niczego nie dojdziecie.
Jak ktoś czytał jakąś mądrą książkę na ten temat to niech wrzuci tytuł albo jakiś rozdział na ten temat, kto bedzie chciał sobie przeczyta, a nie kłóćcie się bez sensu bo i tak do niczego nie dojdziecie.
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Munne vs Stef
omg chyba nie doczytales lord ze bezsensowne jest porownywanie doładowanego ropniaka z n/a benzyna....
wybierz sobie ktora ewolucje lancera mam ci pokazac ?Pokaż mi silnik benzynowy 2,0 który ma 500Nm.