Pytanie do rajdowcow
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Pytanie do rajdowcow
Ja mam male pytanie.
Jesli chodzi o rajdy to wiem tylko tyle co z relacji w telewizji mozna sie dowiedziec i oczywiscie ze postow na tym forum , wiec mozna powiedziec ze jestem "zielony"
I tu moje pytanie, czysto techniczne, na czym polega "szpera"? Jak to dziala, o co w tym chodzi?
Dla niektorych pytanie moze byc smieszne ale jak to mowia, kto pyta nie bladzi
Dzieki
Jesli chodzi o rajdy to wiem tylko tyle co z relacji w telewizji mozna sie dowiedziec i oczywiscie ze postow na tym forum , wiec mozna powiedziec ze jestem "zielony"
I tu moje pytanie, czysto techniczne, na czym polega "szpera"? Jak to dziala, o co w tym chodzi?
Dla niektorych pytanie moze byc smieszne ale jak to mowia, kto pyta nie bladzi
Dzieki
- Demo84
- Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
- Numer Gadu-gadu: 3082188
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
z tego co wiem jest to blokada mechanizmu róznicowego która pozwala kręcic sie kołom w równym tepie i powoduje to ze samochod nie traci mocy na kole które straciło przyczepność.
Mniej więcej tak to chyba jest a jak nie to niech ktoś mnie poprawi
Mniej więcej tak to chyba jest a jak nie to niech ktoś mnie poprawi
Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hej.
A ja to wytlumacze tak na chlopski rozum
Nie majac szpery w samochodzie, jak staniesz jednym kolem na lodzie, a drugim na asfalcie, i bedziesz chcial ruszyc to ci to sie nie uda! (tzn w rzeczywistosci bardo powoli ruszysz, ale to tylko dlatego ze miedzy opona a lodem i tak jakies tam tarcie jest).
Jezeli masz szpere to ruszysz bez problemu.
Tak samo jezeli podniesiesz na lewarku samochod tak aby jedno z przednich kol bylo w powietrzu, to jezeli wejdziesz do auta, wbijesz jedynke i dodasz gazu to tylko jedno kolo bedzie sie krecilo (te ktore jest w powietrzu), a drugie bedzie stalo w miejscu.
Jak bys mial szpere to autko z lewarka zjedzie, bo oba kola sie beda krecily. Jezeli bedzie to szpera 100% to oba kola beda krecily sie z ta sama predkoscia, jezeli bedzie to szpera 50%, to kolo ktore jest w powietrzu bedzie sie krecilo o 50% szybciej od kola lezacego na asfalcie.
Jak wiadomo w sporcie bardzo czesto lubi kola podbijac do gory, a one traca przyczepnosci i mozna stracic naped. Jezeli mamy SZPERE to mamy wieksze prawdopodobienstwo ze bedziemy ciagle przyspieszali.
Szpera ma takze swoje zastosowanie podczas ciecia zakretow, oraz na luznych nawierzchniach.
A ja to wytlumacze tak na chlopski rozum
Nie majac szpery w samochodzie, jak staniesz jednym kolem na lodzie, a drugim na asfalcie, i bedziesz chcial ruszyc to ci to sie nie uda! (tzn w rzeczywistosci bardo powoli ruszysz, ale to tylko dlatego ze miedzy opona a lodem i tak jakies tam tarcie jest).
Jezeli masz szpere to ruszysz bez problemu.
Tak samo jezeli podniesiesz na lewarku samochod tak aby jedno z przednich kol bylo w powietrzu, to jezeli wejdziesz do auta, wbijesz jedynke i dodasz gazu to tylko jedno kolo bedzie sie krecilo (te ktore jest w powietrzu), a drugie bedzie stalo w miejscu.
Jak bys mial szpere to autko z lewarka zjedzie, bo oba kola sie beda krecily. Jezeli bedzie to szpera 100% to oba kola beda krecily sie z ta sama predkoscia, jezeli bedzie to szpera 50%, to kolo ktore jest w powietrzu bedzie sie krecilo o 50% szybciej od kola lezacego na asfalcie.
Jak wiadomo w sporcie bardzo czesto lubi kola podbijac do gory, a one traca przyczepnosci i mozna stracic naped. Jezeli mamy SZPERE to mamy wieksze prawdopodobienstwo ze bedziemy ciagle przyspieszali.
Szpera ma takze swoje zastosowanie podczas ciecia zakretow, oraz na luznych nawierzchniach.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
BastekM pisze:No to ja jeszcze się zapytam
Czy 205 1.9 GTI miało w standardzie szperę? Czy miało w opcji?
z tego co ja wiem to wykluczone aby takie cudo było montowane w GTi
seryjnie ...
jest jeden samochód z montowaną szperą ... Honda ITR 1.8
około 200 KM z 1.8 bez turbiny
swoim 205 "ścigałem" się z taką znaczy ja sie czułem jakbym jechał jakimś 1.1 ale to było ze znajomym i dla żartu
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Golf II GTI mial 15% szpere montowana seryjna.
Peugeot nigdy A brakuje jej ojjj brakuje
Peugeot nigdy A brakuje jej ojjj brakuje
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jest wiecej samochodow ze szperami w serii np stara corolla AE86 GTSPaweel pisze:BastekM pisze:No to ja jeszcze się zapytam
Czy 205 1.9 GTI miało w standardzie szperę? Czy miało w opcji?
z tego co ja wiem to wykluczone aby takie cudo było montowane w GTi
seryjnie ...
jest jeden samochód z montowaną szperą ... Honda ITR 1.8
około 200 KM z 1.8 bez turbiny
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
PIEEEEEEEKNY TYL NAPED!!! Dorwac taka Tojke ojjj
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Michal
- Junior
- Posty: 465
- Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Wiesz... chcialbym miec w swoim 205 taki pierdół techniczny jak szpera Bardzo by sie przydala, tymbardziej ze planuje powalczyc w przyszlym sezonie na kjsach
A tak w sumie wiele mi nie trzeba: sportowe sprezyny na przod (pewnie OMP), obnizyc tyl, zrobic reczny, zamontowac rozporke i wymienic polos prawa Powinno wystarczyc, tymbardziej ze nie chce wygrywac, tylko chce zdobyc punkciki
A tak w sumie wiele mi nie trzeba: sportowe sprezyny na przod (pewnie OMP), obnizyc tyl, zrobic reczny, zamontowac rozporke i wymienic polos prawa Powinno wystarczyc, tymbardziej ze nie chce wygrywac, tylko chce zdobyc punkciki