Różnica między silnikami ( XU9JA 130KM ) a ( XU9JAZ 122KM)

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
wojba
Nowicjusz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sie śr, 2003 8:54 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: wojba »

na kolektorze jest wlasnie taka czarna puszka prowadzi do niej przewod od aparatu zaplonowego, taki sam jak przewód WN
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

He he ta czarna puszka to cewka zapłonowa a ten przewód to faktycznie WN, i w dodatku zaryzykowałbym twierdzenie, że ten przewód idzie raczej od tej puszki do aparatu (a dokładniej rzecz biorąc do rozdzielacza zapłonu, bo to już nie jest w pełni aparat).

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Chłopaki co wy na kolektorze dolotowym macie cwekę zamontowaną?????
Jakaś niezła przeróbka?

Co oznacza WN?

Bo jakoś nie chce mi się wierzyć ze to cewka?
Bo jak tak, to ktoś nieźle nagrzebał

Pozdro

Tomek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tomb - byly modele gdzie cewka byla na kolektorze ssacym.

A WN to przewody Wysokiego Napiecia.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Witam!

W życiu nie widziałem takiego, ale skoro mówicie to tak musi być.

Macie jakieś zdjęcie takiego silnika? Chetnie bym zobaczył

Pozdrowienia

Tomek
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

była taka wersja a cewka a kolektorze i były tez z ruznym umiejscowieniem alternatora raz mocno z dołu raz mocno u gury
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

ZoNNk pisze:była taka wersja a cewka a kolektorze i były tez z ruznym umiejscowieniem alternatora raz mocno z dołu raz mocno u gury

bo te u gory mialy wspolny naped z pompa wspomagania ukl. kierowniczego...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

Temat jeszcze raz powraca :) Wg mojego nr VIN VF320CD620...... oraz symbolu na silniku D6B wynika, że mam silnik 130KM, czyli ten bez katalizatora (http://gti.peugeot205.pl/dane.htm), a wg http://www.205gti.com/main_uk.htm wynika, że jest to silnik XU9JI (102/105KM montowany chyba tylko w CTI). A u mnie katalizator jest (sonda lambda też)! Poza tym na prawym błotniku w komorze silnika znalazłem naklejkę z jakimiś numerami a pod nimi XU9JAZ 91 (czyli oznaczenie silnika 122KM z 1991r?). Dodam, że furka jest z 87roku. Tak jest przynajmniej w papierach... Czy u Was też jest taka naklejka?
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Moze ten twoj to skladak? Bo wedlug roznych zrodel ten silnik XU9JAZ pojawil sie dopiero pod koniec '88 roku, wiec jak twoj moze byc z '87?
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

No właśnie. A mój jest '87, przywieziony w '97 ale nie był rozkładany. A ten napis XU9JAZ 91 jest na takiej papierowej naklejce na błotniku obok mocowania amorków. A wg VINu i symbolu na silniku D6B wynika, że to XU9JA lub XU9JI (zależnie od źródła). Więc nie wiem o co chodzi, bo jest jeszcze ten katalizator. Czy były XU9JA z katem?
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Sa takie mozliwosci:
- masz XU9J1 (one mialy katalizator i z tego co wiem nie tylko w CTI je montowali) i nie zawracasz sobie glowy papierowa nalepka
- papierowa nalepka nie klamie - masz skladaka z XU9JAZ pod maska (albo to nie skladak tylko jest jakis blad w papierach)

A jak te silniki rozroznic tak poprostu otwierajac maske to ja ci nie powiem bo pojecia bladego nie mam.

O XU9JA z katalizatorem to przyznam sie ze jeszcze nie slyszalem :wink: .
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Daj fotki spod maski. jedno ogulne, drugie zblizenie na przeplywomierze , pozniej na przepustnice.

Pozdro
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

Hej! Jak mogę wrzucić te fotki na forum? Jesli się nie da, to czy mogę Ci podesłać na mail'a? Tylko podaj adres (mój:kubski@wp.pl). Thx
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
silencer

Post autor: silencer »

Tej roznicy i tak zabardzo przeciez niepoczujesz, a znajac zycie to jaki by niebyl i tak bedzie juz mial okolo 100KM (albo mniej)
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Powiedzcie mi co ja mam i co mam zrobic zeby to chcialo jezdzic?
W gentry powinien byc xu9j1 z katem,sonda,kompem lu-jetronic i nie wiem czym jeszcze.
Gdy chcielismy podmienic z 205mi16 glowice,ktora jest na 100%od Gentry okazalo sie ze mam wpierdzielony inny silnik oznaczony d6b czyli xu9ja(ma wklesle tloki, plytkie komory spalania w glowicy, wieksze zawory).
Co rodzicie poza zlomowaniem? :(
Mi sie wydaje ze na wiazce od *j1 nie mialo prawa to dzialac jak nalezy.Te silniki chyba maja tez rozne walki rozrzadu... :roll:
ODPOWIEDZ